KLP Banken setter opp renten fra januar

KLP Banken øker renten på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng.

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP Banken. Foto: KLP

Som følge av at Norges Bank gjennom høsten har hevet styringsrenten med totalt 0,50 prosentpoeng, har KLP Banken i dag besluttet å øke boliglånsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

– KLP Banken er opptatt av å tilby våre medlemmer gode betingelser over tid. Derfor valgte vi ikke å øke renten da Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25 prosentpoeng i september i år. Når Norges Bank økte styringsrenten med ytterligere 0,25 prosentpoeng 16. desember, ser vi oss nødt til å gjøre justeringer. Vi har derfor besluttet å øke renten på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng, sier Jorunn Ygre Storjohann, som er direktør for personmarked i KLP Banken.

Beste boliglånsrente blir 1,65 prosent nominelt, mens beste innskuddsrente blir 0,80 prosent nominelt.

De nye rentene gjelder fra 4. januar 2022 for nye kunder og fra 15. februar 2022 for eksisterende kunder.

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: tlf. 934 03 185

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP Banken. Foto: KLP

Tise Basics vant POPPOPP i Glasmagasinet23.9.2021 12:57:57 CEST | Pressemelding

KLP Eiendom lanserte tidligere i år POPPOPP - et konsept som gjør det lettere for bedrifter, gründere og produsenter i startfasen å realisere sine idéer, uten å måtte forplikte seg til lengre kontrakter. Som en del av lanseringen arrangerte KLP Eiendom en konkurranse hvor gründere kunne sende en beskrivelse av sitt konsept og vinne gratis pop-up-lokale i Glasmagasinet på Stortorvet. Nå har vinneren blitt kåret!