Kommuniké från extra bolagsstämma i Arcoma Aktiebolag den 18 november 2022

2022-11-18

PRESSRELEASE

Kommuniké från extra bolagsstämma i Arcoma Aktiebolag den 18 november 2022

Idag, den 18 november 2022, hölls extra bolagsstämma i Arcoma Aktiebolag. Den extra bolagsstämman genomfördes enbart genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om införande av ett teckningsoptionsprogram för verkställande direktör
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om införande av ett långsiktigt incitamentsprogram för den tillträdande verkställande direktören Mattias Leire baserat på utgivande av teckningsoptioner (”Teckningsoptionsprogram 2022/2025”). Teckningsoptionsprogram 2022/2025 omfattar högst 130 000 teckningsoptioner. Med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska teckningsoptionerna endast kunna tecknas av bolagets tillträdande verkställande direktör, direkt eller indirekt genom ett av honom helägt bolag och/eller kapitalförsäkring. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie i bolaget till en teckningskurs per aktie som motsvarar 150 procent av den volymvägda genomsnittskursen för bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under tio handelsdagar omedelbart före stämman. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska kunna äga rum under perioden från och med den 1 december 2025 till och med den 31 december 2025. Teckningsoptionerna ska emitteras till teckningsoptionernas marknadsmässiga värde vid teckningstidpunkten, vilket ska fastställas av ett oberoende värderingsinstitut, med användande av Black & Scholes-värderingsmodell.

Om samtliga teckningsoptioner som utges i anslutning till Teckningsoptionsprogram 2022/2025 utnyttjas för teckning av aktier kommer totalt 130 000 nya aktier att utges, vilket motsvarar en utspädning om cirka 1,98 procent av bolagets aktiekapital och röster efter full utspädning beräknat på antalet aktier som tillkommer vid fullt utnyttjande av samtliga teckningsoptioner som utgivits i anslutning till Teckningsoptionsprogram 2022/2025 och det maximala antal aktier som kan tillkomma vid full teckning i den riktade nyemissionen som beslutades av styrelsen den 1 november 2022, och som godkändes vid stämman.

Beslut om godkännande av styrelsens beslut om riktad nyemission av aktier
Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna styrelsens beslut av den 1 november 2022 om att öka bolagets aktiekapital med högst 267 000 kronor genom nyemission av högst 133 500 aktier till den tillträdande verkställande direktören Mattias Leire. För varje aktie har erlagts ett belopp om 7,50 kronor, motsvarande den volymvägda genomsnittskursen för bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under trettio handelsdagar omedelbart före samt inklusive dagen för styrelsens beslut, dvs. den 1 november 2022. Teckning har skett på separat teckningslista per dagen för styrelsen beslut.

Växjö den 18 maj 2022
Arcoma Aktiebolag (publ)

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank. För mer information om bolaget besök www.arcoma.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Dahlberg, CFO, johan.dahlberg@arcoma.se, 0470-70 69 13

Denna informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 november 2022 kl. [13.45]

För mer IR-relaterad information och möjlighet till prenumeration av pressreleaser, vänligen besök vår ir-sida: www.arcoma.se/about-us/investors/

FootballCoin Announces World Cup-Inspired Fantasy Football Contests3.12.2022 20:31:15 CET | Press release

The Fantasy Football World Cup 2022 is finally here. LONDON, Dec. 03, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- FootballCoin, a blockchain-powered fantasy football game, has announced the launch of the Fantasy Football World Cup 2022. The World Cup-inspired contests provide players with the opportunity to collect all of the player NFTs available in-game, as well as earn crypto prizes. Established in 2017, FootballCoin was built using blockchain technology. Today, it has blossomed to become one of the oldest play-to-earn games in the crypto space. An entirely free-to-play game, FootballCoin features cryptocurrency prizes that can be won and converted into real money. However, this game does not involve gambling of any kind. Instead, players are challenged to leverage their football knowledge in order to win prizes such as collectible player cards that live on the blockchain, unique NFTs that can be used to enhance a user's fantasy football squad, and other daily prizes. FootballCoin will host World Cup

Major shareholder notification – Norges Bank3.12.2022 14:45:28 CET | Press release

GN Store Nord A/S hereby announces that on December 2, 2022, pursuant to Section 38(1) and Section 39(1) of the Danish Capital Markets Act, it received a notification from Norges Bank stating that on December 1, 2022 Norges Bank decreased its aggregate holding of shares and financial instruments, cf. Section 38(1) and Section 39(2)(1) of the Danish Capital Markets Act, to under 5% of the share capital and voting rights in GN Store Nord A/S. For further information, please contact: Investors and analysts Anne Sofie Staunsbæk Veyhe Vice President – Investor Relations, Treasury & M&A Tel: +45 45 75 85 06 or Rune Sandager Senior Director – Investor Relations Tel: +45 45 75 92 57 Press and the media Steen Frentz Laursen Vice President, Corporate Communications Tel: +45 20 65 34 20 About GN GN facilitates communication between people through intelligent hearing, audio, video, and gaming technology. Inspired by people and driven by our passion for innovation, we leverage technologies to deliv

Brookfield Announces Reset Dividend Rate on Its Series 30 and Series 48 Preference Shares3.12.2022 03:45:00 CET | Press release

All amounts in Canadian dollars unless otherwise stated. BROOKFIELD, NEWS, Dec. 02, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Brookfield (NYSE: BAM, TSX: BAM.A) today announced that it has determined the fixed dividend rate on its Cumulative Class A Preference Shares, Series 30 (“Series 30 Shares”) (TSX: BAM.PR.Z) for the five years commencing January 1, 2023 and ending December 31, 2027, and also determined the fixed dividend on its Cumulative Class A Preference Shares, Series 48 (“Series 48 Shares”) (TSX: BAM.PF.J) for the five years commencing January 1, 2023 and ending December 31, 2027. As previously disclosed, the Series 30 Shares and Series 48 Shares are expected to commence trading on the TSX under the updated symbols “BN.PR.Z” and “BN.PF.J”, respectively, on December 12, 2022. Series 30 Shares and Series 31 Shares If declared, the fixed quarterly dividends on the Series 30 Shares during the five years commencing January 1, 2023 will be paid at an annual rate of 6.089% ($0.3805625 per share per

EverWind selects Black & Veatch for Front-end Engineering Design of First Green Hydrogen Hub in Nova Scotia2.12.2022 20:23:30 CET | Press release

HALIFAX, Nova Scotia, Dec. 02, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- EverWind Fuels Company ("EverWind") today announces it has selected Black & Veatch to provide front-end engineering design (FEED) services for its green hydrogen and ammonia production and storage facility in Point Tupper, Nova Scotia, with initial commercial operations planned for 2025. EverWind is a private developer of green hydrogen and ammonia production and storage sites, and global engineering and construction company Black & Veatch is a green energy solutions leader. In its first phase, the facility will produce green hydrogen and green ammonia through electrolysis using certified green power from the Nova Scotia Power transmission system; onshore wind generation will power production in a second phase. In future phases, EverWind will use offshore wind power to produce hydrogen through electrolysis, unlocking Nova Scotia’s offshore wind capabilities. The first two phases will produce a combined 1 million tonnes per annum o