Kommuniké från årsstämma i Corline Biomedical AB (publ)

Idag den 11 maj 2021 hölls årsstämma i Corline Biomedical AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades enhälligt.

Fastställande av resultat
Bolagsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna och beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att resultatet enligt den fastställda resultaträkningen skulle överföras i ny räkning. Någon utdelning lämnas inte.

Ansvarsfrihet
Bolagsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen av Bolagets angelägenheter under räkenskapsåret 2020. Något beslut fattades emellertid inte avseende styrelseordföranden, då han – som enda röstande på bolagsstämman – inte kunde rösta om den egna ansvarsfriheten.

Fastställande av antalet styrelseledamöter, styrelsesuppleanter och antalet revisorer
Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem (5) styrelseledamöter samt en (1) styrelsesuppleant. Vidare beslutades att bolaget ska fortsätta ha ett registrerat revisionsbolag som revisor.

Fastställande av arvoden till styrelsen och revisorn
Bolagsstämman beslutade att styrelsearvode skulle utgå med två prisbasbelopp vardera till Gunilla Ekström och Henrik Krook. Vidare beslutades att inget styrelsearvode ska utgå till de övriga styrelseledamöterna eller till styrelsesuppleanten.

Bolagsstämman beslutade vidare att ersättning till revisorn skulle utgå enligt godkänd räkning.

Val av styrelseledamöter, styrelsesuppleanter samt revisor
Bolagsstämman beslutade att, för tiden intill utgången av nästa årsstämma, omvälja Adam Dahlberg, Lars Sunnanväder, Gunilla Ekström, Henrik Krook och Magnus Nilsson som styrelseledamöter. Bolagsstämman beslutade vidare att Adam Dahlberg skulle utses till ordförande. Annika Sunnanväder omvaldes som styrelsesuppleant.

Det beslutades att till revisor, för tiden intill utgången av nästa årsstämma, omvälja Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB, med Lars Kylberg som huvudansvarig revisor.

Beslut av riktlinjer för tillsättande av valberedning inför årsstämman 2022
Bolagsstämman beslutade att anta riktlinjer för tillsättande av valberedning inför årsstämman 2022. Det beslutades härvidlag att ledamöterna i valberedningen inför årsstämman 2022 utses genom att styrelsens ordförande kontaktar de tre största aktieägarna i Bolaget per den 1 september 2021 och ber dem utse en representant vardera för att jämte styrelsens ordförande utgöra valberedning.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner
Bolagsstämman bemyndigade styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, fatta beslut om att öka Bolagets aktiekapital med högst tjugo (20) procent av Bolagets vid var tid registrerade aktiekapital genom nyemission av aktier, utgivande av teckningsoptioner och/eller upptagande av konvertibelt lån, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning. Emission i enlighet med bemyndigandet ska ske på marknadsmässiga villkor.
Antecknades att beslutet biträtts av mer än två tredjedelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som var företrädda vid stämman.

Vid frågor, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, 103 87 Stockholm.
Telefon: +46 (0)8-121 576 90. E-post: certifiedadviser@redeye.se.

Corline Biomedical AB, noterat på First North Growth Market (CLBIO), arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Bolaget är i färd med att inleda fas 2-studier för Renaparin®, en kandidat för vilken Corline har erhållit särläkemedelsstatus (”Orphan Drug”) i Europa och USA och som är under utveckling för att förbättra utfallet av njurtransplantation. Dessutom genomförs prekliniska studier inom lungtransplantation för Renaparin®. Sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Bolaget har nyligen tecknat avtal om samarbete med ett antal nya medicinteknikbolag. Läkemedelskandidaterna och de medicintekniska produkterna är baserade på samma grundteknologi.

Synchronoss Technologies, Inc. Announces Proposed $120 Million Public Offering of Senior Notes24.6.2021 23:46:06 CEST | Press release

BRIDGEWATER, N.J., June 24, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (SNCR) (the “Company” or “Synchronoss”), a global leader and innovator in cloud, messaging and digital products and platforms, today announced that the Company intends to offer and sell, subject to market and other conditions, $120 million aggregate principal amount of senior notes due 2026 in an underwritten public offering. Synchronoss also expects to grant the underwriters a 30-day option to purchase an additional $5 million aggregate principal amount of senior notes in connection with the offering. There can be no assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or terms of the offering. Synchronoss and the senior notes both received a rating of BB- from Egan-Jones Ratings Company, an independent, unaffiliated rating agency. All of the senior notes in the offering are to be sold by Synchronoss, with net proceeds of the offering, and of the anticipated offering

Synchronoss Technologies, Inc. Announces Proposed $100 Million Public Offering of Common Stock24.6.2021 23:31:59 CEST | Press release

BRIDGEWATER, N.J., June 24, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (SNCR) (the “Company” or “Synchronoss”), a global leader and innovator in cloud, messaging and digital products and platforms, today announced that the Company intends to offer and sell, subject to market and other conditions, $100 million of shares of its common stock in an underwritten public offering. Synchronoss also expects to grant the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional $10 million of shares of common stock sold in the offering, at the public offering price, less the underwriting discounts and commissions. There can be no assurance as to whether or when the offering may be completed, or as to the actual size or terms of the offering. All of the shares in the offering are to be sold by Synchronoss, with net proceeds of the offering, and from the offering of Senior Notes and sale of Series B Preferred Stock (each as described below), expected to be used to fully redeem all