Kitron ASA – Planlagt rettet emisjon

NOT FOR RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION, DIRECTLY OR INDIRECTLY, IN AUSTRALIA, CANADA, THE HONG KONG SPECIAL ADMINISTRATIVE REGION OF THE PEOPLE'S REPUBLIC OF CHINA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND, JAPAN OR THE UNITED STATES, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH RELEASE, PUBLICATION OR DISTRIBUTION WOULD BE UNLAWFUL

(22. desember 2021) Kitron ASA (OSE: KIT) ("Kitron" eller "Selskapet") annonserer en intensjon om å gjennomføre en rettet emisjon (den "Rettede Emisjonen") ved utstedelse av opp til ca. 17,9 millioner nye aksjer (de "Nye Aksjene"). Den endelige størrelsen på den Rettede Emisjonen og antall Nye Aksjer som skal utstedes vil vedtas av Selskapets styre ("Styret") etter en bookbuilding-prosess, innenfor gjeldende fullmakt tildelt av den ordinære generalforsamlingen 21. april 2021. SpareBank 1 Markets er engasjert som tilrettelegger ("Tilrettelegger") i forbindelse med Emisjonen.

Nettoprovenyet i den Rettede Emisjonen vil bli brukt til delvis å finansiere oppkjøpet av BB Electronics A/S som annonsert av Kitron 20. desember 2021 samt generelle selskapsformål i samsvar med Kitrons kommuniserte strategier.

Den Rettede Emisjonen vil rettes mot norske og internasjonale institusjonelle investorer, i hvert enkelt tilfelle forutsatt og i henhold til gjeldende unntak fra relevante prospekt- eller registreringskrav.

Tegningskursen ("Tegningskursen") og tildelingen av Nye Aksjer i den Rettede Emisjonen vil fastsettes gjennom en bookbuilding-prosess. Bookbuilding-perioden for den Rettede Emisjonen vil starte i dag klokken 16:30 og avsluttes klokken 08:00 23. desember 2021. Bookbuildingen kan, etter Selskapets og Tilretteleggers skjønn, avsluttes tidligere eller senere og kan kanselleres når som helst, og følgelig kan Selskapet avstå fra å gjennomføre den Rettede Emisjonen. Hvis bookbuildingen forkortes eller forlenges, kan eventuelle andre datoer som refereres til her endres tilsvarende. Selskapet vil annonsere det endelige antallet Nye Aksjer og den endelige Tegningskursen i den Rettede Emisjonen i en børsmelding som forventes å bli publisert før åpning av handel på Oslo Børs i morgen, 23. desember 2021. Gjennomføring av den Rettede Emisjonen er betinget av endelig godkjenning av Selskapets styre.

Minstetegning og -tildeling i den Rettede Emisjonen vil være det som tilsvarer EUR 100 000 i NOK, forutsatt at Selskapet kan, etter eget skjønn, tilby og tildele et beløp mindre enn EUR 100 000 i den utstrekning unntak fra prospektkrav etter Prospektforordningen med tilhørende forskrifter, eller tilsvarende regulering i andre jurisdiksjoner, kommer til anvendelse.

Melding om tildeling og betalingsinstrukser forventes å bli utstedt til søkerne på eller rundt 23. desember 2021 gjennom en melding utstedt av Tilrettelegger. Tildelingen vil bli bestemt etter endt bookbuilding og endelig tildeling vil skje etter Styrets eget skjønn, etter råd fra Tilrettelegger.

De Nye Aksjene som tildeles i den Rettede Emisjonen forventes å bli gjort opp ved levering mot betaling. De Nye Aksjene vil gjøres opp med eksisterende og ubeheftede aksjer i Selskapet som allerede er notert på Oslo Børs som lånes fra Varner Equities AS, VJ Invest AS og Velven Gård AS (samlet "Aksjelångiverne") av Tilrettelegger ("Aksjelånet") i henhold til en aksjelånsavtale ("Aksjelånsavtalen") inngått mellom Tilrettelegger, Selskapet og Aksjelångiverne, og oppgjør er betinget av levering til Tilrettelegger av lånte aksjer i henhold til Aksjelånsavtalen. De Nye Aksjene vil være omsettelige fra tildeling. Registreringen av aksjekapitalforhøyelsen i Foretaksregisteret, som er forventet å skje på eller rundt 24. desember 2021.

Styret har vurdert alternative strukturer for innhenting av ny egenkapital. Etter grundige vurderinger er det Styrets oppfatning at det vil være i Selskapets og dets aksjeeieres felles interesse å innhente egenkapital gjennom en rettet emisjon som setter til side eksisterende aksjeeieres fortrinnsrett til å tegne aksjer. Ved å strukturere transaksjonen som en rettet emisjon vil selskapet være i posisjon til å innhente kapital på en effektiv måte, med en lavere rabatt mot omsatt kurs og med betydelig mindre risiko sammenlignet med en fortrinnsrettsemisjon. I tillegg er den Rettede Emisjonen gjenstand for markedsføring gjennom en markedssondering og en offentlig annonsert bookbuilding-prosess. Gjennom dette vil det oppnås en markedsbasert tegningskurs.

Selskapet kan vurdere å gjennomføre et etterfølgende tilbud av Nye Aksjer (det "Etterfølgende Tilbudet") til samme pris som den endelige Tegningskursen, betinget av (i) gjennomføring av den Rettede Emisjonen, (ii) styret gis fullmakt til dette av en ekstraordinær generalforsamling og (iii) visse andre vilkår. Dersom det gjennomføres, skal størrelsen og strukturen på det Etterfølgende Tilbudet være i tråd med markedspraksis. Aksjonærer som får tildelt aksjer i den Rettede Emisjonen vil ikke være kvalifisert til å delta i et Etterfølgende Tilbud. Selskapet forbeholder seg retten til, etter eget skjønn, ikke å gjennomføre eller kansellere det Etterfølgende Tilbudet.

Selskapets siste selskapspresentasjon er tilgjengelig på https://kitron.com/.

Advokatfirmaet Selmer AS er engasjert som juridisk rådgiver for Kitron i forbindelse med den Rettede Emisjonen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Peter Nilsson, konsernsjef, tlf. +47 948 40 850
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf.: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Litauen, Tyskland, Polen, Kina og USA. Kitron omsatte for rundt 4,0 milliarder kroner i 2020 og har rundt 1.800 ansatte. www.kitron.com.

Innsideinformasjon

Denne informasjonen anses som innsideinformasjon i henhold til EUs Markedsmisbruksforordning og er underlagt kravene til offentliggjøring i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12. Denne børsmeldingen ble publisert av Cathrin Nylander, finansdirektør i Kitron ASA 22. desember 2021 kl. 16.30 på vegne av Selskapet.

Important Notices

This announcement is not and does not form a part of any offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities of the Company. The distribution of this announcement and other information may be restricted by law in certain jurisdictions. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into any jurisdiction in which such distribution would be unlawful or would require registration or other measures. Persons into whose possession this announcement or such other information should come are required to inform themselves about and to observe any such restrictions.

The securities referred to in this announcement have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act"), and accordingly may not be offered or sold in the United States absent registration or an applicable exemption from the registration requirements of the Securities Act and in accordance with applicable U.S. state securities laws. The Company does not intend to register any part of the offering or their securities in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States. Any sale in the United States of the securities mentioned in this announcement will be made solely to "qualified institutional buyers" as defined in Rule 144A under the Securities Act.

In any EEA Member State, this communication is only addressed to and is only directed at qualified investors in that Member State within the meaning of the Prospectus Regulation, i.e., only to investors who can receive the offer without an approved prospectus in such EEA Member State. The expression "Prospectus Regulation" means Regulation 2017/1129 as amended together with any applicable implementing measures in any Member State.

This communication is only being distributed to and is only directed at persons in the United Kingdom that are (i) investment professionals falling within Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005, as amended (the "Order") or (ii) high net worth entities, and other persons to whom this announcement may lawfully be communicated, falling within Article 49(2)(a) to (d) of the Order (all such persons together being referred to as "relevant persons"). This communication must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons. Any investment or investment activity to which this communication relates is available only for relevant persons and will be engaged in only with relevant persons. Persons distributing this communication must satisfy themselves that it is lawful to do so.

Matters discussed in this announcement may constitute forward-looking statements. Forward-looking statements are statements that are not historical facts and may be identified by words such as "believe", "expect", "anticipate", "strategy", "intends", "estimate", "will", "may", "continue", "should" and similar expressions. The forward-looking statements in this release are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions. Although the Company believes that these assumptions were reasonable when made, these assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties, contingencies and other important factors which are difficult or impossible to predict and are beyond its control.

Actual events may differ significantly from any anticipated development due to a number of factors, including without limitation, changes in investment levels and need for the Company’s services, changes in the general economic, political and market conditions in the markets in which the Company operate, the Company’s ability to attract, retain and motivate qualified personnel, changes in the Company’s ability to engage in commercially acceptable acquisitions and strategic investments, and changes in laws and regulation and the potential impact of legal proceedings and actions. Such risks, uncertainties, contingencies and other important factors could cause actual events to differ materially from the expectations expressed or implied in this release by such forward-looking statements. The Company does not provide any guarantees that the assumptions underlying the forward-looking statements in this announcement are free from errors nor does it accept any responsibility for the future accuracy of the opinions expressed in this announcement or any obligation to update or revise the statements in this announcement to reflect subsequent events. You should not place undue reliance on the forward-looking statements in this document.

The information, opinions and forward-looking statements contained in this announcement speak only as at its date, and are subject to change without notice. The Company does not undertake any obligation to review, update, confirm, or to release publicly any revisions to any forward-looking statements to reflect events that occur or circumstances that arise in relation to the content of this announcement.

Neither the Sole Bookrunners nor any of its respective affiliates makes any representation as to the accuracy or completeness of this announcement and none of them accepts any responsibility for the contents of this announcement or any matters referred to herein.

This announcement is for information purposes only and is not to be relied upon in substitution for the exercise of independent judgment. It is not intended as investment advice and under no circumstances is it to be used or considered as an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities or a recommendation to buy or sell any securities in the Company. Neither the Sole Bookrunner nor any of its respective affiliates accepts any liability arising from the use of this announcement.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme17.1.2022 09:15:00 CET | Press release

Company Announcement No. 3/2022 Copenhagen, 17 January 2022 Transactions in connection with share buy-back programme On 10 March 2021, Scandinavian Tobacco Group A/S (“STG”) announced that a share buy-back programme of an aggregated price of up to DKK 600 million was launched with the purpose to adjust the Company’s capital structure and meet obligations relating to the Group’s share-based incentive programme. The buy-back programme is executed in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (the “Market Abuse Regulation”) and Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. The share buy-back programme will end no later than 28 February 2022. The following transactions have been executed from 10 January to 14 January 2022: Number of sharesAverage purchase price, DKKTransaction value, DKKAccumulated, last announcement4,015,833513,137,59110 January 202221,758137.472,990,98111 January 202214,980

Stolt-Nielsen Limited to Host a Video Conference to Present the Fourth Quarter and Full Year 2021 Results17.1.2022 09:00:00 CET | Press release