Kokken som ble vinmester

Henrik Dahl Jahnsen er kokken som ble Norges beste vinkelner. Sølv i årets Norgesmesterskap for vinkelnere gjør restaurantsjefen i Speilsalen på Britannia Hotel i Trondheim til landets mestvinnende vinkelner i NM gjennom tidene med fire gull, to sølvmedaljer og to bronsemedaljer.

Henrik Dahl Jahnsen er både Head Sommelier på Britannia og restaurantsjef i hotellets topprestaurant Speilsalen.

-Min fremste egenskap er nok evnen til å kombinere vin til maten, og å finne en virkelig god vin til alle anledninger og budsjetter, sier 28-åringen, som også er utdannet kokk og i en årrekke hadde ledende stillinger i Bølgen & Moi.

Sammen med sølvvinneren i Bocuse d`Or, Christopher Davidsen, har han ansvaret for å gi Speilsalens gjester en uforglemmelig kulinarisk opplevelse.

17. februar får Henrik Dahl Jahnsen og teamet vite om de har lyktes når de nordiske Michelin-stjernene deles ut i Trondheim.

For ytterlige kommentarer kontakt:
Adm.dir. Britannia Hotel, Mikael Forselius, mobil: 932 01 004 epost: mikael@britannia.no
Director Of Marketing, Peter Gjerde, mobil: 93458696, epost, peter@britannia.no
Head Sommelier, Henrik Dahl Jahnsen, mobil: 48109908, henrik@britannia.no

Britannia Hotel

Britannia Hotel er en del av Reitangruppen. Hotellet fra 1870 gjenåpnet i April 2019 som et femstjerners hotell og medlem av Leading Hotels of The World. Hotellet har 257 nye rom og suiter, seks ulike restauranter og barer, spa og fitness-avdeling, moderne konferansefasiliteter, ballroom og elegante selskapslokaler.

www.britannia.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025.10.3.2024 15:30:00 CET | Pressemelding

Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater blir midtpunkt for Tv2 sin storsatsing i Trondheim under SkiVM 2025. Kanalen skal sammen med Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater lage daglige sendinger, der God Morgen Norge får en sentral plass. I tillegg skal det lages et daglig kveldsshow fra Nye Hjorten Teater, der hele produksjonsapparatet til Tv2 er i sving for å lage lørdagstemning hver kveld!