Kommuniké från årsstämma i Arcoma Aktiebolag den 18 maj 2022

2022-05-18

PRESSRELEASE

Kommuniké från årsstämma i Arcoma Aktiebolag den 18 maj 2022

Idag, den 18 maj 2022, hölls årsstämma i Arcoma Aktiebolag. Årsstämman genomfördes enbart genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om fastställande av räkenskaper samt resultatdisposition
Årsstämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkning samt koncernresultat- och koncernbalansräkning. Årsstämman beslutade även att disponera över bolagets resultat i enlighet med styrelsens förslag i årsredovisningens förvaltningsberättelse, innebärande att ingen vinstutdelning lämnas för 2021 samt att disponibla medel balanseras i ny räkning.

Ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören
Årsstämman beslutade att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2021.

Val och arvodering av styrelse och revisor
Årsstämman beslutade i enlighet med valberedningens förslag att omvälja Lars Kvarnhem och Mats Thorén som styrelseledamöter samt att välja Jan Wahlström som ny styrelseledamot för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Lars Kvarnhem omvaldes som styrelseordförande. Den hittillsvarande styrelseledamoten Jesper Söderqvist hade avböjt omval.

Årsstämman beslutade vidare i enlighet med valberedningens förslag att arvode till styrelsen ska utgå med sammantaget 600 000 kronor, att fördelas med 400 000 kronor till styrelseordföranden och med 100 000 kronor vardera till övriga ledamöter.

Årsstämman beslutade slutligen i enlighet med valberedningens förslag att omvälja Torbjörn Carlsnäs som revisor samt att arvode till revisorn ska utgå enligt sedvanliga normer och godkänd räkning.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier. Emission ska kunna ske med eller utan föreskrift om apport, kvittning eller annat villkor. Antalet aktier som ska kunna emitteras (alternativt tillkomma genom konvertering av konvertibler eller utnyttjande av teckningsoptioner) ska sammanlagt högst uppgå till 1 305 206 aktier, vilket motsvarar cirka 10 procent av samtliga aktier i bolaget per dagen för kallelsen. Syftet med bemyndigandet är att kunna anskaffa rörelsekapital, att kunna genomföra och finansiera företagsförvärv samt att möjliggöra emission till industriella partners inom ramen för samarbeten och allianser. I den mån bemyndigandet utnyttjas för emission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, ska emissionsvillkoren vara marknadsmässiga.

Växjö den 18 maj 2022
Arcoma Aktiebolag (publ)

Om Arcoma

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North Growth Market.

Certified Adviser är Erik Penser Bank (tel: 08-4638300, e-mail: certifiedadviser@penser.se)

För mer information om bolaget besök www.arcoma.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Arcomas VD Sanna Rydberg, Telefon: +46 706 069548, E-mail: sanna.rydberg@arcoma.se
Informationen lämnades, genom VD:s försorg, för offentliggörande den 18 maj 2022 kl. 14.00

För mer IR-relaterad information och möjlighet till prenumeration av pressreleaser, vänligen besök vår ir-sida: www.arcoma.se/about-us/investors/

Report – ERYTECH’s Combined Shareholders’ Meeting On June 24, 202224.6.2022 22:05:00 CEST | Press release

REPORT –ERYTECH’S COMBINED SHAREHOLDERS’ MEETING ON JUNE 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), June24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announcedthat its Annual General Meeting was held on Friday, June 24, 2022. At the meeting, all resolutions for which the Board of Directors recommended a vote in favor were adopted, including: Approval of the annual financial statements and consolidated financial statements for the year ended December 31, 2021;Allocation of the financial year's results;Approval of the statutory auditors’ special report on regulated agreements and commitments with related parties;Approval of the elements of total compensation and benefits paid or allocated for the year ended December 31, 2021, to Gil BEYEN, Chief Executive Officer and Jean-Paul KRESS, Chairman of the Board;Approval of the compens

Cleantech Building Materials: Results of Annual General Meeting24.6.2022 14:54:27 CEST | Press release

24 June 2022 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC, NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET, COPENHAGEN TICKER: CBM ISIN: GBOOBD1LVD21 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC Results of Annual General Meeting The Annual General Meeting (“AGM”) of Cleantech Building Materials plc (“CBM” or the “Company”) was held in London earlier today, 24 June 2022. Details of the resolutions to be considered at the AGM were published in the Notice of AGM which was posted to Shareholders on 1 June 2022 and is available on the Company’s website: www.cbm-plc.com. All resolutions as set out in the Notice of AGM were duly passed without discussion. In particular, the following resolutions were passed at the AGM. The AGM resolved to authorise the directors of the Company to allot shares and grant rights to subscribe for, or convert any security, into shares. The directors of the Company sought authority for the purposes of section 551 of the Companies Act to exercise all the powers of the Company to allot shares and grant ri

Novartis receives positive CHMP opinion for Scemblix®, a novel treatment for adult patients with chronic myeloid leukemia24.6.2022 13:13:19 CEST | Press release

With unique STAMP mechanism of action, Scemblix could provide a new option for patients in Europe with chronic myeloid leukemia (CML) who have suffered intolerance or inadequate response with at least two prior tyrosine kinase inhibitor treatments1 Positive opinion based on data from pivotal Phase III ASCEMBL trial, showing a near doubling in major molecular response rate for patients treated with Scemblix® (asciminib) vs. Bosulif®* (bosutinib) (25.5% vs. 13.2%) and more than three times lower discontinuation rate due to adverse reactions (5.8% vs 21.1%) at 24 weeks1 CHMP recommendation comes after the approval of Scemblix by the US FDA and other countries’ regulatory authorities, potentially broadening access for more patients to Novartis transformative therapies in CML Basel, June 24, 2022 — Novartis today announced that the Committee for Medicinal Products for Human Use (CHMP) of the European Medicines Agency (EMA) has adopted a positive opinion and recommended granting marketing au