KLP Banken senker rentene ytterligere

KLP Banken setter ned rentene ytterligere med inntil 0,50 prosentpoeng. I tillegg ønsker banken å hjelpe våre eksisterende kunder som nylig har kjøpt ny bolig, men ikke rukket å selge sin gamle.
Leif Magne Andersen, adm.dir KLP Banken

– Vi ønsker å strekke oss langt for å hjelpe våre medlemmer i en svært krevende tid. Vi setter derfor ned rentene ytterligere, selv om det er stor usikkerhet i dagens rentemarked. Dette gjør vi for å bidra til å lette den økonomiske usikkerheten for våre medlemskunder, sier Leif Magne Andersen, som er administrerende direktør i KLP Banken.

Beste utlånsrente blir Grønt Boliglån Unge medlemmer på 1,80 prosent, mens beste innskuddsrente vil være 1,10 prosent.

De nye rentene gjelder fra 28. mars 2020 for nye kunder. For eksisterende kunder gjelder nye boliglånsrenter fra 30. april og nye innskuddsrenter fra 28. mai.

Konkurransedyktig betingelser over tid

Det er for tiden mye oppmerksomhet rundt hvor mye de ulike bankene kutter sine lånerenter etter Norges Banks dramatiske rentenedsettelser. KLP Banken ønsker å minne om at det er den faktiske renten du som kunde betaler for boliglånet ditt som betyr noe. KLP Banken er opptatt av å tilby sine medlemmer konkurransedyktige betingelser.

- I tillegg til rentejusteringene, har vi allerede hjulpet mange kunder med avdragsutsettelse på lånet sitt. Dette tilbyr vi nå i inntil seks måneder. Pågangen av slike søknader er fortsatt høy, og vi har satt av ekstra ressurser for å kunne hjelpe disse kundene så raskt som mulig. Vi kan også tilby individuelt rettede tiltak for de som har behov for det, sier Leif Magne Andersen.

To boliger i en mellomfase

Vi ønsker også å hjelpe våre kunder som nylig har kjøpt ny bolig, men ikke rukket å selge sin gamle bolig. De kan føle usikkerhet rundt hvor raskt de får solgt. Disse vil fra 30. april få redusert renten på mellomfinansieringslånet med ytterligere 1,25 prosentpoeng fra ordinær prisliste. Kundene det gjelder vil bli varslet i eget brev.

Kunder kan i tillegg søke om å forlenge nedbetalingstiden for lånet. For de av våre medlemmer som ønsker forutsigbarhet i låneutgiftene, tilbyr KLP Banken også konkurransedyktig fastrentelån.

For mer informasjon, kontakt:

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: tlf. 934 03 185

Leif Magne Andersen, adm.dir KLP Banken