Klar for Maskorama?

Norges morsomste gjettekonkurranse er tilbake på NRK1 lørdag 15. oktober.
Maskoramas programleder Silje Nordnes og detektivpanelet Nicolay Ramm, Jan Thomas og Marion Ravn. FOTO: Fredrik Arff/Fremantle/NRK

Du har kanskje allerede sett snurten av dem på NRK? Åtte nye, spennende masker er klare for å møte publikum, men hvem de skjuler får du ikke vite riktig ennå.

Som alt annet i Maskorama er det en hemmelighet. Du må smøre deg med tålmodighet en liten stund til.

Nye strategier?

Maskoramas eget detektivpanel, Nicolay Ramm, Marion Ravn og Jan Thomas tar i bruk forskjellige strategier når de skal gjette hvem som skjuler seg bak maskene.

Jan Thomas er spontan og plukker opp på ting som kanskje ikke andre gjør.

– Jeg er en mester på stup og skyt. Det som kommer til meg, det kommer til meg. Da vil det være feil å gjøre noe annet enn å si det, sier Jan Thomas.

Marion Ravn skal jobbe på samme måte som sist, men mener hun må passe bedre på slik at ikke Nicolay får snakke før henne.

– Vi tenker litt for likt noen ganger, så jeg må forte meg så han ikke sier det jeg hadde tenkt å si, sier hun lattermildt.

Nicolay Ramm mener han må «Step Up the Game».

– Jeg har en drivende dyktig Marion Ravn ved siden av meg. Begge de andre er veldig gode, så jeg må bare fortsette å levere, sier han.

Klar for nye store øyeblikk

Marion Ravn trekker frem duetten mellom henne og Snømonsteret som et stort øyeblikk fra sist sesong. At Abid Raja sto på kne inne i et nissekostyme over flere uker, synes Nicolay Ramm er en veldig morsom tanke. Jan Thomas får tårer i øynene av å tenke på at Victor Sotberg sang «Born this Way».

– Det er bare en magefølelse, men jeg tror nivået på kjente kjendiser vil være mye, mye høyere denne sesongen. Når maskene går ut så vil ingen være i tvil om hvem de er. I kraft av popularitet tror jeg at «The Sky is the Limit», sier han.

Ny vri avsløres i Maskoramapodkasten

I årets sesong blir det en vri, men også denne holdes hemmelig frem til den avsløres i første episode av Maskoramapodkasten. Den publiseres i appen NRK Radio torsdag 29. september.

Lørdag 15. oktober er det premiere på tredje sesong Maskorama. Publikum kan glede seg til seks nye, spennende sendinger og åtte nye, fantastiske masker designet av Kjell Nordström.

Silje Nordnes er programleder i Maskorama. FOTO: Fredrik Arff/Fremantle/NRK
Maskoramas detektivpanel: Nicolay Ramm, Jan Thomas og Marion Ravn. FOTO: Fredrik Arff/Fremantle/NRK

Som allmennekringkaster skal NRK fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr et bredt og variert medietilbud for det norske publikum gjennom NRK.NONRK TVNRK Radio, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. Nær ni av ti nordmenn tar daglig del i innhold fra NRK på en eller flere plattformer.