Kommuniké från Auriant Mining AB (publ):s extra bolagsstämma den 22 december 2021

Auriant Mining AB (publ) höll under onsdagen den 22 december 2021 sin extra bolagsstämma. För att mildra spridningen av Covid-19 genomfördes den extra bolagsstämman endast genom förhandsröstning, med stöd av tillfälliga lagregler. De viktigaste besluten som fattades vid mötet var följande.

Mer detaljerad information om innehållet i alla beslut kan erhållas från kallelsen till extra bolagsstämman. Kallelsen finns tillgänglig på bolagets hemsida: www.auriant.com

Godkännande av ett tilläggsavtal till obligationsemissionsavtalet

Det beslutades på stämman att godkänna att Auriant Mining AB (publ) har ingått ett tilläggsavtal till obligationsemissionsavtalet daterat den 9 april 2018 med Golden Impala Limited i enlighet med nedan (”Tilläggsavtalet”). Tilläggsavtalet träder i kraft den 1 januari 2022. Följande huvudvillkor ska gälla för den nya obligationen.

Det nominella beloppet ska vara 33 827 665 USD och räntan ska vara tre månaders U.S. Dollars LIBOR plus 6.44 procent (”Räntesatsen”). Räntan ska betalas kvartalsvis i efterskott inom fem bankdagar efter sista dagen i det aktuella kvartalet. Om någon ränta för kvartalet inte betalas på förfallodagen ska dröjsmålsräntan lika med Räntesatsen samt två procentenheter löpa på eventuell obetald ränta. Förfallodagen ska vara 31 december 2024. Den årliga räntan skulle uppgå till 2 362 230 USD kronor baserat på den tillämpliga Räntesatsen per 31 oktober 2021 och det nominella beloppet för det fall inga ytterligare räntebetalningar görs från och med 31 december 2021, vilket innebär att det nominella beloppet för den nya obligationen kommer att motsvara 35 954 797,36 USD. Styrelsen anser att villkoren för Tilläggsavtalet är marknadsmässiga.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Daresbury, Styrelseordförande
Tel: + 44 194 886 1900
E-post: peter.daresbury@daresburyltd.co.uk

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 000 50, e-mail CA@gwkapital.se  eller besök www.gwkapital.se.

Exterro Announces Significant Industry Promotion of its Document Review Platform25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Latest Version of Revamped Exterro Review Platform Optimized for Entire Legal Ecosystem; Limited-Time Only Promotion offers up to 6-Months Free Use of Platform PORTLAND, Ore., Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Exterro Inc. – the preferred provider of Legal GRC software specifically designed for in-house legal, privacy, and IT teams at Global 2000 and AmLaw 200 organizations – today announced, for a limited-time only, a promotion of up to 6 free months and 5 terabytes of data storage of its Review platform. The promotion coincides with Exterro’s ongoing build out of its Review business unit and updated feature capabilities that are now available to the entire legal ecosystem, including legal service providers, law firms and corporate clients. Furthermore, the promotion of Clay Cocalis to Chief Revenue Officer and the addition of Don McLaughlin, Senior Vice President, Review Software represents the significant investment the company is placing in Exterro Review to ensure greater market s

Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Marimekko Corporation, Stock Exchange Release, 25 January 2022 at 3.00 p.m. Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration Shareholders representing in total approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have made a proposal to the Annual General Meeting to be held on 12 April 2022 for the number of members of the Board of Directors, the composition of the Board and its remuneration. Proposal for the number of members of the Board of Directors Shareholders who represent approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have informed the company that they propose to the Annual General Meeting that six (6) members be elected to the Board of Directors. Proposal for the composition of the Board of Directors The above-mentioned shareholders have also informed the company that they propose that Carol Chen, Mika Ihamuotila, Mikko-Heikki Inkeroinen and

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS25.1.2022 11:07:00 CET | Press release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS Auction date2022-01-25Loan2311Coupon1.00 %ISIN-codeSE0010948240Maturity2023-11-13 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,357 Volume bought, SEK mln500 Number of bids4 Number of accepted bids1 Average yield0.067 %Lowest accepted yield0.067 %Highest yield0.067 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2022-01-25Loan2611Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012569572Maturity2026-11-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,699 Volume bought, SEK mln500 Number of bids6 Number of accepted bids3 Average yield0.725 %Lowest accepted yield0.722 %Highest yield0.730 %% accepted at lowest yield 54.55 Auction date2022-01-25Loan2805Coupon0.75 %ISIN-codeSE0015660139Maturity2028-05-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln2,462 Volume bought, SEK mln500 Number of bids11 Number of accepted bids4 Average yield0.957 %Lowest accepted yield0.954 %Highest yield0.970 %% accepted at lowest yield 64.

Workday ser en fortsatt utveckling inom detaljhandeln och hjälper globala detaljhandelsorganisationer att driva omvandling genom operativa insikter25.1.2022 10:00:00 CET | Pressemelding

Nästan 50 % av NRF:s 100 största detaljhandelsföretag för 2021 använder Workday för att maximera sin butiksverksamhet STOCKHOLM, Sweden, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday Inc. (NASDAQ: WDAY), ledande inom molnapplikationer för ekonomi och HR, meddelar idag att man ser fortsatt momentum inom detaljhandeln med nästan 50 % av NRF Top 100 Retailers 2021 som väljer att använda sig av Workday. Globala detaljhandelsorganisationer av alla storlekar, inklusive Giant Tiger Stores Ltd, Harrods, Jo-Ann Stores, Inc, Life Time, Inc, McCoy's Building Supply, PUMA, Saks med flera, använder Workday för att hantera och optimera sin detaljhandelsverksamhet och bidra till att påskynda sina digitala omvandlingsinsatser. Detaljhandelsorganisationer står inför stora utmaningar - från kompetensbrist bland medarbetare, störningar i leveranskedjan, fluktuerande konsumentefterfrågan och en accelererande övergång till e-handel - som alla i hög grad påverkar hur detaljhandlare planerar och förbereder sig f

Expereo Selects Cato for Delivering Managed SASE Services Worldwide25.1.2022 09:30:00 CET | Press release

AMSTERDAM, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Expereo, the leading provider of managed network solutions, andCato Networks, provider of theworld’s first SASE platform, announced today that Expereo will be offering Cato SASE Cloud services worldwide. Cato also certified Expereo as an MSP Premium Partner, the highest certification Cato awards MSPs, attesting to the thorough SASE training and expertise of the Expereo team. "Cato Networks, provider of the world's first Secure Access Service Edge (SASE) platform, is the pioneer in converging networking and network security in the cloud. Our customers will now have access to the Cato platform through our managed services. By extending our EDGE service portfolio and combining it with the Expereo Connect and Cloud services, we are securing both the underlay and overlay solutions they need for optimizing secure access to on-premises and in the cloud applications. By incorporating the Cato platform into our service offering, we can now serve our