Kommuniké från extra bolagsstämma i Elon AB

ELON AB (publ) orgnr. 556065-4054

Pressmeddelande 2022-06-22

Kommuniké från extra bolagsstämma i Elon AB (publ)

Stockholm den 22 juni 2022. Elon AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ELON) höll idag extra bolagsstämma i bolagets lokaler i Stockholm, varvid följande beslut fattades.

Incitamentsprogram

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att införa ett incitamentsprogram genom att bolaget genomför en emission av teckningsoptioner och godkänner överlåtelse av dessa till VD och övriga ledande befattningshavare och nyckelpersoner i bolaget och dess dotterbolag. Högst 630 000 teckningsoptioner ska ges ut. Om samtliga teckningsoptioner utnyttjas för aktieteckning kommer bolagets registrerade aktiekapital att öka med 1 575 000 kronor.

Varje teckningsoption ska medföra en rätt att teckna en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs som motsvarar 120 procent av den volymvägda genomsnittskursen för bolagets aktie på Nasdaq Stockholm under de tio (10) handelsdagar som närmast föregår bolagsstämman. Teckningskursen har i enlighet med detta bestämts till 76 kronor per aktie.

Beslut om vinstutdelning genom efterutdelning

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om en efterutdelning till bolagets aktieägare om 2 kronor per aktie, totalt 29 720 686 kronor, med avstämningsdag måndagen den 27 juni 2022.

För mer information vänligen kontakta

Stefan Lebrot, VD Elon AB (publ)
E-post: stefan.lebrot@elongroup.se
Anneli Sjöstedt, vice VD Elon AB (publ)
E-post: anneli.sjostedt@electra.se
Camilla Waldmark, Mediakontakt Elon AB (publ)
Telefon: 070-57 01 194
E-post: camilla.waldmark@elongroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 juni 2022kl.11.00.

Om Elon AB (publ)

Elon AB (publ) är en ledande frivillig fackhandelskedja i Norden för produkter till hemmet med fokus på kök, vitvaror, hemelektronik, telekom, belysning och möbler vilka erbjuds företag och konsumenter. Elon AB (publ) erbjuder produkter och tjänster via fler än 900 butiker ägda av frivilliga fackhandlare och entreprenörer samt distributionstjänster och skräddarsydda lösningar inom logistik, tredjepartslogistik, handel och IT.

Huhtamaki publishes 2022 Half-yearly Report on July 21, 202230.6.2022 09:00:00 CEST | Press release

HUHTAMÄKI OYJ PRESS RELEASE 30.6.2022 AT 10:00 Huhtamaki publishes 2022 Half-yearly Reporton July21, 2022 Huhtamäki Oyj will publish its 2022 Half-yearly Report on Thursday, July 21, 2022, approximately at 8.30 am Finnish time (EEST). The release and related results presentation material will be available after publishing at www.huhtamaki.com/investors. Teleconference Huhtamaki will arrange a combined audiocast and teleconference on the same day at 9.30 am Finnish time, where the company’s management will present the results. The event will be followed by a Q&A session. The event will be held in English, it can be followed real-time at: https://huhtamaki.videosync.fi/2022-q2 If you wish to ask questions, please dial one of the following numbers 5-10 minutes prior to the call start: Finland Toll: +358981710310 Sweden Toll: +46 856642651 United Kingdom Toll: +44 3333000804 United States Toll: +1 6319131422 Confirmation code for the call is 23337170# An on-demand replay of the audiocast w

Fingerprints announces design win for its optical under-display solution with major Asian smartphone OEM30.6.2022 08:00:00 CEST | Press release

Fingerprint Cards AB (Fingerprints™) today announced that it has secured a design win* for its optical under-display solution, FPC 1632, with a major Asian smartphone OEM, following successful qualification tests earlier this year. We expect to commence shipments during the fourth quarter of 2022. “Since many years, Fingerprints is a well-established world leader in capacitive fingerprint sensors. The design win we are announcing today marks our entry into a new market segment: optical under-display fingerprint sensors. This will open up attractive new growth opportunities for us going forward, and our goal is to capture a significant share of this market,” says Ted Hansson, President Mobile, PC & Access China at Fingerprints. For more information about Fingerprints’ mobile device solutions, visit the website. * Fingerprints’ definition of Design Win (DW): The decision by a device vendor (OEM or ODM) to start development of one or several commercial product(s) incorporating Fingerprint