Kolonial.no passerer milliarden

Kolonial.no passerer milepel med en milliard i omsetning, vokser nå raskere enn noengang.
-Neste år blir enda mer spennende! Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas

Det norske gründerselskapet Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett og det selskapet med raskest vekst i hele Norden.

-Veldig mange familier finner veien til Kolonial.no hver uke, og vi ser at de raskt blir lojale kunder. Det må bety at vi har bygget et produkt som treffer godt i markedet, sier administrerende direktør Karl Munthe-Kaas.

-Vi forsøker å ta kundene på alvor, og det virker. Nå har vi fjernet nesten alle plastposer og erstattet med 40% mer klimavennlige pappesker. Vi vokser som aldri før, sier Munthe-Kaas.

Rigget for kontrollert vekst

Kolonial.no har siden oppstart investert betydelig i teknologi for å bygge en ny infrastruktur for handel i Norge. I fjor prioriterte selskapet forbedringer på operasjonen for mer effektiv drift og bedre lagerkapasitet.

-Når vi vokser så fort som vi gjør er det viktig at vi både klarer å ønske mange nye kunder, og mange nye kollegaer velkommen på en bra måte, samtidig som operasjonen skal kunne håndtere så stor vekst. I år har dette gått veldig bra, sier Munthe-Kaas.

-Neste år blir enda mer spennende! Vi satser stort på kundeopplevelsen hos Kolonial.no med en stadig mer personlig handleopplevelse gjennom relevante anbefalinger. Målet er minst mulig tid brukt på å handle, avslutter Karl Munthe-Kaas.

Kolonial.no er Norges største matbutikk på nett. Vi tilbyr et bredt utvalg dagligvarer og middagsretter, enten levert hjem eller til hentepunkt. Vi leverer til både privatpersoner og bedrifter. I samarbeid med REMA 1000 holdes prisene lave, og gjennom partnere som Strøm-Larsen og Brødverket, tilbyr vi et spennende, lokalt utvalg.
Selskapet ble startet i 2013 av 10 gründere med mål om å lage Norges beste handleopplevelse for dagligvarer og for å gjøre hverdagene friere og enklere. Nå er Kolonial.no det selskapet i sin kategori med raskest vekst i hele Norden.