Embriq AS

(Oslo, 20. November 2015) Kompetanse og rådgivningsleverandøren Infotjenester AS forlenger og utvider driftsavtale med Embriq AS. Dette er tredje gang Infotjenester og Embriq AS inngår avtale om å forlengelse siden den første avtalen ble tegnet i 2008.

FORNØYD: Martin Helgensen, IT-forvaltningssjef hos Infotjenester (til venstre) og René Eriksen, Direktør Operations i Embriq, er storfornøyde med forlengelsen og utvidelsen av avtalen for leveranse av IT-tjenester fra Embriq til Infotjenester. For oss er velfungerende IT helt kritisk og avgjørende forteller Helgesen, som legger til: Embriq har vist at de kan dette, vi er veldig komfortable med denne forlengelsen!

Bredt avtaleomfang
Infotjenester AS har vært driftskunde hos Embriq siden 2008 og fornyer nå avtalen for tredje gang. Opprinnelig var det kundeløsningen til infotjenester som inngikk i avtalen. Nå utvides dette til også å inkludere utviklings- og testmiljøet, som tidligere har vært driftet av Infotjenester selv. Embriq skal nå drifte alt av servere, OS og databaser som er underliggende for Infotjenesters sine nettbaserte løsninger og rådgivningstjenester for eksempelvis juss, personal, ledelse, HMS, lønn og regnskap.

Helt kritisk for å gi gode råd
-  For oss så er den IT-driften som Embriq leverer helt kritisk, sier IT Forvaltningssjef hos Infotjenester, Martin Helgesen og forklarer: Vi er helt avhengig av velfungerende IT når vi hver dag skal gi gode råd til våre sluttkunder gjennom våre oppslagsverk. – Vi betjener flere hundre tusen ledere og medarbeidere i våre nettbaserte systemer, og våre rådgivere svarer på mer enn 40 000 fagrelaterte spørsmål fra kunder hvert år, forteller Helgesen og poengterer at uansett om spørsmålene handler om personal, ledelse, HMS, lønn eller regnskap så forventer kundene rask og riktig problemløsing. – Her er det ikke rom for systemer som ikke fungerer, sier han

Veldig spennende kunde
- Infotjenester er en veldig spennende kunde for Embriq, forteller René Eriksen, Direktør for Operations i Embriq. – Vi har fulgt Infotjenester hele veien siden 2008 og vært med på en formidabel vekst og ser frem til å være med på reisen videre, forteller Eriksen og poengterer: - Embriq har mange kunder som dette hvor en høykompetent organisasjon er helt kritisk avhengig av IT for å levere sine produkter og tjenester, ja mange av disse har sågar integrert IT som sentral del av selve produktet sitt. Dermed blir vi både en helt sentral leverandør, men også en viktig samtalepartner når disse kundene skal videreutvikle virksomheten sin, sier Eriksen.

------------------

Om Infotjenester
Infotjenester har siden 1985 levert faglig og juridisk kompetanse til norsk arbeidsliv innen områdene personal, ledelse, HMS, lønn og regnskap. I kraft av deres ledende posisjon på kurs og nettbaserte fag- og kompetanseverktøy bidrar de hver dag til at norske ledere og medarbeidere er oppdaterte, strukturerte, trygge og selvhjulpne. Flere hundre tusen ledere og medarbeidere har tilgang til Infotjenester’ nettbaserte håndbøker, systemer og oppslagsverk. Deres rådgivere svarer hvert år på mer enn 40 000 fagrelaterte spørsmål og gjennomfører ca 200 kurs og konferanser rundt om i hele landet. Mer informasjon: www.infotjenester.no

Om Embriq
Embriq designer, utvikler og forvalter IT-løsninger gjennom forretningsområdene Consulting, Operations og Software. Embriq er et norsk integrert høykompetanseselskap med 120 ansatte og en årlig omsetning på ca. 230 millioner kroner. Embriq bidrar til forretningsmessig gevinst for sine kunder gjennom smarte valg og strategisk bruk av IT. Embriq leverer tjenester til kunder i hele Norden og er representert i Oslo, Halden, Drammen og Göteborg. Embriq inngår i Rejlers. Mer informasjon: www.embriq.no

For mer informasjon, kontakt:

Infotjenester AS: Martin Helgensen, IT-Forvaltningssjef, martin.Helgesen@infotjenester.no /

+47 971  25 917

Embriq AS: Thomas Pettersen, Adm. Dir., thomas.pettersen@embriq.no / +47 950 22 323

Bilder

Om Embriq AS

Embriq AS
Dronning Eufemiasgate 16

Om Infotjenester Infotjenester har siden 1985 levert faglig og juridisk kompetanse til norsk arbeidsliv innen områdene personal, ledelse, HMS, lønn og regnskap. I kraft av deres ledende posisjon på kurs og nettbaserte fag- og kompetanseverktøy bidrar de hver dag til at norske ledere og medarbeidere er oppdaterte, strukturerte, trygge og selvhjulpne. Flere hundre tusen ledere og medarbeidere har tilgang til Infotjenester’ nettbaserte håndbøker, systemer og oppslagsverk. Deres rådgivere svarer hvert år på mer enn 40 000 fagrelaterte spørsmål og gjennomfører ca 200 kurs og konferanser rundt om i hele landet. Mer informasjon: www.infotjenester.no Om Embriq Embriq designer, utvikler og forvalter IT-løsninger gjennom forretningsområdene Consulting, Operations og Software. Embriq er et norsk integrert høykompetanseselskap med 120 ansatte og en årlig omsetning på ca. 230 millioner kroner. Embriq bidrar til forretningsmessig gevinst for sine kunder gjennom smarte valg og strategisk bruk av IT. Embriq leverer tjenester til kunder i hele Norden og er representert i Oslo, Halden, Drammen og Göteborg. Embriq inngår i Rejlers. Mer informasjon: www.embriq.no

Følg saker fra Embriq AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Embriq AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Embriq AS

Nettalliansen velger Rejlers Embriq!5.12.2016 08:05:00 CETPressemelding

(Oslo, 5. Desember 2016) Nettalliansen velger Rejlers Embriq! Nettalliansen har inngått en avtale med Rejlers Embriq om leveranse av tjenester innen IT-drift. Avtalen omfatter helhetlige IT-driftstjenester til mer enn 47 energiselskap over hele Norge og inkluderer implementering, drift og vedlikehold av infrastruktur, sluttbrukerutstyr og standard kontorstøtteapplikasjoner. Rejlers Embriq får gjennom avtalen ansvar for etablering og helhetlig drift, samt ansvar for integrasjonsstøtte av fremtidige fagapplikasjoner som blir del av Nettalliansens digitaliseringsprosess.

Rejlers Embriq deltar i 400MNOK FME prosjektet CINELDI – Tildeling gitt fra Forskningsrådet!27.5.2016 06:00:00 CESTPressemelding

(Oslo, 26. Mai 2016) Energiminister Tord Lien offentliggjorde i dag tildelingen fra Forskningsrådet til nye FME (Forskningssentre for miljøvennlig energi) på Energiforskningskonferansen 2016. Rejlers Embriq er svært glad for å være en del av forskningssamarbeidet «CINELDI» som er blant de få utvalgte søknadene som har passert nåløyet og mottatt tildeling! Prosjektet går over 8 år og har en kostnadsramme på totalt 400 MNOK.

Kirkens Nødhjelp forlenger driftsavtale med Embriq AS for femte gang. Som en av Nordens største bistandsorganisasjoner med arbeid i land der infrastruktur ikke finnes, settes det store krav til organisering av IKT23.11.2015 08:35:48 CETPressemelding

Oslo, (23 November 2015) Kirkens Nødhjelp forlenger driftsavtale med Embriq AS for femte gang siden 2007. Som en av Nordens største bistandsorganisasjoner med arbeid i land der infrastruktur ikke finnes, settes det store krav til organisering av IKT.