Norsk Rikstoto

Klart for travfest på NRK1

Den kjente TV-profilen Anne Rimmen gleder seg stort til å formidle Oslo Grand Prix på NRK1 søndag 11. juni. Det blir en hel time med det beste travsporten kan by på.
Anne Rimmen og Hans Kristian Skubberud blir programledere for NRK-sendingen fra Oslo Grand Prix på Bjerkebanen søndag. Foto: Martin Bakaas, Maverix/Norsk Rikstoto

Oslo Grand Prix er årets største travhøydepunkt på Bjerkebanen i Oslo. I den forbindelse produseres en times lang direktesending som blir vist på NRK1 søndag kl. 17.00-18.00, hvor Oslo Grand Prix-løpet kl. 17.30 er selve rosinen i pølsa.

Anne Rimmen er programleder sammen med Hans Kristian Skubberud.

– Jeg gleder meg vilt, sier Anne Rimmen, som er godt kjent fra både NRK og Discovery.
Hun har solid erfaring fra store sportsarrangementer, men innrømmer at hun ikke har jobbet med trav tidligere.

– Men jeg har med mange eksperter og gjester på banen. Jeg gleder meg til å oppleve sporten på nært hold og blir seernes alibi for å formidle dette på beste mulig måte. Målet vårt er å vise folket den festen Oslo Grand Prix er, sier hun.

Publikumsfest

Alle dagens høydepunkt fra Bjerkebanen vil være med i sendingen. Det kommer spennende gjester innom – og det blir innslag som setter travet og hestesporten i nye perspektiv. Det er også gratis inngang for alle som ønsker å komme til Bjerkebanen. Dermed ligger alt til rette for en festdag, som NRK har valgt å prioritere på sendeskjemaet.

Ansvarlig redaktør Espen Stensrud i Norsk Rikstoto er svært glad for det gode samarbeidet med NRK slik at det beste av det beste innen travsporten igjen blir vist på riksdekkende tv.

– Vi ønsker å nå enda bredere ut med vårt lidenskapelige innhold. Oslo Grand Prix er årets store høydepunkt innenfor travsporten og fortjener et større publikum. Det får vi nå gjennom samarbeidet med NRK og sendetid på hovedkanalen. Vi har 16 kameraer i sving og lover en fartsfylt time ispedd herlige gjester – med to strålende programledere i førersetet. Dette blir gøy! sier Stensrud, som også påpeker at alle kan se Rikstotos egne direktesending gratis på rikstoto.no fra kl. 13.

– Spenning og gode historier

Redaksjonsjef Anders Sårheim i NRK er glad for å kunne tilby NRK sine seere dette travhøydepunktet søndag ettermiddag.

– Målet er at våre seere både får formidlet spenning og drama i selve løpene, samt får mange gode historier fra festen rundt og travsporten, sier han.

Espen StensrudAnsvarlig redaktørNorsk Rikstoto

Ansvarlig redaktør for Norsk Rikstoto og TV-kanalen Rikstoto Direkte. Leder Mediesenteret.

Tel:48063998espen.stensrud@rikstoto.no

Bilder

Last ned bilde
Programleder Anne Rimmen (t.v.), ansvarlig redaktør Espen Stensrud i Norsk Rikstoto og programleder Hans Kristian Skubberud gleder seg til travfesten på Bjerke søndag ettermiddag. Foto: Martin Bakaas, Maverix/Norsk Rikstoto

Om Norsk Rikstoto

Norsk Rikstoto
Refstadveien 25

90551493https://www.rikstoto.no/

DETTE ER NORSK RIKSTOTO

• Norsk Rikstoto har tillatelse fra norske myndigheter til å tilby pengespill på hest. Spillene arrangeres til fysiske hesteløpsarrangementer, både i Norge og andre steder i verden.
  • Stiftelsens hovedformål er å legge til rette for ansvarlige pengespill på hest og forebygge negative konsekvenser av pengespill. Det betyr at spillerne kan spille i svært trygge rammer hos Norsk Rikstoto.
  • I over førti år har overskuddet fra stiftelsen bidratt til å støtte hestehold, hestesport og hesteavl i Norge. Derfor finner du spor av Rikstoto på travbaner og staller over hele Norge.

Følg pressemeldinger fra Norsk Rikstoto

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Rikstoto på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Rikstoto