SAP Norge AS

Kongsberg Automotive moderniserer medarbeideropplevelsen med SAP SuccessFactors

SAP annonserte idag at Kongsberg Automotive har implementert SAP SuccessFactors løsninger for å modernisere deres personalprosesser på tvers av hele den globale organisasjonen med mer enn 11,000 ansatte. Med disse løsningene implementert i 19 land verden rundt, samsvarer organisasjonens personalprosesser med deres overordnede organisasjonsstrategi og forplikter til å gi en positiv opplevelse for alle ansatte.

Med mer enn 40 lokasjoner utvikler Kongsberg Automotive produkter i verdensklasse for den globale bilindustrien, for å gjøre kjøreopplevelsen tryggere, mer komfortabel og bærekraftig for sjåfører og passasjerer.

“SAP SuccessFactors løsninger har gjort det mulig for våre personalfunksjoner å spille en strategisk rolle i møtet med våre forretningsmessige mål,” sier Marcus von Pock, HR-direktør i Kongsberg Automotive. “Vi ønsker å tilby en modernisert medarbeideropplevelse, å ha en “one-stop shop” for alle HR-prosesser gjør det enklere for oss å levere eksepsjonell service, samtidig som det etableres en kultur for kontinuerlig opplæring og utvikling av ansatte. SAP SuccessFactors adresserer våre HR- behov ende til ende – fra rekruttering, avtaler om mål, evaluering av prestasjoner- videre til læring, kompensasjon, personalplanlegging og personanalyse.”

Med den nylige overgangen til SAP SuccessFactors, drar Kongsberg Automotive nytte av landskapet til et sømløst og integrert HR-informasjonssystem. I løpet av en rask fem måneders utrulling av løsningen, inkludert SAP SuccessFactors Employee Central, SAP SuccessFactors Recruiting og SAP SuccessFactors Learning, har organisasjonen forenklet og standardisert globale personalprosesser, forbedret datakvalitet og forent ansattdata for et helhetlig syn på den globale arbeidsstyrken. Den gjør det mulig for selskapets ledelse og HR team å mere nøyaktig påta seg planleggingen av arbeidsstyrken, sikre globalt HR samsvar, og effektivisere styring av kompensasjoner og fordeler.

Les pressemeldingen på engelsk her

Susanne Kapfer
Director Nordic Communications
susanne.kapfer@sap.com

Om SAP Norge AS

SAP Norge AS
Universitetsgata 1

Om SAP

SAP er markedsledende innen intelligent bedriftsprogramvare for den nye opplevelsesøkonomien. Vi hjelper bedrifter i alle størrelser og bransjer: 77 prosent av verdens transaksjonsbaserte omsetning går gjennom et SAP-system. Våre teknologier innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier gjør bedrifter om til intelligente virksomheter. SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner bedre mulighet til å samarbeide og utnytte driftsinnsikt slik at de holder seg ett skritt foran konkurrentene. Vi forenkler teknologi for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare som de selv ønsker – uten å påvirke vanlig drift. Vårt fullstendige tilbud av applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 437.000 private og offentlige bedrifter å kontinuerlige tilpasse driften og sikre lønnsomhet. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere, bidrar SAP til en verden som er effektiv i drift og forbedrer menneskers liv. For mer informasjon, besøk www.sap.com og www.sap.com/norway

Følg pressemeldinger fra SAP Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SAP Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SAP Norge AS

SAP lanserer SAP Datasphere og inngår samarbeid med ledende AI-selskaper9.3.2023 08:20:07 CET | Pressemelding

SAP lanserer SAP Datasphere som gir kunder enklere tilgang til forretningskritisk data. Dette gjør at selskaper kan ta raskere forretningsbeslutninger. SAP inngår også strategiske partnerskap med Collibra, Confluent, Databricks og DataRobot, som er ledende selskaper innen AI. Sammen med sine nye partnere vil SAP kunne bistå millioner av selskaper med å ta forretningskritiske beslutninger på bakgrunn av enorme datamengder.

SAP lanserer SAP Build for å frigjøre forretningsekspertise og forplikter seg til å sertifisere to millioner utviklere i samarbeid med Coursera innen 202516.11.2022 08:00:49 CET | Pressemelding

Under den pågående SAP TechEd-konferansen ble en ny og kraftfull tjeneste lansert, som skal legge til rette for fremtidsrettet forretningsutvikling. SAP Build er en utviklingsplattform med lavkodeløsninger som gir forretningsbrukere tilgang til SAP-teknologi, prosesser, data og konteksten som trengs for å ta smartere beslutninger og drive innovasjon. Tjenesten gir brukere uten inngående teknisk kunnskap, de nødvendige ressursene for å etablere bedriftsapplikasjoner, automatisere prosesser og designe nettsteder med dra-og-slipp-teknologi.

SAP er med på å etablere Value Balancing Alliance for å hjelpe bedrifter med å måle bærekraft og sosial påvirkning26.8.2019 12:07:18 CEST | Pressemelding

SAP er medgrunder av Value Balancing Alliance (VBA), en ideell organisasjon som jobber for å endre oppfatningen av bedrifters sosiale påvirkning. Målet er å etablere en ny standard for å måle og rapportere forskjellige verdier som bedrifter bidrar med til samfunnet. Dette inkluderer sosiale, menneskelige og økonomiske verdier så vel som miljøverdier.