Kjetil E. Lein fra Hedmark er valgt som visepresident i NITO

- Jeg tror vi kan bli enda bedre på å lære av hverandre. Det er viktig at tillitsvalgte blir sett og jobber sammen mot felles mål, sier Kjetil E. Lein.

NITO er Norges største organisasjon for ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad: Over 88.000 medlemmer.

Kontaktinformasjon, Kjetil E. Lein: 95330969

Kjetil E. Lein er kommuneingeniør, og han har jobbet med alt fra brann og redning til trafikksikkerhet og kommunalteknikk. For tiden jobber han som teamleder for trafikk og veidrift i Kongsvinger kommune, og har de to siste årene fungert som enhetsleder (teknisk sjef) i Kongsvinger kommune.

Lang erfaring i NITO

Lein har vært bedriftsgruppeleder og nestleder i NITO Hedmark, og leder av NITO Kommune. I tillegg har han vært medlem av hovedstyret i NITO i flere perioder.

- Som ingeniør med erfaringer fra ulike stillinger og fagområder, tar jeg med meg kunnskapen jeg har lært videre. Samtidig ser jeg fram til flere utfordringer i tiden framover.

- Jeg ser at tillitsvalgte jobber mot et felles mål. Likevel kan vi fortsatt bli bedre på å se hverandre og sette pris på det arbeidet som legges ned for våre medlemmer. Vi må feire våre suksesser som det stadig blir flere av.

Lein forteller at han vil ta med seg sin kunnskap og tidligere erfaringer til NITO.

- Jeg vil sørge for at NITO arbeider til det beste for medlemmene. Jeg vil blant annet fokusere på TV-opplæring og juridisk hjelp. Det innebærer også å være forberedt på å flytte ressurser dit det trengs mest. I tillegg ønsker jeg å synliggjøre fokuset på lønn- og tariffarbeid enda høyere opp i organisasjonen.