KLP Banken øker rentene

I tråd med utviklingen i pengemarkedet, øker KLP Banken rentene på boliglån med inntil 0,55 prosentpoeng og innskudd med inntil 0,70 prosentpoeng fra 29. juni.
Jorunn Ygre Storjohann, direktør for personmarkedet i KLP Banken

- En høyere pris for å låne inn penger, gjør at vi må øke utlånsrenten til boliglånskundene våre. For innskuddskundene er dette derimot gode nyheter, siden de vil få økt rente på innskuddene sine, sier direktør for personmarkedet, Jorunn Ygre Storjohann.

Beste boliglånsrente blir 2,45 prosent nominelt for Grønt Boliglån Unge medlemmer, mens beste innskuddsrente blir 1,50 prosent nominelt for Topprentekonto medlem.

De nye rentene gjelder fra 29. juni 2022 for nye kunder og fra 10. august 2022 for eksisterende kunder.

Forventer flere renteøkninger

Storjohann sier det er naturlig at renten skal opp, siden den har ligget på et unormalt lavt nivå. Vi må også være forberedt på nye renteøkninger fremover.

- At renteøkningene skjer samtidig med svært høy prisvekst på både strøm, drivstoff, matvarer med mer, gjør situasjonen krevende for mange husholdninger. Det er derfor ekstra viktig å sikre god styring av privatøkonomien, for eksempel best mulig rentebetingelser på lån, sier hun.

Fortsatt gode betingelser for KLP-medlemmer

KLP Banken er opptatt av å gi gode og konkurransedyktige betingelser over tid til dem som har pensjonsordningen sin i KLP. Det er stadig flere medlemmer som oppdager KLP Banken og velger å bli kunde.

- For kundene våre er medlemsfordelene viktigere enn noen gang, her får alle de samme gode betingelsene. Kunder som opplever ekstra tøffe tider er velkommen til å ta kontakt med oss for å diskutere mulige løsninger, sier Storjohann.

Jorunn Ygre Storjohann, direktør for personmarkedet i KLP Banken