Klövern - Meddelande om utfall i skriftligt förfarande

Den 11 maj 2021 skickades en kallelse till skriftligt förfarande till obligationsinnehavarna i Klövern AB (publ):s (”Klövern”) seniora säkerställda obligation som emitterades i oktober 2019 med ett belopp om 50 000 000 USD med ISIN NO0010866205 (”Obligationslånet”). Obligationsinnehavarna har enhälligt godkänt samtliga förslag till ändringar som framgår av kallelsen bland annat att beloppet som kan emitteras under Obligationslånet höjs till 100 000 000 USD och att löptiden förlängs till den 15 juli 2023. De ändrade villkoren för obligationerna är gällande från den 12 maj 2021. I samband med detta utökas beloppen avseende lämnade säkerheter. Det skriftliga förfarandet är därmed avslutat.

Klövern AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Andersson, Finanschef, 076-855 67 02, jens.andersson@klovern.se

Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterat på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.klovern.se.

Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, Email: info@klovern.se.

Detta är sådan information som Klövern AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 17:15 CEST den 17 maj 2021.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde.

Karolinska Developments portföljbolag Aprea Therapeutics uppnår primärt utfallsmått i kombinationsterapi av AML med eprenetapopt17.6.2021 10:25:55 CEST | Pressemelding

STOCKHOLM, SVERIGE 17 juni 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) meddelar idag att portföljbolaget Aprea Therapeutics rapporterar positiva resultat från en pågående fas 1/2-studie av bolagets läkemedelskandidat eprenetapopt i kombination med venetoklax och azacitidin i patienter med TP53-muterad akut myeloisk leukemi, AML. Studieresultaten visar att behandlingen uppnår studiens förutbestämda primära effektmått med fullständig remission i 37% av de utvärderade fallen. Studieresultaten baseras på en analys av 30 evaluerbara patienter där fullständig remission (CR) uppmättes i 37% av fallen. Den sammanlagda remissionsfrekvensen i kombination med ofullständig remission (CRi), CR/Cri, var 53%. Enligt studiens tillämpade design (Simon 2-stage) uppnåddes därmed det förutbestämda primära effektmåttet avseende fullständig remission. I den fortsatta delen av fas 1/2-studien ingår elva patienter som erhåller kombinationsterapin och monitoreras avseende säkerhet och behandlingse

STOCKHOLM, SWEDEN – June 17, 2021. Karolinska Development AB (Nasdaq Stockholm: KDEV) announces today that its portfolio company Aprea Therapeutics has reported positive outcomes in an ongoing Phase 1/2 study evaluating the efficacy of the company’s candidate drug eprenetapopt in combination with venteoclax and azacitidine in patients treated for TP53 mutated acute myeloid leukemia, AML. The results show that the primary efficacy endpoint of complete remission was reached in 37% of patients. The results are underpinned by an analysis performed on 30 evaluable patients, demonstrating complete remission in 37% of the cases. the composite response rate, i.e. CR combined with CR with incomplete hematologic recovery (CRi), CR/CRi, was 53%. The pre-defined primary efficacy endpoint concerning complete remission was thus reached in accordance with the applied study design (Simon’s 2-stage). Eleven patients remain on the study treatment and is continuously monitored on safety and efficacy para

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS17.6.2021 10:10:00 CEST | Press release