KLP Banken setter opp renten fra januar

KLP Banken øker renten på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng.

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP Banken. Foto: KLP

Som følge av at Norges Bank gjennom høsten har hevet styringsrenten med totalt 0,50 prosentpoeng, har KLP Banken i dag besluttet å øke boliglånsrentene med inntil 0,25 prosentpoeng.

– KLP Banken er opptatt av å tilby våre medlemmer gode betingelser over tid. Derfor valgte vi ikke å øke renten da Norges Bank satte opp styringsrenten med 0,25 prosentpoeng i september i år. Når Norges Bank økte styringsrenten med ytterligere 0,25 prosentpoeng 16. desember, ser vi oss nødt til å gjøre justeringer. Vi har derfor besluttet å øke renten på boliglån og innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng, sier Jorunn Ygre Storjohann, som er direktør for personmarked i KLP Banken.

Beste boliglånsrente blir 1,65 prosent nominelt, mens beste innskuddsrente blir 0,80 prosent nominelt.

De nye rentene gjelder fra 4. januar 2022 for nye kunder og fra 15. februar 2022 for eksisterende kunder.

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: tlf. 934 03 185

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarked i KLP Banken. Foto: KLP

Quarterly results affected by weak equity markets and higher interest rates16.5.2022 09:04:59 CEST | Press release

KLP’s first-quarter results were affected by weaker equity markets and higher interest rates. Good buffers built up in good times provide stability our fund management, and the rise in interest rates we are now seeing will result in higher revenues going forward. The first quarter saw large inflows into KLP’s funds, making the company the largest in Norway in sales to the retail market.