Knallsterk premiere for «Landskampen» på TV 2

Hele 429.000 seere så premieren av «Landskampen» på TV 2 i går kveld.

Landskampen - ses. 1. Charlotte Kalla, Hanna Öberg, Sebastian Samuelsson og Calle Halfvarsson på det svenske laget. Petter Northug jr., Emil Iversen, Tiril Eckhoff og Therese Johaug på det norske laget. Programleder Øyvind Mund. Foto: Espen Solli, TV 2.

På det meste var 456.000 seere innom premieren. Det ga programmet en andel på hele 38,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og hele 39,8 prosent blant alle seerne (P10-79).

- Dette er vi selvsagt strålende fornøyde med. Vi har hatt en meget god følelse på «Landskampen»-prosjektet siden innspillingen på Rhodos i april, når vi så hvordan verdens største vinteridrettshelter leverte – ikke bare i konkurranser, men også ga av seg selv og sine historier. Både det norske laget, med Petter Northug, Therese Johaug, Emil Iversen og Tiril Eckhoff – og det svenske, med Charlotte Kalla, Calle Halfvarsson, Sebastian Samuelsson og Hanna Öberg – har gitt alt, og det blir det god tv av. Det er veldig gledelig at dette også har vekket tv-seernes interesse, sier PR- og mediesjef Jan-Petter Dahl i TV 2.

«Landskampen» fortsetter på TV 2 kommende torsdag og det er tilsammen åtte episoder av serien som også er tilgjengelig på TV 2 Sumo. «Landskampen» vil også senere bli vist på svenske TV4.

Sesongpremieren av «Matkontrollen» ble sett av 185.000 seere, mens sesongpremieren av «TV 2 Hjelper deg» ble sett av 321.000 seere på TV 2 i går kveld.

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

Ny sesong med Bloggerne kommer våren 2020 med tre nye profiler18.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

I dag vises den siste episoden fra den ellevte sesongen av «Bloggerne», men snart er den populære serien tilbake med sin tolvte sesong på TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo. De nye profilene vi blir kjent med i neste sesong er Joakim Kleven og Iselin Guttormsen, og det blir gjensyn med en tidligere «Bloggerne»-profil Anne Brith Davidsen. Vi får også følge Linnéa Myhre, Martine Lunde, Caroline Berg Eriksen og Sofie Nilsen når en ny sesong er tilbake våren 2020.