KLP Banken øker rentene

I tråd med renteøkningen fra Norges Bank og utviklingen i rentemarkedet, øker KLP Banken rentene med inntil 0,5 prosentpoeng.
Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarkedet i KLP Banken

- Som ventet økte Norges Bank styringsrenten med 0,50 prosentpoeng på rentemøtet 18. august. Det påvirker vår innlånskostnad som bank, og vi må derfor øke renten til boliglånskundene våre. Samtidig øker vi også renten til innskuddskundene, sier Jorunn Ygre Storjohann, som er direktør for personmarkedet i KLP Banken.

Beste boliglånsrente blir 2,95 prosent nominelt for Grønt Boliglån Unge medlemmer, mens beste innskuddsrente blir 1,70 prosent nominelt for Topprentekonto medlem.

De nye rentene gjelder fra 24. august 2022 for nye kunder og fra 6. oktober 2022 for eksisterende kunder.

Viktig med gode økonomiske vaner
- Økte renter har vært forventet lenge, og isolert sett er det et sunnhetstegn for økonomien. Samtidig må folk må være forberedt på at den økonomiske hverdagen blir strammere. Renteøkningene kommer dessuten samtidig med historisk høy prisvekst på en rekke varer. Derfor blir det enda viktigere å ha god kontroll på privatøkonomien, sier Storjohann.

Hun legger til at KLP Banken er opptatt av å tilby medlemmer som har pensjon i KLP gode betingelser over tid, og derfor jobber fortløpende med å hjelpe kundene med å etablere gode økonomiske vaner.

- Kunder som opplever situasjonen som ekstra tøff, er velkommen til å kontakte oss for nærmere hjelp.

Jorunn Ygre Storjohann er direktør for personmarkedet i KLP Banken