Kitron: KIT – Utstedelse av aksjer under aksjeincentivprogram

(2022-08-30) Det vises til Kitron ASAs tidligere offentliggjøringer knyttet til aksjeincentivprogrammet i selskapet. Kitron har mottatt meldinger om utøvelse av opsjoner fra deltakere i aksjeincentivprogrammet og Kitron's styre har vedtatt å utstede 676 664 nye aksjer. Aksjene utstedes til opsjonshaverne til en tegningskurs på NOK 0,10 per aksje i henhold til styrefullmakten vedtatt av Kitrons generalforsamling avholdt 27. april 2022.

I tillegg har Kitron vedtatt å konvertere 493 336 utøvde opsjoner under aksjeincentivprogrammet mot kontantoppgjør. Kontantoppgjøret vil benyttes til å dekke skatteplikten for opsjonseierne som skal trekkes av Kitron etter utøvelse av opsjonene. Konvertering av opsjonene er gjort til NOK 19,90 som tilsvarer sluttkurs på Oslo Børs 30. august 2022 med fratrekk for tegningskurs på NOK 0,10.

Følgende primærinnsidere i Kitron har utøvet opsjoner og tegnet nye aksjer i kapitalforhøyelsen:

Antall aksjer tegnetAntall opsjoner konvertert mot kontantoppgjør
Peter Nilsson, CEO and President183 920166 080
Cathrin Nylander, CFO79 62270 378
Kristoffer Asklöv, COO50 0000
Hans Petter Thomassen, Managing Director Kitron Norway & VP North America82 60267 398
Mindaugas Sestokas, Managing Director Kitron Lithuania & VP Central Eastern Europe102 00048 000
Stefan Hansson Mutas, Managing Director Kitron Sweden76 02073 980
Zygimantas Dirse, Managing Director Kitron China82 50067 500

Primærinnsidermeldinger i henhold til markedsmisbruksforordningen artikkel 19 er vedlagt.

Kitron har videre vedtatt å benytte en rett etter aksjeincentivprogrammet til å innføre omsetningsbegrensninger på aksjene som utstedes i kapitalforhøyelsen beskrevet over. Alle aksjene vil være gjenstand for en bindingstid på tre år, men slik at de to siste årene vil en åttendedel av det totale antallet nye aksjer frigis kvartalsvis og bli omsettelige.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Tuomo Lähdesmäki, Styreleder i Kitron
Tel.: +358-50-5879648
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, Kina og USA. Inkludert oppkjøpet av BB Electronics i januar 2022, har Kitron rundt 2.800 ansatte, og proforma driftsinntekter var rundt 5 milliarder kroner i 2021.

www.kitron.com

Denne informasjonen er offentliggjort av Selskapet i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 5, supplementert av delegert kommisjonsforordning (EU) 2016/1052, og er underlagt kravene til offentliggjøring i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.

Vedlegg

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Mohawk Industries, Inc. Invites You to Join the Third Quarter 2022 Earnings Conference Call5.10.2022 22:01:23 CEST | Press release

CALHOUN, Ga., Oct. 05, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- In conjunction with Mohawk Industries, Inc. (NYSE: MHK) Third Quarter 2022 earnings release on Thursday October 27, 2022, you are invited to listen to the conference call that will be broadcast live on Friday October 28, 2022 at 11:00 am ET. What:Mohawk Industries, Inc. 3rd Quarter 2022 Earnings CallWhen:October 28, 202211:00 am ETWhere:www.mohawkind.comSelect Investor InformationHow:Live over the Internet – Simply log on to the web at the address above orRegister for the conference call at https://dpregister.com/sreg/10171853/f4b0080751Live Conference Call:Dial 1-833-630-1962 (US/Canada)Dial 1-412-317-1843 (Int’l) Mohawk Industries is the leading global flooring manufacturer that creates products to enhance residential and commercial spaces around the world. Mohawk’s vertically integrated manufacturing and distribution processes provide competitive advantages in the production of carpet, rugs, ceramic tile, laminate, wood, stone and viny

REPURCHASE OF SHARES5.10.2022 20:00:00 CEST | Press release