Klossmajor er venn med seg selv i kveld

2. September slipper Klossmajor første singel etter debutalbumet «Ordner seg for snille jenter» En varm og groovy låt om å savne sin egendefinerte familie.

Artwork "Venn med meg selv i kveld"

Klossmajor har etablert seg som et sterkt liveband på Norges scener de siste årene og slapp sitt debutalbum «Ordner seg for snille jenter» til gode anmeldelser i April. De tre vokalistene (Karoline Karlsen, Dorothea Økland, Maja Sørbø) veksler på å være i front med sterke vokalharmonier, fløyelsmyke melodier og innslag av rap.

Vokalistene har med seg musikerne og medprodusentene (Håvard Ersland, Martin Morland, Olav Andreas Abildgaard) og digge korder møter bass og trommer i et eget varmt sound. Det skinner gjennom at dette er en vennegjeng som har spilt sammen lenge.

Låtene er skrevet av Karoline Karlsen og med norske tekster om oppvekst, kjærlighet og prestasjon fester låtene seg til hjernen og gjenklangen ljomer i øret i lang tid etterpå.

«Venn med meg selv i kveld ble unnfanget under dypeste lockdown og handler om å savne den egendefinerte familien man har skapt rundt seg. Singlen er første slipp etter debutalbumet, og vil sammen med flere singelslipp lede opp mot andreplata som kommer i 2023. Låtene på album to er mer produsert, besetningen er utvidet med gitarer og et større utvalg synther, men det varme og groovy Klossmajorsoundet er inntakt!»

Karoline Karlsen.

«Venn med meg selv i kveld» med Klossmajor er ute 2. september.

Artwork "Venn med meg selv i kveld"
Klossmajor (c) Guro Sommer

Erika Norwich slipper "Til lillebror" etter massiv respons på TikTok21.9.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Erika Norwich har lengre fartstid i den norske musikkbransjen enn man kanskje skulle tro. Med deltagelser i både MGP og Idol har den unge trønderen vist nordmenn flere sider av seg selv, men det var ikke før hennes TikTok-konto skjøt fart i 2021 og 2022 at publikum skulle bli kjent med Erika på en helt ny måte. 22-åringen synes det kan være lettere å si det hun vil si gjennom musikk og har lenge prøvd å skrive en sang til sin 12 år yngre lillebror, Teodor. Som mange andre søsken har de et spesielt bånd, og låten er et løfte fra storesøster til lillebror.