Kjetil Nilsen blir ny konsernsjef i Olav Thon Gruppen

Olav Thon (f. 1923) har i dag meddelt at han fratrer stillingen som konsernsjef i Olav Thon Gruppen. Han vil fortsette som arbeidende styreformann.

Kjetil Nilsen

Kjetil Nilsen (f. 1966) er utnevnt til ny konsernsjef. Han har vært ansatt i Olav Thon Gruppen siden 1995 i ulike lederstillinger innen prosjektledelse. Han har arbeidet nært med Olav Thon i en årrekke.

– Jeg er ydmyk overfor den betydelige tillit som er vist meg av Olav Thon og styret i Olav Thon Gruppen AS. Det er et ærefullt oppdrag å forvalte livsverket til Olav Thon videre. Når det gjelder virksomheten, som jeg kjenner godt etter nær 30 år i systemet, vil det bli «business as usual». Vi skal fortsatt være landets største kjøpesenteraktør, og blant de største innen næringseiendom, boligsalg, hotelldrift og servering, og ellers videreføre våre øvrige virksomheter, uttaler Kjetil Nilsen.

Olav Thon Gruppen AS eies av Olav Thon Stiftelsen og er en av Norges største virksomheter. Stiftelsens formål er å utøve et stabilt og langsiktig eierskap i Olav Thon Gruppen og underliggende virksomheter samt utdele midler til allmennyttige formål.

Kjetil Nilsen

Konsernet Olav Thon Gruppen omfatter mange virksomheter, hvorav kjernevirksomhetene er eiendom og hotell. De mest kjente merkenavnene våre er Thon Eiendom og Thon Hotels.

I 2020 hadde konsernet ca. 3.233 årsverk. Les årsrapportene våre her.

Følg pressemeldinger fra Olav Thon Gruppen

Siste pressemeldinger fra Olav Thon Gruppen