Klaus-Anders Nysteen ny adm.dir. i Kredinor

Styret i inkassoselskapet Kredinor har ansatt Klaus-Anders Nysteen som administrerende direktør. Nysteen vil etterfølge Tor Berntsen, som går av med pensjon.
Styreleder Sverre Gjessing i Kredinor, Klaus-Anders Nysteen ny adm.dir. i Kredinor, og Tor Berntsen avtroppende administrerende direktør.

– Styret har gjennomført en grundig prosess for å finne Tors etterfølger, og vi er svært fornøyde med å ha landet på Klaus-Anders. Det er vanskelig å tenke seg en bedre kandidat. Han kombinerer dyp bransjekunnskap med bred toppledererfaring og har alle forutsetninger for å lede Kredinor i et marked i rask utvikling, sier styreleder Sverre Gjessing i Kredinor.

Klaus-Anders Nysteen var inntil nylig konsernsjef i Hoist Finance AB. Han har tidligere blant annet vært konsernsjef i Lindorff Group, Entra Eiendom og Storebrand Bank samt finansdirektør i Statoil Fuel & Retail. Han har også omfattende styreerfaring, og er i dag styreleder i Bank Norwegian og Pangea Property Partners. Han er utdannet ved Sjøkrigsskolen og Norges Handelshøyskole.

– Jeg gleder meg til å komme i gang, og ser store muligheter for å videreutvikle Kredinor basert på en ledende posisjon i det norske markedet. Fremover vil både kunder og myndigheter stille stadig høyere krav til oss. Men disse endringene skaper også muligheter i markedet, og de mulighetene skal vi gripe. Vi skal skape lønnsom vekst med vekt på effektiv bruk av teknologi, gode kundeopplevelser og bærekraft, sier Nysteen.

Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker og tilbyr løsninger innenfor fakturaservice, inkasso og porteføljekjøp. Selskapet har rundt 450 ansatte og er organisert som et samvirke som er eid av oppdragsgiverne.

Nysteen overtar som administrerende direktør 1. mars. Nåværende administrerende Tor Berntsen går da av med pensjon etter 38 år i Kredinor.

– Klaus-Anders kommer til å møte en organisasjon preget av høy faglig kompetanse og godt samhold. For meg har det vært en glede å samarbeide med dyktige medarbeidere som gjennom solid faglig innsats har bygd opp selskapets ledende posisjon i det norske marked, og jeg er svært fornøyd med nå å kunne gi stafettpinnen videre til Klaus-Anders, sier Berntsen.

Kredinor AS er Norges største inkassoselskap i antall saker og en ledende aktør innenfor kjøp og forvaltning av gjeldsporteføljer. Selskapet er etablert i Norge, Sverige, Finland og Danmark med en samlet omsetning på nærmere 1,6 milliarder kroner og 600 ansatte. Kredinor AS eies av Sparebank 1 og Kredinorstiftelsen. Kredinor har sin historie helt tilbake til 1876, og er nylig fusjonert med Modhi-konsernet. Etter fusjonen vil selskapet ha en bred tjenesteportefølje med bransjeledende løsninger innenfor fakturering, betaling og inkasso til energibransjen, bank og finans, handel, offentlig sektor, telecom og parkering. Ved å hjelpe kundene med moderne digitale selvbetjeningsløsninger og god kundeoppfølging, hjelper vi også næringslivet og offentlige virksomheter slik at de får betaling raskere. Det er bra for alle – for kundene, næringslivet og samfunnet. Kredinor.no