Kjøpesenter åpner sykkelhotell

Sirkus Shopping i Trondheim er først ute med sykkelhotell på kjøpesenter. "Er lei å bli frastjålet felger, sete mm. Sykkelhotellet gjør min shoppingtur trygg og uten bekymring! Genialt konsept." sier Eva.

Eva

Sirkus Shopping i Trondheim er først ute med å investere i sykkelhotell til sine kunder. Sirkus Shopping ligger i et kollektivknutepunkt, sentralt plassert i Strindheimskrysset med sykkelveier i alle retninger. Behovet for trygg sykkelparkering har sjeldent vært viktigere. Det har vært en eksplosiv økning i salget av el sykler og stor utbygging av sykkeltraseer i kommunen.

Sykkelhotellet er satt opp på torget foran kjøpesenteret. Torget ligger langs sykkeltraseen som er en del av det store sykkelnettet i Trondheim.

Genialt konsept!
Eva er en av de som benytter seg av sykkelhotellet fra SafeBikelynår hun er på shopping på Sirkus. ”Beliggenheten på skapene gjør det enkelt  for meg å benytte sykkelhotellet da de ligger svært tilgjengelig mot sykkeltraseen og tilgangen til de ulike butikkene på senteret, dette gjør det til en effektiv shopping- opplevelse for min del” sier Eva. Hun er veldig fornøyd at syklister stilles seg på lik linje med kjørende gjester/besøkende som har tilgang til parkeringshuset. ”En fantastisk løsning som gjør at låsbare skap fra app, gjør det enkelt for flere å sykle til og fra ærender. Er lei å bli frastjålet felger, sete mm., dette gjør min  shoppingtur trygg og uten bekymring! Genialt konsept sier Eva, som allerede  har tipset flere gode venner og naboer”. “Her får jeg alle behov dekt for en hektisk hverdag” forteller hun før hun raskt sykler videre fra sine ærender og hjem igjen.

Hvordan fungerer et sykkelhotell?
Sykkelhotellet er lett tilgjengelig og enkelt å bruke. Du parkere sykkelen din i et eget rom som bare du har tilgang til. Du registrerer din booking med SafeBikely appen som styrer dørlåsen. Sykkelen står trygt og du bestemmer selv hvor lenge du vil benytte rommet.

Hvem kan bruke sykkelhotellet?
Sykkelhotellet til kjøpesenteret er åpent for alle. Du trenger ikke være kunde på senteret. Sykkelhotellet kan være en god løsning for de som arbeider eller går på skole i bydelen.

Når er sykkelhotellet åpent
Sykkelhotellet betjenes med app og er åpent 24/7. Det kan brukes når du vil og så lenge du vil.

Kjøpesenteret  - nytenkende og tenker grønn mobilitet!
Sigurd er en av de som har oppdaget sykkelhotellet på Sirkus.
“Sykling til og fra jobb er avgjørende for at dagene mine skal bli mest mulig effektiv og i tillegg er dette et klimavennlig og bærekraftig alternativ for oss  syklende”, forteller Sigurd som er helsårssyklistHan setter stor pris på at Sirkus legger tilrette for syklende og føler Sirkus er nytenkende. ”Sikker parkering for en kostbar sykkel betyr enbekymring mindre”, smiler Sigurd før han hiver seg på sykkelen videre.

Sirkus shopping tenker miljø og bærekraft i hvert ledd.
Sirkus ligger i knutepunktet med fantastiske sykkelveier. Vi har miljøbevisste gjester og vil legge til rette for besøkende.  "Det er ingen grunn til at våre kunder som kommer til oss på sykkel skal ha dårligere tilbud enn de som kommer med bil, som kan parkere i vårt parkeringshus", sier Foosnæs. Trondheim kommune har en visjon om at de skal være Norges beste sykkelby og da må vi støtte opp om dette.

Sykkelhotellet er en del av en en større satsing på grønn mobilitet, og åpner offisielt 4. februar. Sykkelhotellet er utviklet og levert av SafeBikely som er et Trondheimbasert firma. De har også levert produktet til Trondheim kommune.

"Vi har gode erfaringer med smarte sykkelskap og oppfordrer flere private aktører til å gjøre som Sirkus Shopping. Det er bra for byens syklister at flere trygge parkeringsløsninger er tilgjengelig i samme app, og at flere aktører jobber for å øke sykkelandelen", sier sykkelplanlegger Richard Sanders i Miljøpakken.

Eva
Åpne rommet med app
Sykkelhotell Sirkus shopping
Parker i eget rom
Sigurd

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.