Kokken som ble vinmester

Henrik Dahl Jahnsen er kokken som ble Norges beste vinkelner. Sølv i årets Norgesmesterskap for vinkelnere gjør restaurantsjefen i Speilsalen på Britannia Hotel i Trondheim til landets mestvinnende vinkelner i NM gjennom tidene med fire gull, to sølvmedaljer og to bronsemedaljer.

Henrik Dahl Jahnsen er både Head Sommelier på Britannia og restaurantsjef i hotellets topprestaurant Speilsalen.

-Min fremste egenskap er nok evnen til å kombinere vin til maten, og å finne en virkelig god vin til alle anledninger og budsjetter, sier 28-åringen, som også er utdannet kokk og i en årrekke hadde ledende stillinger i Bølgen & Moi.

Sammen med sølvvinneren i Bocuse d`Or, Christopher Davidsen, har han ansvaret for å gi Speilsalens gjester en uforglemmelig kulinarisk opplevelse.

17. februar får Henrik Dahl Jahnsen og teamet vite om de har lyktes når de nordiske Michelin-stjernene deles ut i Trondheim.

For ytterlige kommentarer kontakt:
Adm.dir. Britannia Hotel, Mikael Forselius, mobil: 932 01 004 epost: mikael@britannia.no
Director Of Marketing, Peter Gjerde, mobil: 93458696, epost, peter@britannia.no
Head Sommelier, Henrik Dahl Jahnsen, mobil: 48109908, henrik@britannia.no

Britannia Hotel

Britannia Hotel er en del av Reitangruppen. Hotellet fra 1870 gjenåpnet i April 2019 som et femstjerners hotell og medlem av Leading Hotels of The World. Hotellet har 257 nye rom og suiter, seks ulike restauranter og barer, spa og fitness-avdeling, moderne konferansefasiliteter, ballroom og elegante selskapslokaler.

www.britannia.no

Britannia Hotel 150 år12.6.2020 17:45:01 CESTPressemelding

14. Juni 1870 åpnet Andreas Myhre dørene til Britannia Hotel for første gang for 8 britiske lakselorder og to velstående amerikanere. På søndag fyller hotellet i Trondheim 150 år. Selve festmarkeringen skjer til høsten, den 31. oktober, med middag for 150 gjester og historisk meny med høydepunkter fra hotellets selskapsmenyer opp igjennom tidene. En egen bok om hotellets historie fra 1870 frem til i dag blir utgitt til høsten. På selve dagen 14. Juni lanseres hotellets egen rosé champagne i et nytt samarbeid med Ayala, som også laget hotellets Britannia champagne til gjenåpningen i 2019.