Klossmajor bak rattet

Fredag 11.november slipper Klossmajor singelen "Sjåfør"

Sjåfør artwork

«Sjåfør» er andre singel fra Klossmajors andre album som slippes til våren. En mørk og stor RnB-produksjon, med varme vokalharmonier, stryk og drivende komp.

«Låta handler om å lage glansbilde-versjoner av mennesker i hodet, og skuffelsen når de ikke viser seg å være som man tror. Og selvransakelsen når du skjønner at det er du som har skuffet deg selv.» Karoline Karlsen, Klossmajor

Klossmajor har etablert seg som et sterkt liveband på Norges scener de siste årene og slapp sitt debutalbum «Ordner seg for snille jenter» til gode anmeldelser i April. De tre vokalistene (Karoline Karlsen, Dorothea Økland, Maja Sørbø) veksler på å være i front med sterke vokalharmonier, fløyelsmyke melodier og innslag av rap.
Vokalistene har med seg musikerne og medprodusentene (Håvard Ersland, Martin Morland, Olav Andreas Abildgaard) og digge korder møter bass og trommer i et eget varmt sound.

Det skinner gjennom at dette er en vennegjeng som har spilt sammen lenge. Låtene er skrevet av Karoline Karlsen og med norske tekster om oppvekst, kjærlighet og prestasjon fester låtene seg til hjernen og gjenklangen ljomer i øret i lang tid etterpå.

Klossmajors «Sjåfør» kommer fredag 11. november

Sjåfør artwork