Sirkus Shopping

Kjøpesenterkunden forventer mer av kjøpesentrene!

Del
Lesesal, bildeling og personlig shopping for å unngå bomkjøp, er noe av det som et kjøpesenter i Trondheim tilbyr.
Lesesal for studenter på kjøpesenter
Lesesal for studenter på kjøpesenter

Personlig service, opplevelser, hyggelig atmosfære og tjenester er hovedtrekkene hva kunden forventer, viser funn i kundeundersøkelse gjennomført ved kjøpesenter.  

Kunden har like godt utvalg på nett som i fysisk butikk slik at kjøpesentrene må levere i fremtiden mer enn hva kunden får ved å handle på nett. Sirkus Shopping i Trondheim har spurt kunden hva som skal til for at de skal prioritere fysisk butikk fremfor å sitte hjemme i stuen å handle på nett. Ett av de fire hovedtrekkene som skiller seg ut er utvalg av tjenester og servicefunksjoner.  Sirkus Shopping har tatt kunden på alvor og etablert flere nye tilbud som kunden forventer. Skal kunden velge å besøke den fysiske butikk og vårt senter så må vi tilpasse oss kunden og levere på det de forventer av oss, sier Trine Foosnæs, senterleder ved Sirkus shopping i Trondheim. "Tilbyr et kjøpesenter tjenester som kunden etterspør og som tidligere ikke har hatt tradisjon på å være en del av senterfasiliteten så vil dette bety hyppigere besøk og slå positivt ut for alle på senteret, sier Foosnæs". 

Tilbyr kunden veiledning fra stylist for å unngå bomkjøp
Kundene er blitt mer opptatt av miljø enn hva de var før og tenker seg nok om en ekstra gang før de kjøper et plagg. De vil ikke bidra til overforbruk, men tenker i langt større grad gjenbruk og kvalitet. Senterets stylist gir personlig veiledning til kundene slik at de finner sin stil og slipper bomkjøp, hvor plaggene blir liggende i skapet, ubrukt.

Hanna-Othelia Hjerpbakk som har benyttet seg av stilanalyse sier "dette er helt fantastisk konsept som hjelper meg å bidra til færre bomkjøp i garderoben. Jeg blir mer miljøbevisst når jeg handler klær og tenker bærekraftig mote, og vil ha en garderobe som varer i mange mange år".

Leser til eksamen på kjøpesenteret
Trondheim er en studentby og studenter er en stor målgruppe til senteret. Samskipnadens studentbyer ligger i nærheten hvor med mange tusen studenter bor. Studentenes store utfordring er tilgang til lesesalsplass i eksamensperioder. Kjøpesenteret har tatt tak i denne utfordringen til sin kundegruppe og etablert 50 lesesalsplasser som studentene kan booke seg inn på i senterets åpningstid.  

Nathalia Thu er student som hyppig benytter seg av lesesalen ved Flexiwork. "Grunnet stor kapasitet med fullsatte saler på universitetet er det er stor fordel å sitte her. 

Det er svært tilgjengelig å komme til Sirkus fra det kollektive knutepunktet, det er fine omgivelser og rent. Her kan jeg til og med ta pauser ved å ta en inspirasjonsrunder i senteret sier Nathalia med et smil. 

Lesesalen deler plass med Flexiwork som er et coworking tilbud på kontorplass. Et fleksibelt og rimelig tilbud hvor du kan leie kontorplass for en dag uten å forplikte deg til år og månedsabonnement.


Tilbyr bildeling
Delingsøkonomi har uten tvil kommet for å bli og nå har kjøpesenteret fått på plass bildeling, der du enkelt kan leie deg en EL-personbil eller varebil til en rimelig penge. Kanskje har du handlet noen litt større ting du vil få med deg hjem? Tilgjengeligheten til bildeling er det viktigste for kunden. Senteret som ligger i det kollektive knutepunktet gjør det enkelt for kunden for bruk av tilbudet. Målet med denne tjenesten er at du skal komme deg frem og tilbake på en enkel, fleksibel og miljøvennlig måte. Den økonomiske gevinsten å leie fremfor å eie viser en stor trend i de største storbyene i Europa.

Geir Lien benytter seg av tilbudet under flytting til ny bolig og synes denne tjenesten er
super med tanke på tilgjengelighet. «Her kan jeg enkelt leie varebil for en kort stund og til 
en rimelig penge», smiler en storfornøyd Geir før han kjører videre med neste flyttelass". 

Sirkus shopping satser videre på å utvide sitt tilbud av servicefasiliteter på bakgrunn av hva kundene har gitt oss av tilbakemelding, forteller Trine Foosnæs. Kjøpesentrene må utvikle seg med kundene og levere det de har behov for. Et kjøpesenter i fremtiden er ikke bare fylt opp med butikker, men må også levere tjenester og opplevelse til kundene.

Nøkkelord

Kontakter

Trine Foosnæs
99095854
trine@Sirkusshopping.no

Bilder

Lesesal for studenter på kjøpesenter
Lesesal for studenter på kjøpesenter
Last ned bilde
Imagestylisten gir veiledning til Hanna
Imagestylisten gir veiledning til Hanna
Last ned bilde
Nathalia leser til eksamen på kjøpesenteret
Nathalia leser til eksamen på kjøpesenteret
Last ned bilde
Geir Lien flytter med bil leid fra Otto bildeling
Geir Lien flytter med bil leid fra Otto bildeling
Last ned bilde

Lenker

Om Sirkus Shopping

Sirkus Shopping
Sirkus Shopping
Falkenborgvegen 1
7044 Trondheim

41 40 77 77http://www.sirkusshopping.no

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange fasiliteter og eventer som skal være med å innfri denne visjonen. Sirkus har en sterk butikkmiks med vekt på mote og ungdomsbutikker, spisesteder og interiør.

Følg pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Ny Bærekraftig Sykkelparkering åpner for Grønn Mobilitet på Sirkus Shopping9.2.2024 12:47:45 CET | Pressemelding

Sirkus Shopping er stolte av å kunngjøre den offisielle åpningen av en moderne og bærekraftig sykkelparkering, designet for å fremme grønn mobilitet og sykkelvennlighet for ansatte som jobber på Sirkus Shopping. Denne sykkelparkeringen representerer en betydelig investering i bærekraftige transportløsninger og støtter Sirkus Shopping sitt engasjement for en mer miljøvennlig fremtid.

Jobber du på Sirkus Shopping får du nesten 30% rimeligere reise med bussen!26.5.2023 14:03:52 CEST | Pressemelding

Sirkus Shopping sine ansatte er så glade for å komme i gang med HjemJobbHjem! NÅ er tiden for endring! «Interessen var veldig stor blant ansatte når vi tok en undersøkelse blant ansatte for å sjekke interessen for dette» sier senterleder Trine Foosnæs. Sirkus har i dag på plass en rekke tilbud som skal gjøre det enklere for de som jobber på Sirkus. Med ca 800 ansatte i butikkene og 400 på etasjene som er med leietakere innen helse og næring så er det mange dette gjelder. «Vi har det meste tilrettelagt for at man kan få dette til å bli en del av sin nye hverdag. Som kollektivt knutepunkt med over 1450 avganger daglig går det en buss til de fleste bydeler i Trondheim». «Utbyggingen av sykkelveier har vært stor i vårt område de siste årene. Vi har sykkelveier som er kjempefine å bruke stort sett alle dager i året. Pluss at vi ha bysykkel finner man rett utenfor en av våre innganger». Forteller senterlederen. Nytt innendørs sykkelparkeringshus for ansatte! «Det vi jobber med nå er å bygge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye