Klövern emitterar gröna SEK-obligationer om 2 000 mkr och offentliggör resultatet av ett frivilligt återköpserbjudande av utestående 2020-obligationer

Detta pressmeddelande bör läsas tillsammans med Bolagets pressmeddelande daterat den 6 oktober 2020 kl. 15:00 CEST samt därtill hörande Tender Information Document.

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande eller en inbjudan till köp eller försäljning av värdepapper.

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Obligationsemission

Klövern AB (publ) (“Bolaget” eller ”Klövern”) har framgångsrikt emitterat seniora icke-säkerställda gröna obligationer om 2 000 mkr under Bolagets nyligen etablerade MTN-program. Obligationerna har en löptid om 3,5 år och en rörlig ränta om 3 månaders STIBOR plus 325 baspunkter och slutligt förfall 16 april 2024 (de ”Nya Obligationerna”). Klövern avser att ansöka om upptagande till handel av de Nya Obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista för hållbara obligationer.

Frivilligt återköpserbjudande

Klövern offentliggör vidare resultatet av det frivilliga återköpserbjudandet (“Återköpserbjudandet”) till innehavarna av Klöverns utestående seniora icke-säkerställda obligationer med rörlig ränta, förfall 2 november 2020, ISIN SE0009241805 och med utestående volym om 1 500 mkr (”Obligationerna”). Återköpserbjudandet löpte ut kl. 12.00 CEST den 9 oktober 2020. Innehavare av Obligationer har i samband med Återköpserbjudandet accepterat återköp av Obligationer motsvarande ett totalt nominellt belopp om 1 088 mkr.

Klövern meddelar härmed att Bolaget kommer att fullfölja Återköpserbjudandet och godkänner samtliga återköpsinstruktioner av Obligationer för köp. Priset för Obligationerna i Återköpserbjudandet är 100,20 procent av nominellt belopp. Klövern kommer även att erlägga upplupen och obetald ränta från, men exklusive, föregående ränteförfallodag upp till, och inklusive, likviddagen. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas redovisas den 16 oktober 2020.

Likvid för transaktionerna enligt Återköpserbjudandet kommer att hanteras genom sekundärhandel hos Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial, Nordea Bank Abp och Swedbank AB (publ)  (“Dealer Managers”). Alla innehavare som deltar i återköpet bör omedelbart koordinera bokningen av handeln med sina lokala kontaktpersoner.

För information om Återköpserbjudandet, vänligen kontakta Dealer Managers.

Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial: +45 3051 5941, dcm_sweden@danskebank.se
Nordea Bank Abp: +45 6161 2996, NordeaLiabilityManagement@nordea.com
Swedbank AB (publ): +46 (0)8 700 90 22, Syndicate@swedbank.se

Klövern AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.klovern.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.

Galapagos increases share capital through subscription right exercises4.12.2020 22:01:00 CETPress release

Mechelen, Belgium; 4 December 2020, 22.01 CET; regulated information – Galapagos NV (Euronext & NASDAQ: GLPG) announces a share capital increase arising from subscription right exercises. Galapagos issued 70,925 new ordinary shares on 4 December 2020, for a total capital increase (including issuance premium) of €2,615,857.50. Pursuant to the subscription right exercise program of Galapagos’ management board, members of the management board automatically are committed to exercise a minimum number of subscription rights, subject to certain conditions. In accordance with the rules of this program, CEO Onno van de Stolpe exercised 15,000 subscription rights. Three other management board members exercised an aggregate number of 15,000 subscription rights. In accordance with Belgian transparency legislation1, Galapagos notes that its total share capital currently amounts to €353,819,443.97, the total number of securities conferring voting rights amounts to 65,411,767, which is also the total

REC Silicon - Approval and publication of prospectus4.12.2020 20:39:33 CETPress release

Lysaker, 4 December 2020. Reference is made to the stock exchange announcements by REC Silicon ASA (the "Company") on 14 October 2020 and 15 October 2020 regarding the successful completion of a private placement raising gross proceeds of approximately NOK 1,000 million (the "Private Placement"). A prospectus for listing of the 92,592,592 new shares in the Company issued in connection with the Private Placement was approved by the Financial Supervisory Authority of Norway on 4 December 2020. The prospectus and a summary of the prospectus will be available at the Company's website www.recsilicon.com. For further information, please contact: James A. May II, Chief Financial Officer Phone: +1 509 989 1023 Email: james.may@recsilicon.com Nils O. Kjerstad IR Contact Phone: +47 9135 6659 Email: nils.kjerstad@crux.no About the Company: REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries wor