Kjøper kontorbygg i Bergen

(Oslo,18. juni 2021) Entra kjøper Lars Hilles gate 19 i Bergen for 298 millioner, og forsterker med dette satsingen ved et av de mest attraktive kontordestinasjonene i Bergen.

Lars Hilles gate 19 ligger tett ved Media City Bergen og Entras byggeprosjektet i Nygårdsgaten 91-93. Eiendommen som nå kjøpes har et areal på 5.900 kvadratmeter, og er fullt utleid.

— Kjøpet av Lars Hilles gate 19 er i tråd med satsningen på strategiske eiendomsklynger. Dette gir oss stordriftsfordeler innen forvaltning, drift og utleie, og gir leietagerne god service fra et dedikert team som har god kjennskap til området og eiendommene, sier Sonja Horn - administrerende direktør i Entra ASA.

Entra har i en årrekke satset på attraktive kontorlokaler i umiddelbar nærhet til et godt utbygd kollektivtilbud. Eiendommen som nå er anskaffet ligger sentralt i Bergen med kort vei til Bybanen. ByGarasjen, Bystasjonen og Bergen Togstasjon ligger bare noen minutters spasertur unna, og her møtes alt av offentlig kommunikasjon i byen. I ByGarasjen er det også svært god parkeringsdekning.

Med Media City som et sentrum er området etablert som en av de mest attraktive kontordestinasjonene i Bergen. Entra har etter kjøpet av Lars Hilles gate ni eiendommer i området, som utgjør cirka 127.000 kvadratmeter, inkludert byggeprosjektet i Nygårdsgaten.