Kommunikasjonsforeningen styrker medlemstilbudet - inngår samarbeid med Høyskolen Kristiania

Kommunikasjonsforeningen har lenge ønsket å styrke medlemmenes kompetansetilbud. Et nytt samarbeid med Høyskolen Kristiania vil gi medlemmene tilgang på studiepoenggivende videreutdanning som ruster dem for fremtidens arbeidsliv.

Fra venstre: Bente Kalsnes - Førsteamanuensis, Høyskolen Kristiania. Gerda M. S. Brechan - Forretningsutvikler, Høyskolen Kristiania. Therese Manus - leder, Kommunikasjonsforeningen. Christen Krogh - Prorektor, Høyskolen Kristiania.

- Dette er en langsiktig avtale med ambisjoner om et samarbeid på mange plan. I tillegg til å tilby emner ved høyskolen, vil vi samarbeide om en årlig undersøkelse om kommunikasjonsfaget og- yrket, forteller prorektor for arbeidsliv og innovasjon ved Høyskolen Kristiania, Christen Krogh.

Mange muligheter

Det nye tilbudet vil inkludere emner på både bachelor- og masternivå med samlinger hos høyskolen, foreningen og på nett.

- Arbeidslivet og kommunikasjonsfaget er i stadig endring og vi ønsker å tilby Kommunikasjonforeningens medlemmer muligheten til å få kunnskap som kan bidra til at de gjør en enda bedre jobb, skaper mer verdi for seg selv og sin arbeidsgiver, og opplever økt trivsel og personlig utvikling, sier Gerda M. S. Brechan, forretningsutvikler og prosjektleder ved Høyskolen Kristiania.

Daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, Therese Manus, er overbevist om at dette vil bli et verdifullt medlemstilbud.

- Sammen skal vi tilby relevante emner som er tilpasset og tett på de utfordringene og mulighetene som er i bransjen i dag, sier Manus.

Stor interesse for videreutdanning

Medlemsundersøkelsen til Kommunikasjonsforeningen viser at nær 40 prosent av medlemmene ønsker at foreningen tilbyr studiepoenggivende kurs og utdanning.

- Vi vet at dette er noe medlemmene våre har ønsket seg, og vi gleder oss til å gi dem dette tilbudet. Høyskolen Kristiania har vist at de satser på kommunikasjonsfaget, blant annet gjennom etableringen av et nytt masterstudium i strategisk kommunikasjon, og er derfor et naturlig valg som akademisk partner, sier Manus.

For Høyskolen Kristiania er det viktig å være tett på arbeidslivet. Krogh utdyper:

- Denne avtalen gjør at vi kan jobbe sammen med Kommunikasjonsforeningen om å gi gode videreutdanningstilbud til kommunikasjonsbransjen, sier han og legger til:

- Det er viktig for alle våre studenter at utdanningen de får kvalifiserer til relevant arbeid. Samarbeidet med kommunikasjonsbransjen vil gi oss gode innspill til hvordan vi skal gjøre våre kommunikasjonsstudier enda bedre.

Vil bli lansert høsten 2020

Høyskolen har en rekke emner som kan være av interesse for Kommunikasjonsforeningens medlemmer, og de som ønsker å bygge kompetanse kan starte alt nå i høst.

- Allerede fra høsten vil de første tilbudene presenteres på foreningens hjemmesider, og medlemmene har mye spennende i vente fremover, avslutter Manus.

Høyskolen Kristiania ble grunnlagt i 1914 og tilbyr utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi er en akkreditert høyskole med 14 500 studenter, rundt 670 ansatte, snaut 890 millioner i omsetning og nesten 130 studieprogrammer.

Vi ser på det som vårt samfunnsoppdrag å tilby tidsriktige, bærekraftige og fremtidsrettede utdannelser, basert på det fremste innen forskning og kunstnerisk arbeid. Ambisjonen er å bli Norges første private arbeidslivsuniversitet, en forlengelse av høyskolens stadig tettere bånd til arbeidslivet.

Staten bevilger 50 millioner til kompetanseheving for permitterte og ledige og ber Høyskolen Kristiania ta imot 2000 studenter på nett4.6.2020 08:54:02 CESTPressemelding

Som en del av regjeringens tiltakspakke til permitterte og arbeidsledige har Kompetanse Norge nå tildelt midler til aktører som kan skalere opp nettbaserte studietilbud. Høyskolen Kristiania er i dag blitt tildelt 7,1 millioner av regjeringens pakke på 50 millioner. Med denne tildelingen og en særtildeling på 4,5 millioner, bidrar høyskolen med kompetanseheving til over 2000 studenter.