KLP Banken øker renten på boliglån

KLP Banken øker renten på boliglån med inntil 0,35 prosentpoeng fra 30. mars.
Direktør for personmarked i KLP Banken, Jorunn Ygre Storjohann

– Etter en periode med rekordlavt rentenivå, har pengemarkedsrenten steget kraftig og mer enn styringsrenten. Det gjør at renten på pengene som bankene låner inn, har økt merkbart. Derfor øker vi boliglånsrenten, sier direktør for personmarkedet Jorunn Ygre Storjohann.

Beste boliglånsrente blir på 1,90 prosent nominelt for Grønt Boliglån Unge medlemmer. Renten på bankinnskudd blir uendret og der er beste innskuddsrente 0,80 prosent nominelt.

De nye rentene gjelder fra 30. mars 2022 for nye kunder, og fra 12. mai 2022 for eksisterende kunder.

Fortsatt gode fordeler for KLP-medlemmer
Ygre Storjohann sier at KLP Banken fortsetter å tilby gode og konkurransedyktige betingelser til KLP-medlemmer som har pensjonsordningen sin i KLP.

– Vi lover medlemmene våre at vi skal fortsette å jobbe hardt, slik at vi kan opprettholde de gode medlemsfordelene også fremover, sier hun.

I takt med stigende renter, merker vi økt etterspørsel etter fastrentelån. Også her tilbyr KLP Banken gode betingelser.

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: tlf. 934 03 185

Direktør for personmarked i KLP Banken, Jorunn Ygre Storjohann