Kommuniké från Stockwiks årsstämma 2022

Solna den 20 maj 2022

PRESSMEDDELANDE

Stockwik Förvaltning AB (publ) har idag hållit årsstämma. Årsstämman beslutade i enlighet med samtliga förslag som styrelsen och valberedningen lagt fram.

• Årsstämman fastställde resultat- och balansräkning för moderbolaget respektive koncernen och beviljade ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör
  • Årsstämman beslutade att bolagets resultat ska balanseras i ny räkning och att ingen vinstutdelning ska ske
  • Årsstämman beslutade om omval av styrelseledamöterna Rune Rinnan, Oskar Lindström och Olof Nordberg. Årsstämman beslutade vidare nyval av Ewa Linsäter och Ulrika Malmberg Livijn. Vidare beslutades om omval av Rune Rinnan till styrelseordförande
  • Årsstämman beslutade att fastställa arvoden åt styrelsen i enlighet med valberedningens förslag
  • Årsstämman beslutade om omval av revisionsbolaget Öhrlings PricewaterhouseCoopers som revisor. Öhrlings PricewaterhouseCoopers har låtit meddela att Tobias Stråhle fortsatt ska vara huvudansvarig revisor
  • Årsstämman godkände styrelsens ersättningsrapport
  • Årsstämman beslutade att godkänna instruktion för valberedningen i enlighet med valberedningens förslag
  • Årsstämman fastställde föreslagna bemyndiganden för styrelsen att besluta om förvärv och överlåtelse av egna aktier
  • Årsstämman fastställde föreslaget emissionsbemyndigande för styrelsen
  • Årsstämman beslutade att anta ny bolagsordning i enlighet med styrelsens förslag

Information i anledning av årsstämman finns tillgänglig hos bolaget och på bolagets webbplats: www.stockwik.se under menyn Bolagsstyrning/Bolagsstämma/2022.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt Nasdaq Stockholms Regelverk för emittenter. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 maj 2022 kl. 11:00 (CEST).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Report – ERYTECH’s Combined Shareholders’ Meeting On June 24, 202224.6.2022 22:05:00 CEST | Press release

REPORT –ERYTECH’S COMBINED SHAREHOLDERS’ MEETING ON JUNE 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), June24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announcedthat its Annual General Meeting was held on Friday, June 24, 2022. At the meeting, all resolutions for which the Board of Directors recommended a vote in favor were adopted, including: Approval of the annual financial statements and consolidated financial statements for the year ended December 31, 2021;Allocation of the financial year's results;Approval of the statutory auditors’ special report on regulated agreements and commitments with related parties;Approval of the elements of total compensation and benefits paid or allocated for the year ended December 31, 2021, to Gil BEYEN, Chief Executive Officer and Jean-Paul KRESS, Chairman of the Board;Approval of the compens

Cleantech Building Materials: Results of Annual General Meeting24.6.2022 14:54:27 CEST | Press release

24 June 2022 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC, NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET, COPENHAGEN TICKER: CBM ISIN: GBOOBD1LVD21 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC Results of Annual General Meeting The Annual General Meeting (“AGM”) of Cleantech Building Materials plc (“CBM” or the “Company”) was held in London earlier today, 24 June 2022. Details of the resolutions to be considered at the AGM were published in the Notice of AGM which was posted to Shareholders on 1 June 2022 and is available on the Company’s website: www.cbm-plc.com. All resolutions as set out in the Notice of AGM were duly passed without discussion. In particular, the following resolutions were passed at the AGM. The AGM resolved to authorise the directors of the Company to allot shares and grant rights to subscribe for, or convert any security, into shares. The directors of the Company sought authority for the purposes of section 551 of the Companies Act to exercise all the powers of the Company to allot shares and grant ri