Kitron gjennomfører oppkjøpet av BB Electronics

(2022-01-10) Kitron har gjennomført oppkjøpeKitron gjennomfører oppkjøpet av BB Electronicst av 100 prosent av aksjene i BB Electronics A/S, som ble annonsert 20. desember 2021.

– Denne transaksjonen passer perfekt inn i Kitrons vekststrategi. BB Electronics er et lønnsomt selskap, som tilfører Kitron-gruppen attraktive geografier og ventes å skape betydelige verdier for Kitrons aksjonærer. Deres veldrevne virksomhet vil fortsette med lite endring, men vi vil umiddelbart identifisere mulige kostnadsbesparelser ved å koordinere innkjøp, sier Peter Nilsson, konsernsjef i Kitron.

Oppkjøpet skjedde i henhold til transaksjonsavtalen. BB Electronics vil bli konsolidert i Kitrons finansielle rapportering fra januar 2022.

BB Electronics har rundt 750 ansatte i Danmark, Tsjekkia og Kina og hadde i 2021 en omsetning på rundt 1.000 millioner danske kroner (ca. 1.350 millioner norske kroner).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Peter Nilsson, konsernsjef, tlf. +47 94 84 08 50
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Denne informasjonen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Om Kitron
Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, Kina og USA. Inkludert oppkjøpet av BB Electronics i januar 2022, har Kitron rundt 2.500 ansatte, og proforma driftsinntekter var rundt 5 milliarder kroner i 2021. www.kitron.com

Advarsel om fremtidsrettede uttalelser
Denne meldingen inneholder fremtidsrettet informasjon og uttalelser knyttet til virksomheten, ytelsen og elementer som kan tolkes til å påvirke resultatene til Kitron og/eller industrien og markedene der Kitron opererer.

Fremtidsrettede utsagn er utsagn som ikke er historiske fakta og kan identifiseres med ord som "sikter", "forutser", "tror", "estimerer", "forventer", "forutser", "har til hensikt", "planer", "forutsier", "prosjekter", "mål" og lignende uttrykk. Slike fremtidsrettede uttalelser er basert på nåværende forventninger, estimater og anslag, reflekterer nåværende synspunkter med hensyn til fremtidige hendelser, og er gjenstand for risiko, usikkerhet og forutsetninger, og kan endres uten varsel.

Fremtidsrettede utsagn garanterer ingen fremtidig ytelse, og risiko, usikkerhet og andre viktige faktorer kan føre til at den faktiske virksomheten, ytelsen, resultatene eller bransjen og markedene der Kitron opererer i, avviker vesentlig fra utsagnene som er uttrykt eller underforstått i denne utgivelsen. ved slike fremtidsrettede uttalelser.

Det er ikke gitt noen erklæring om at noen av disse fremtidsrettede uttalelsene eller prognosene vil gå i oppfyllelse eller at noen anslått ytelse, kapasitet eller resultater vil bli oppnådd, og leserne advares om ikke å stole på noen fremtidsrettede uttalelser.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – Further Purchase of NAT shares by Board Member Alexander Hansson21.1.2022 16:32:14 CET | Press release

Friday, January 21, 2022 Dear Shareholders and Investors, Alexander Hansson, Board Member in Nordic American Tankers Ltd (NAT) and son of Herbjorn Hansson, the NAT Founder, Chairman and CEO, has today bought 50,000 shares in NAT at $ 1.557 per share. Following the transaction, Alexander Hansson privately owns 1,185,000 shares in NAT. As in the past, the Hansson family is the largest private shareholder in the company. Alexander Hansson commented: "I strongly believe in the future of NAT" Sincerely, Herbjorn Hansson Founder, Chairman & CEO Nordic American Tankers Ltd. www.nat.bm CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING STATEMENTS Matters discussed in this press release may constitute forward-looking statements. The Private Securities Litigation Reform Act of 1995 provides safe harbor protections for forward-looking statements in order to encourage companies to provide prospective information about their business. Forward-looking statements include statements concerning plans, obje

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK TREASURY BILLS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-26BillsSWEDISH T-BILL: SE0017232689. 2022-04-20 Bid date2022-01-26Bid times10.00-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK +/-1000 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-28Delivery of billsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-25BondsKOMMUNINVEST I SVERIGE: 2311. SE0010948240. 2023-11-13 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2611, SE0012569572, 2026-11-12 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2805, SE0015660139, 2028-05-12 BidsBids on interest and volume are entered via Bloomberg Bond Auction SystemBid date2022-01-25Bid times10.00-11.00Requested volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2611: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2805: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK per bid 2611: 500 mln SEK per bid 2805: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-27Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383General Terms and ConditionsGeneral Terms and Conditions General Terms and Conditions för the Riksbank’s Purchase

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK GOVERNMENT BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-28BondsSWEDEN I/L BOND: 3109. SE0005703550. 2025-06-01 SWEDEN I/L BOND: 3114, SE0013748258, 2030-06-01 Bid date2022-01-28Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 3114: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK per bid 3114: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 10.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-02-01Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be