Kitron ASA: Rettet emisjon av nye aksjer vellykket plassert

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND, JAPAN OR THE UNITED STATES, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL

(22. desember 2021) Det vises til børsmelding fra Kitron ASA (OSE: KIT) ("Kitron" eller "Selskapet") 22. desember 2021 vedrørende planlagt rettet emisjon (den "Rettede Emisjonen") av nye aksjer (de "Nye Aksjene"). Selskapet har gleden av å annonsere at det har allokert 17 910 399 Nye Aksjer i den Rettede Emisjonen til en tegningskurs på NOK 19,50 per aksje ("Tegningskursen"), som medfører innhenting av bruttoproveny på ca. NOK 350 millioner. SpareBank 1 Markets er engasjert som tilrettelegger ("Tilrettelegger") i forbindelse med den Rettede Emisjonen.

Nettoprovenyet i den Rettede Emisjonen vil bli brukt til delvis å finansiere oppkjøpet av BB Electronics A/S som annonsert av Kitron 20. desember 2021 samt generelle selskapsformål i samsvar med Kitrons kommuniserte strategier.

Melding om tildeling av de Nye Aksjene, samt betalingsinstrukser, vil bli sendt gjennom en melding fra Tilrettelegger 23. desember 2021.

De Nye Aksjene som tildeles i den Rettede Emisjonen forventes å bli gjort opp ved levering mot betaling med eksisterende og ubeheftede aksjer i Selskapet som allerede er notert på Oslo Børs i henhold til en låneavtale mellom Varner Equities AS, VJ Invest AS og Velven Gård AS (samlet "Aksjelångiverne"), Selskapet og Tilrettelegger. Oppgjør er betinget av levering til Tilrettelegger av lånte aksjer i henhold til aksjelånsavtalen. De Nye Aksjene vil være omsettelige fra tildeling.

Oppgjøret i den Rettede Emisjonen er forventet å være på eller rundt 28. desember 2021. Tilrettelegger vill gjøre opp aksjelånet med et tilsvarende antall nye aksjer i Selskapet som har blitt vedtatt utstedt av Selskapets styre ("Styret") på styremøtet avholdt i dag, 22. desember 2021, i henhold til fullmakten tildelt Styret av Selskapets ordinære generalforsamling den 21. april 2021. Registreringen av aksjekapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret er forventet å skje på eller rundt 28. desember 2021.

Etter registrering av den nye aksjekapitalen knyttet til den Rettede Emisjonen vil Selskapet ha en aksjekapital på NOK 19 701 438.90, fordelt på 197 014 389 aksjer, hver med pålydende verdi på NOK 0.10.

Gjennomføring av den Rettede Emisjonen medfører en fravikelse fra eksisterende aksjonærers fortrinnsrett til å tegne og tildeles nye aksjer. Styret har nøye vurdert en slik fravikelse og har besluttet at den Rettede Emisjonen er til det beste for Selskapet og dets aksjonærer. For å komme til denne konklusjonen har Styret blant annet vurdert (i) tegningskursen som representerer en begrenset rabatt på 5.797% mot sluttkurs på Selskapets aksjer før annonsering av den Rettede Emisjonen, (ii) den relativt lave økningen av aksjekapitalen og utvanning av Selskapets eksisterende aksjeeiere som følge av den Rettede Emisjonen, og (iii) en aksjeutstedelse i form av en rettet emisjon muliggjør at Selskapet kan kapitalisere på gjeldende markedsforhold på en effektiv måte sammenlignet med alternative transaksjonsstrukturer som ville forutsette lengre forberedelsestid og potensielt vesentlige rabatter. I forlengelse av dette har Selskapet vedtatt at det ikke skal gjennomføres noen etterfølgende reparasjonsemisjon.

Følgende primærinnsidere og nærstående til primærinnsidere ble tildelt Nye Aksjer i den Rettede Emisjonen:

• Styreleder i Kitron, Tuomo Lähdesmäki, ble allokert 51,561 Nye Aksjer.
  • CEO i Kitron, Peter Nilsson, ble allokert 208,000 Nye Aksjer.
  • CFO i Kitron, Cathrin Nylander, ble allokert 86,875 Nye Aksjer.
  • COO i Kitron, Kristoffer Asklöv, ble allokert 51,561 Nye Aksjer.
  • CTO i Kitron, Stian Haugen, ble allokert 51,561 Nye Aksjer.

Børsmelding om transaksjoner gjennomført av primærinnsidere og nærstående i henhold til markedsmisbruksforordningen offentliggjøres separat.

I tillegg ble CEO i BB Electronics, Carsten Christensen allokert 51,561 Nye Aksjer.

Selskapets siste selskapspresentasjon er tilgjengelig på https://kitron.com/.

Advokatfirmaet Selmer AS er engasjert som juridisk rådgiver for Kitron i forbindelse med den Rettede Emisjonen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Peter Nilsson, konsernsjef, tlf. +47 948 40 850
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Litauen, Tyskland, Polen, Kina og USA. Kitron omsatte for rundt 4,0 milliarder kroner i 2020 og har rundt 1.800 ansatte. www.kitron.com.

Innsideinformasjon

Denne informasjonen anses som innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er underlagt kravene til offentliggjøring i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12. Denne børsmeldingen ble publisert av Cathrin Nylander, finansdirektør i Kitron ASA 22. desember 2021 kl. 23.15 på vegne av Selskapet.

Important Notices

This announcement is not and does not form a part of any offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities of the Company. The distribution of this announcement and other information may be restricted by law in certain jurisdictions. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into any jurisdiction in which such distribution would be unlawful or would require registration or other measures. Persons into whose possession this announcement or such other information should come are required to inform themselves about and to observe any such restrictions.

The securities referred to in this announcement have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act"), and accordingly may not be offered or sold in the United States absent registration or an applicable exemption from the registration requirements of the Securities Act and in accordance with applicable U.S. state securities laws. The Company does not intend to register any part of the offering or their securities in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States. Any sale in the United States of the securities mentioned in this announcement will be made solely to "qualified institutional buyers" as defined in Rule 144A under the Securities Act.

In any EEA Member State, this communication is only addressed to and is only directed at qualified investors in that Member State within the meaning of the Prospectus Regulation, i.e., only to investors who can receive the offer without an approved prospectus in such EEA Member State. The expression "Prospectus Regulation" means Regulation 2017/1129 as amended together with any applicable implementing measures in any Member State.

This communication is only being distributed to and is only directed at persons in the United Kingdom that are (i) investment professionals falling within Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005, as amended (the "Order") or (ii) high net worth entities, and other persons to whom this announcement may lawfully be communicated, falling within Article 49(2)(a) to (d) of the Order (all such persons together being referred to as "relevant persons"). This communication must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons. Any investment or investment activity to which this communication relates is available only for relevant persons and will be engaged in only with relevant persons. Persons distributing this communication must satisfy themselves that it is lawful to do so.

Matters discussed in this announcement may constitute forward-looking statements. Forward-looking statements are statements that are not historical facts and may be identified by words such as "believe", "expect", "anticipate", "strategy", "intends", "estimate", "will", "may", "continue", "should" and similar expressions. The forward-looking statements in this release are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions. Although the Company believes that these assumptions were reasonable when made, these assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties, contingencies and other important factors which are difficult or impossible to predict and are beyond its control.

Actual events may differ significantly from any anticipated development due to a number of factors, including without limitation, changes in investment levels and need for the Company’s services, changes in the general economic, political and market conditions in the markets in which the Company operate, the Company’s ability to attract, retain and motivate qualified personnel, changes in the Company’s ability to engage in commercially acceptable acquisitions and strategic investments, and changes in laws and regulation and the potential impact of legal proceedings and actions. Such risks, uncertainties, contingencies and other important factors could cause actual events to differ materially from the expectations expressed or implied in this release by such forward-looking statements. The Company does not provide any guarantees that the assumptions underlying the forward-looking statements in this announcement are free from errors nor does it accept any responsibility for the future accuracy of the opinions expressed in this announcement or any obligation to update or revise the statements in this announcement to reflect subsequent events. You should not place undue reliance on the forward-looking statements in this document.

The information, opinions and forward-looking statements contained in this announcement speak only as at its date, and are subject to change without notice. The Company does not undertake any obligation to review, update, confirm, or to release publicly any revisions to any forward-looking statements to reflect events that occur or circumstances that arise in relation to the content of this announcement.

Neither the Sole Bookrunners nor any of its respective affiliates makes any representation as to the accuracy or completeness of this announcement and none of them accepts any responsibility for the contents of this announcement or any matters referred to herein.

This announcement is for information purposes only and is not to be relied upon in substitution for the exercise of independent judgment. It is not intended as investment advice and under no circumstances is it to be used or considered as an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities or a recommendation to buy or sell any securities in the Company. Neither the Sole Bookrunner nor any of its respective affiliates accepts any liability arising from the use of this announcement.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Aspo Group half-year financial report, January 1 to June 30, 2022: Strong performance continued in Q2; Comparable operating profit reached a record-high EUR 16.0 million10.8.2022 08:30:00 CEST | Press release

Aspo Plc Half-year financial report August 10, 2022, at 9:30 am Aspo Group half-year financial report, January 1 to June 30, 2022 Strong performance continued in Q2: Comparable operating profit reached a record-high EUR 16.0 million Figures from the corresponding period in 2021 are presented in brackets. April–June 2022, continuing operations Aspo’s net sales increased by 16% to EUR 161.4 (139.3) million.Comparable operating profit, at Group total level was EUR 16.0 (9.6) million, and the comparable operating profit rate was 9.7% (6.7%).The comparable operating profit of ESL Shipping was EUR 9.2 (5.4) million, Telko EUR 7.2 (5.5) million, and Leipurin EUR 0.9 (0.3) million.Items affecting the comparability of operating profit totaled EUR -2.4 million at Group total level.Operating profit was EUR 14.8 (9.6) million. The operating profit rate was 9.2% (6.9%).The operating profit of ESL Shipping was EUR 9.0 (5.4) million, Telko EUR 6.8 (5.5) million, and Leipurin EUR 0.4 (0.3) million.Ear

UPDATE ON MBCC ACQUISITION – CLOSING TARGETED FOR H1 202310.8.2022 08:00:00 CEST | Press release