SAP Norge AS

Kongsberg Automotive moderniserer medarbeideropplevelsen med SAP SuccessFactors

SAP annonserte idag at Kongsberg Automotive har implementert SAP SuccessFactors løsninger for å modernisere deres personalprosesser på tvers av hele den globale organisasjonen med mer enn 11,000 ansatte. Med disse løsningene implementert i 19 land verden rundt, samsvarer organisasjonens personalprosesser med deres overordnede organisasjonsstrategi og forplikter til å gi en positiv opplevelse for alle ansatte.

Med mer enn 40 lokasjoner utvikler Kongsberg Automotive produkter i verdensklasse for den globale bilindustrien, for å gjøre kjøreopplevelsen tryggere, mer komfortabel og bærekraftig for sjåfører og passasjerer.

“SAP SuccessFactors løsninger har gjort det mulig for våre personalfunksjoner å spille en strategisk rolle i møtet med våre forretningsmessige mål,” sier Marcus von Pock, HR-direktør i Kongsberg Automotive. “Vi ønsker å tilby en modernisert medarbeideropplevelse, å ha en “one-stop shop” for alle HR-prosesser gjør det enklere for oss å levere eksepsjonell service, samtidig som det etableres en kultur for kontinuerlig opplæring og utvikling av ansatte. SAP SuccessFactors adresserer våre HR- behov ende til ende – fra rekruttering, avtaler om mål, evaluering av prestasjoner- videre til læring, kompensasjon, personalplanlegging og personanalyse.”

Med den nylige overgangen til SAP SuccessFactors, drar Kongsberg Automotive nytte av landskapet til et sømløst og integrert HR-informasjonssystem. I løpet av en rask fem måneders utrulling av løsningen, inkludert SAP SuccessFactors Employee Central, SAP SuccessFactors Recruiting og SAP SuccessFactors Learning, har organisasjonen forenklet og standardisert globale personalprosesser, forbedret datakvalitet og forent ansattdata for et helhetlig syn på den globale arbeidsstyrken. Den gjør det mulig for selskapets ledelse og HR team å mere nøyaktig påta seg planleggingen av arbeidsstyrken, sikre globalt HR samsvar, og effektivisere styring av kompensasjoner og fordeler.

Les pressemeldingen på engelsk her

Susanne Kapfer
Director Nordic Communications
susanne.kapfer@sap.com