Kommunikasjonsforeningen styrker medlemstilbudet - inngår samarbeid med Høyskolen Kristiania

- Dette er en langsiktig avtale med ambisjoner om et samarbeid på mange plan. I tillegg til å tilby emner ved høyskolen, vil vi samarbeide om en årlig undersøkelse om kommunikasjonsfaget og- yrket, forteller prorektor for arbeidsliv og innovasjon ved Høyskolen Kristiania, Christen Krogh.
Mange muligheter
Det nye tilbudet vil inkludere emner på både bachelor- og masternivå med samlinger hos høyskolen, foreningen og på nett.
- Arbeidslivet og kommunikasjonsfaget er i stadig endring og vi ønsker å tilby Kommunikasjonforeningens medlemmer muligheten til å få kunnskap som kan bidra til at de gjør en enda bedre jobb, skaper mer verdi for seg selv og sin arbeidsgiver, og opplever økt trivsel og personlig utvikling, sier Gerda M. S. Brechan, forretningsutvikler og prosjektleder ved Høyskolen Kristiania.
Daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, Therese Manus, er overbevist om at dette vil bli et verdifullt medlemstilbud.
- Sammen skal vi tilby relevante emner som er tilpasset og tett på de utfordringene og mulighetene som er i bransjen i dag, sier Manus.
Stor interesse for videreutdanning
Medlemsundersøkelsen til Kommunikasjonsforeningen viser at nær 40 prosent av medlemmene ønsker at foreningen tilbyr studiepoenggivende kurs og utdanning.
- Vi vet at dette er noe medlemmene våre har ønsket seg, og vi gleder oss til å gi dem dette tilbudet. Høyskolen Kristiania har vist at de satser på kommunikasjonsfaget, blant annet gjennom etableringen av et nytt masterstudium i strategisk kommunikasjon, og er derfor et naturlig valg som akademisk partner, sier Manus.
For Høyskolen Kristiania er det viktig å være tett på arbeidslivet. Krogh utdyper:
- Denne avtalen gjør at vi kan jobbe sammen med Kommunikasjonsforeningen om å gi gode videreutdanningstilbud til kommunikasjonsbransjen, sier han og legger til:
- Det er viktig for alle våre studenter at utdanningen de får kvalifiserer til relevant arbeid. Samarbeidet med kommunikasjonsbransjen vil gi oss gode innspill til hvordan vi skal gjøre våre kommunikasjonsstudier enda bedre.
Vil bli lansert høsten 2020
Høyskolen har en rekke emner som kan være av interesse for Kommunikasjonsforeningens medlemmer, og de som ønsker å bygge kompetanse kan starte alt nå i høst.
- Allerede fra høsten vil de første tilbudene presenteres på foreningens hjemmesider, og medlemmene har mye spennende i vente fremover, avslutter Manus.
Nøkkelord
Kontakter
Anette Johnsrud LarsåsenKommunikasjonsrådgiver
Ansvarlig for eksternkommunikasjon
Bilder

Om Høyskolen Kristiania
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Ketil Raknes inn i utvalg om politiske pengegaver19.12.2025 14:12:46 CET | Pressemelding
Lobbyforsker Ketil Raknes ved Høyskolen Kristiania er utnevnt som medlem i regjeringens nye lovutvalg, som skal vurdere regler for pengegaver til partiene.
Work-life balance oppleves som en illusjon18.12.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Ledere mener begrepet er utdatert og misvisende. De snakker heller om harmoni – ikke to motstridende sfærer.
Kristiania innfører ny organisasjonsmodell16.12.2025 16:59:58 CET | Pressemelding
Styret har vedtatt ny organisasjonsmodell for å sikre at Kristiania styrker innovasjonskraften, fortsatt setter studenten i sentrum og står stødig som et fremtidig universitet.
Kristiania utforsker samarbeid med London South Bank University27.11.2025 13:32:44 CET | Pressemelding
Kristiania etablerer samarbeid med London South Bank University (LSBU), et av Storbritannias største og mest anerkjente byuniversiteter. Samarbeidet skal styrke begge institusjoners satsing på internasjonal utdanning og forskning.
Kristiania med på europeisk satsing for grønnere kulturbransje24.11.2025 12:37:38 CET | Pressemelding
Kristiania blir med i et europeisk prosjekt som skal gjøre kulturproduksjoner, fra film og TV til konserter og teater, mer bærekraftige. Det testes og utvikles nå et nytt AI-basert verktøy som hjelper produsenter med å redusere klimautslipp.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
