Kitron: Ferroamp inngår produksjonsavtale med Kitron

(2022-09-30) Kitron har inngått en produksjonsavtale med Ferroamp, et raskt voksende svensk miljøteknologiselskap. Verdien av avtalen forventes å være rundt 90 millioner kroner i 2023 og 350 millioner kroner over en treårsperiode.

Ferroamp har utviklet EnergyHub, et system som styrer strømforbruk ved hjelp av patentert DC-teknologi slik at eiendomsbesittere kan utnytte solcellepanelene sine bedre samt integrere elbillading og energilagring. I løpet av første halvår 2022 økte Ferroamp salget med 60 prosent og planlegger nå en internasjonal lansering.

– Ferroamp fortsetter å utvide sin virksomhet gjennom samarbeid med strategiske partnere. Vi er glade for å ha inngått en avtale med Kitron, som har en ledende posisjon innen elektronikkproduksjon og kapasitet til å produsere store volumer EnergyHub-systemer for våre kunder i boligmarkedet, sier Krister Werner, administrerende direktør i Ferroamp.

EnergyHub-systemet er tilgjengelig for både næringseiendommer og flerfamiliebygg, og EnergyHub Wall 14 er spesielt tilpasset systemer for boligmarkedet. Gjennom samarbeidet med Kitron tredobler Ferroamp produksjonen av EnergyHub Wall 14.

– Vi er veldig glade for at Ferroamp har valgt Kitron som produksjonspartner for å legge grunnlag for den sterke planlagte veksten. De senere årene har Kitron investert betydelig for å møte den markant økende etterspørselen innen markedssegmentet Elektrifisering, og vi er godt posisjonert for å møte denne etterspørselen. Å signere en langsiktig partnerskapsavtale med Ferroamp, en markedsleder innen integrasjon av lokale strømnett, er en stor anerkjennelse, sier Kristoffer Asklöv, COO i Kitron.

Produksjonen for Ferroamp vil foregå ved Kitrons anlegg i Polen og forventes å starte i løpet av noen uker.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Peter Nilsson, konsernsjef, tlf. +47 948 40 850
Kristoffer Asklöv, COO, tlf. +46 76 768 29 10 68
E-post: investorrelations@kitron.com

Om Kitron
Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, Kina og USA. Inkludert oppkjøpet av BB Electronics i januar 2022, har Kitron rundt 2.800 ansatte, og proforma driftsinntekter var rundt 5 milliarder kroner i 2021.

www.kitron.com

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Major shareholder notification – Norges Bank9.12.2022 12:44:21 CET | Press release

GN Store Nord A/S hereby announces that on December 9, 2022, pursuant to Section 38(1) and Section 39(1) of the Danish Capital Markets Act, it received a notification from Norges Bank stating that on December 8, 2022 Norges Bank decreased its aggregate holding of shares and financial instruments, cf. Section 38(1) and Section 39(2)(1) of the Danish Capital Markets Act, to under 5% of the share capital and voting rights in GN Store Nord A/S. For further information, please contact: Investors and analysts Anne Sofie Staunsbæk Veyhe Vice President – Investor Relations, Treasury & M&A Tel: +45 45 75 85 06 or Rune Sandager Senior Director – Investor Relations Tel: +45 45 75 92 57 Press and the media Steen Frentz Laursen Vice President, Corporate Communications Tel: +45 20 65 34 20 About GN GN facilitates communication between people through intelligent hearing, audio, video, and gaming technology. Inspired by people and driven by our passion for innovation, we leverage technologies to deliv

Vistin Pharma enters into a long-term renewable energy supply agreement with Statkraft9.12.2022 12:10:00 CET | Press release

Oslo, Norway, 9 December 2022 Vistin Pharma ASA (Vistin Pharma, OSE: VISTIN) announces that it has entered into a long-term industrial energy agreement with Statkraft, the leading Norwegian energy supplier. The agreement will secure a significant part of Vistin’s electricity demand on competitive terms until 2032. The agreement includes Guarantees of Origin as certification of the renewable energy supply, and starts 1.1.2023. 2022 has been very challenging for Vistin and the Norwegian industry, when it comes to electricity costs, with extreme volatility and record high electricity prices in the NO2 area where Vistin’s fully automated production plant is located. - This agreement will give Vistin Pharma stable electricity supply at predictable and competitive prices. The agreement helps to secure our competitiveness in the global Metformin market. We are happy that Statkraft by this agreement contributes to the future development of Vistin and therebyallows the company to continue focus

Investeringsforeningen Sydinvest, udbetaling af frivilligt udbytte fra afdeling Verden Lav Volatilitet Indeks KL9.12.2022 12:00:00 CET | pressemeddelelse

(Selskabsmeddelelse 34/2022) I henhold til foreningens prospekt betaler Verden Lav Volatilitet Indeks KL frivilligt udbytte: ISINNavnUdbytte i DKK pr. bevisDK0061281490Verden Lav Volatilitet Indeks KL0,14 Udbyttet forventes at være på investorernes konti den 19. december 2022. Den sidste handelsdag for beviser inkl. det frivillige udbytte er den 14. december 2022. Første handelsdag, hvor det frivillige udbytte er fragået i prisen på beviserne den 15. december 2022. Med venlig hilsen Syd Fund Management A/S Tlf. 74 37 33 00

Extraordinary general meeting in IDEX Biometrics held on 9 December 20229.12.2022 11:30:40 CET | Press release

IDEX Biometrics ASA held an extraordinary general meeting on 9 December 2022. 376.8 million shares or 34% of the capital was represented at the meeting. All resolutions were passed as proposed in the notice of the meeting. The general meeting resolved to issue the Tranche 2 shares of the private placement disclosed on 16 November 2022. 48,745,135 new shares will be issued at NOK 1.00 per share. Following the issue of the Tranche 2 shares, the company’s share capital is NOK 174,948,987.60 divided into 1,166,326.584 shares each with a nominal value of NOK 0.15. The minutes of the meeting will be available at the company’s web site, www.idexbiometrics.com, in due course. For further information contact: Marianne Bøe, Investor Relations E-mail: marianne.boe@idexbiometrics.com Tel: + 47 9180 0186 About IDEX Biometrics IDEX Biometrics ASA (OSE: IDEX and Nasdaq: IDBA) is a leading provider of fingerprint identification technologies offering simple, secure, and personal touch-free authenticati

CNH Industrial adds new Automation and Autonomy Solutions to Ag Tech portfolio9.12.2022 11:00:00 CET | Press release

New technology helps farmers reach next level productivity and profitability London, December 9, 2022 CNH Industrial debuted its latest automation and autonomy solutions at its Tech Day in Phoenix, Arizona, USA. New Driverless Tillage and Driver Assist Harvest solutions from Raven, and Baler Automation from Case IH and New Holland, deliver automation and autonomous equipment enhancements. They all help solve farming’s biggest challenges: to increase productivity and to do more with less resources, more sustainably. These latest technology developments form part of our Ag Tech roadmap. “The agriculture industry is faced with the challenges of time, costs, constrained operational windows, and a dwindling labor force. Autonomy will become an integral part of farmers’ operations everywhere,” said Derek Neilson, President, Agriculture. “We believe that Autonomy and Automation technologies are fundamental to the future of farming. They cover all farmer segments and drive real world benefits.