Konferanse om viktig klimateknologi

– Vi skal samle de klokeste hodene for å snakke om hvordan vi kan bruke karbonfangst og -lagring (CCS) til å redusere klimagassutslipp. CCS er en sentral teknologi for å løse klimakrisa, sier seniorrådgiver i Bellona, Eivind Berstad.

Seniorrådgiver i Bellona, Eivind Berstad

13. januar arrangerer Bellona en heldagskonferanse om nettopp CCS i Stavanger. Sentrale aktører vil dele siste nytt fra teknologifronten, og diskutere hvordan denne klimaløsningen raskt kan skaleres opp og eksporteres til resten av verden.

– Vi skal vise fram det råeste Norge har å by på av klimateknologi. På konferansen, som arrangeres på Clarion Hotel Energy i Stavanger, vil vi presentere siste nytt innen teknologisk utvikling av fangst, transport og lagring av karbondioksid, og diskutere hvordan Norge kan akselerere utviklingen videre, sier seniorrådgiver Eivind Berstad i Bellona.

Hva utfallet av klimatoppmøtet i Glasgow betyr for Norge og Stavanger vil også være et tema. «Langskip» er startpunktet, men hvordan skalerer vi opp raskt over hele verden for å gi et betydelig bidrag til å begrense global oppvarming? Blant foredragsholderne er ingeniører, forskere, ledere, beslutningstakere og representanter fra politisk ledelse.

Program: https://bellona.no/nyheter/co2-fangst-og-lagring/2021-10-bellona-inviterer-til-ccs-konferanse

Påmelding til CCS Technology Conference gjøres her.

Dersom restriksjoner forhindrer fysisk gjennomføring vil konferansen gjennomføres digitalt.

Seniorrådgiver i Bellona, Eivind Berstad