Kjell Ola Aamodt fra Hedmark er valgt inn i NITOs hovedstyre

- Jeg ønsker å motivere ingeniører til å velge å jobbe i kommunal sektor. Vi står overfor mange utfordringer i kommunene, blant annet når det gjelder flom og tørke som er svært aktuelt for tiden, sier Kjell Ola Aamodt.

NITO er Norges største organisasjon for ingeniører og teknologer med bachelor, master og høyere grad: Over 88.000 medlemmer.

Kontaktinformasjon, Kjell Ola Aamodt: 92417480

Aamodt jobber som vei-, vann- og avløpsingeniør i Sør-Odal kommune. Han har jobbet 15 år i Oslo kommune med landmåling og tilsyn etter plan- og bygningsloven.

Lang erfaring i NITO

Aamodt har vært tillitsvalgt i 16 år, både i bedriftsgruppe og lokalt tariffutvalg. I tillegg har han sittet i styret i NITO Oslo og Akershus.

- I dag er jeg i min tredje periode i NITO Kommune, og jeg sitter i avdelingsstyret i NITO Hedmark. I tillegg er jeg er leder i lokalt tariffutvalg i NITO Hedmark.

Dersom Aamodt blir valgt, blir han kommunesektorens representant i hovedstyret.

- Det viktig at alle tariffområder er representert for å speile hele organisasjonen.

- NITO tar medlemmene på alvor

Aamodt oppfordrer alle ingeniører og teknologer til å være medlem av NITO.

- NITO har svært dyktige tillitsvalgte og advokater som hjelper medlemmene i arbeidslivet. Vi ivaretar medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår.

- I NITO står vi sammen som èn fagorganisasjon. Enten om du er student eller arbeidstaker er du like viktig for oss.