KLP Banken fremskynder rentekutt

KLP Banken setter ned boliglånsrentene med virkning fra 5. april.

– Vi lytter til medlemmene våre og ønsker å hjelpe i en svært krevende tid. Derfor fremskynder vi tidspunktet for rentenedsettelsene, slik at kundene får glede av de historisk lave boliglånsrentene allerede fra 5. april, sier Leif Magne Andersen, administrerende direktør i KLP Banken.

KLP Banken har den siste uken varslet to betydelige kutt i flytende boliglånsrente. Beste utlånsrente er nå redusert til 1,80 prosent for Grønt Boliglån for unge medlemmer.

Det er for tiden mye oppmerksomhet rundt hvor mye de ulike bankene kutter sine lånerenter etter Norges Banks dramatiske rentenedsettelser. Det er den faktiske renten som kundene betaler som betyr noe i det lange løp. Derfor legger KLP Banken stor vekt på å tilby konkurransedyktige betingelser.

- Det er hyggelig å se den høye pågangen av nye lånesøknader inn til banken, også i disse tider. Vi mottar i tillegg mange henvendelser fra eksisterende kunder som trenger avdragsutsettelse, og vi strekker oss litt ekstra for å hjelpe dem, sier Leif Magne Andersen.

For mer informasjon, kontakt:

Direktør personmarked KLP Banken Jorunn Ygre Storjohann: tlf. 934 03 185

Quarterly results affected by weak equity markets and higher interest rates16.5.2022 09:04:59 CEST | Press release

KLP’s first-quarter results were affected by weaker equity markets and higher interest rates. Good buffers built up in good times provide stability our fund management, and the rise in interest rates we are now seeing will result in higher revenues going forward. The first quarter saw large inflows into KLP’s funds, making the company the largest in Norway in sales to the retail market.