Kommuniké från extra bolagsstämma den 29 juni 2021 i Saniona AB

29 juni 2021

Idag, den 29 juni 2021, hölls extra bolagsstämma i Saniona AB. Mot bakgrund av den pågående covid-19-pandemin och i syfte att minska risken för smittspridning genomfördes stämman enbart genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om ändring av bolagsordningen

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ändra bolagsordningens § 4 så att gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolaget ändras.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner

Den extra bolagsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att inom gränserna för bolagets bolagsordning, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier, emission av teckningsoptioner och/eller emission av konvertibler. Emission ska kunna ske med eller utan villkor om apport, kvittning eller andra villkor. I den mån bemyndigandet utnyttjas för emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt ska emissionskursen vara marknadsmässig (med förbehåll för marknadsmässig emissionsrabatt i förekommande fall). Syftet med bemyndigandet är att kunna anskaffa rörelsekapital, att kunna genomföra och finansiera företagsförvärv eller förvärv av rörelsetillgångar samt att möjliggöra emissioner till industriella partners inom ramen för samarbeten och allianser.

Malmö den 29 juni 2021

Saniona AB (publ)

För mer information, vänligen kontakta

Trista Morrison, Kommunikationschef, Saniona. Tel: + 1 (781) 810-9227. Email: trista.morrison@saniona.com

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 juni 2021 kl. 16.15.

Om Saniona

Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att upptäcka, utveckla och leverera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar världen över. För bolagets huvudkandidat, Tesomet, genomförs kliniska studier i mellanfas avseende de sällsynta sjukdomarna hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom, allvarliga sällsynta sjukdomar som kännetecknas av okontrollerbar hunger och svårhanterlig viktuppgång. Sanionas robusta plattform för läkemedelsupptäckt har genererat ett bibliotek av mer än 20 000 proprietära jonkanalsmodulatorer - en i huvudsak outnyttjad läkemedelsklass som är vetenskapligt validerad. Läkemedelskandidaten SAN711 ska inleda fas 1-studier på sällsynta neuropatiska sjukdomar, och SAN903 mot sällsynta inflammatoriska och fibrotiska sjukdomar avanceras i prekliniska studier. Under ledning av ett erfaret vetenskapligt och operativt team har Saniona en etablerad forskningsorganisation i Köpenhamn, och håller på att bygga upp företagets huvudkontor i Boston-området i Massachusetts, USA. Företagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på: www.saniona.com.

Mohawk Industries Reports Q2 Results29.7.2021 22:10:00 CEST | Press release

CALHOUN, Ga., July 29, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mohawk Industries, Inc. (NYSE: MHK) today announced 2021 second quarter net earnings of $336 million and diluted earnings per share (EPS) of $4.82. Adjusted net earnings were $310 million, and EPS was $4.45, excluding restructuring, acquisition and other charges. Net sales for the second quarter of 2021 were $3.0 billion, up 44% as reported and 38% on a constant currency and days basis. For the second quarter of 2020, net sales were $2.0 billion, net loss was $48 million and diluted loss per share was $0.68, adjusted net earnings were $26 million, and EPS was $0.37, excluding restructuring, acquisition and other charges. For the six months ending July 3, 2021, net earnings and EPS were $573 million and $8.18, respectively. Net earnings excluding restructuring, acquisition and other charges were $556 million and EPS was $7.94. For the 2021 six-month period, net sales were $5.6 billion, an increase of 30% versus prior year as reported or 23

Sinch AB (publ): Sale of warrants from long term incentive program in Sinch AB (publ)29.7.2021 18:15:00 CEST | Press release

Stockholm, Sweden – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH Sinch AB (publ), a global leader in cloud communications for mobile customer engagement, today announces that the company’s CEO, and other persons discharging managerial responsibilities, have divested warrants related to the long term incentive program LTI 2018. The LTI 2018 incentive program was adopted by the AGM on 18 May 2018 and consists of six different series. Series 1-3 consists of warrants for which Sinch AB received an upfront, cash payment from each program participant. Series 4-6 consists of employee stock options which employees are awarded over time, and where no monetary consideration is paid to Sinch. Each warrant and stock option allows the holder to acquire 10 shares in Sinch. The warrants and stock options have a duration of three to five years, with exercise periods in 2021, 2022 and 2023. In accordance with the European Market Abuse Regulation (MAR), transactions by CEO Oscar Werner and other persons discharging ma