KLP Eiendom kjøper kontorbygg i London

KLP Eiendom har inngått avtale med en klient av CBRE Global Investors om kjøp av eiendommen 36 Broadway i London. Signering av kjøpekontrakt og overtakelse fant sted 19. desember.

Eiendomsverdi i transaksjonen er 25,25 millioner britiske pund. Årlige leieinntekter er på cirka 1,3 millioner britiske pund.

36 Broadway er et lite kontorbygg i bydelen Westminster, med 7 etasjer over bakken og et areal på cirka 1900 kvm. Eiendommen er fullt utleid til kontorleietakere og kiosker/servicebutikker på gateplan.

På begge sider ligger bygget vegg-til-vegg med hotellet Conrad St. James, som KLP Eiendom har eid siden 2013.

- Med dette kjøper sikrer vi oss en mulighet til å utvide vårt hotell Conrad, om og når vi skulle finne dette fornuftig. I mellomtiden eier vi et godt kontorbygg med solide leietakere som leverer en markedsmessig direkteavkastning, sier adm. direktør Gunnar Gjørtz.