Klövern avser att emittera gröna SEK-obligationer och offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av utestående 2020-obligationer

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Klövern AB (publ) (“Bolaget” eller ”Klövern”) har givit Danske Bank, Nordea och Swedbank i uppdrag att i egenskap av ’joint bookrunners’ arrangera möten med obligationsinvesterare för att undersöka möjligheten att emittera nya gröna seniora icke-säkerställda SEK-obligationer (de ”Nya Obligationerna”). En kapitalmarknadstransaktion kommer att följa, förbehållet rådande marknadsförhållanden.

I samband med emissionen av de Nya Obligationerna, erbjuder Klövern innehavare av Bolagets utestående icke-säkerställda obligationer med rörlig ränta, förfall 2 november 2020, ISIN SE0009241805 och med utestående volym om SEK 1 500 000 000 (”Obligationerna”) att delta i ett återköp där Bolaget köper tillbaka samtliga Obligationer mot kontant vederlag (”Återköpserbjudandet”) till ett pris om 100,20 procent av nominellt belopp. Obligationerna kommer att återköpas i enlighet med bestämmelserna och villkoren som beskrivs i ett återköpsdokument daterat 6 oktober 2020.

Återköpsdokumentet finns här.

Återköpserbjudandet löper ut kl. 12:00 CEST den 9 oktober 2020 om det inte förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas att redovisas omkring den 16 oktober 2020. Bolagets återköp av Obligationer är villkorat av att emissionen av de Nya Obligationerna blir framgångsrik.

Bolaget har lämnat i uppdrag till Danske Bank, Nordea och Swedbank att vara dealer managers och joint bookrunners i samband med emissionen av de Nya Obligationerna samt Återköpserbjudandet och Walthon Advokater AB har utsetts till legal rådgivare.

Dealer Managers
Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial: +45 3051 5941, dcm_sweden@danskebank.se
Nordea Bank Abp: +45 6161 2996, NordeaLiabilityManagement@nordea.com
Swedbank AB (publ): +46 (0)8 700 90 22, Syndicate@swedbank.se

Klövern AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterad på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.klovern.se.
Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se.

Denna information är sådan information som Klövern AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden (2007:528). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 oktober 2020 kl. 15:00 CEST.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.

Key dates for the Yara International ASA 2019 dividend23.10.2020 17:33:48 CESTPress release

Oslo, 23 October 2020: Reference is made to Yara’s stock exchange release dated 23 October 2020 regarding the Extraordinary General Meeting and additional dividend of NOK 18 per share. The following key dates will apply for the additional dividend: Ex dividend NOK 18.00 as of: 18 November 2020 Record date: 19 November 2020 Dividend payment date: 27 November 2020 ADR dividend payment date: 4 December 2020 Contact Thor Giæver, Investor Relations Cellular: (+47) 480 75 356 E-mail: thor.giaver@yara.com About Yara Yara grows knowledge to responsibly feed the world and protect the planet. Supporting our vision of a world without hunger, we pursue a strategy of sustainable value growth, promoting climate-friendly and high-yielding crop nutrition solutions for the world’s farming community and food industry. Yara’s ambition is to be the Crop Nutrition Company for the Future. We are committed to creating value for our customers, shareholders and society at large, as we work to develop a more su

Nøkkeldatoer for Yara International ASA tilleggsutbytte23.10.2020 17:33:48 CESTPressemelding

Oslo, 23. oktober 2020: Det vises til børsmelding 23. oktober 2020 om ekstraordinær generalforsamling og tilleggsutbytte på 18 kroner per aksje. Følgende nøkkeldatoer gjelder for tilleggsutbyttet: Aksjen handles eks. utbytte NOK 18,- fra: 18. november 2020 Eierregisterdato: 19. november 2020 Utbetalingsdato: 27. november 2020 Utbetalingsdato ADR: 4. desember 2020 Kontakt Thor Giæver, investorkontakt Mobil: (+47) 480 75 356 E-post: thor.giaver@yara.com Om Yara Yara bringer kunnskap om hvordan verdens befolkning kan mettes og kloden beskyttes. Bak vår visjon om en verden uten sult ligger en strategi som fremmer klimavennlige og ressurseffektive løsninger for landbruk og matvareindustri over hele verden. Vår ambisjon er å være fremtidens leverandør av plantenæring. Vi har forpliktet oss til å skape verdi for kunder, aksjonærer, og samfunnet rundt oss i arbeidet med å skape en mer bærekraftig matverdikjede. For å nå dette målet, har vi satt oss i førersetet for utviklingen av digitale verk