Kitron ASA – Igangsetting av tilbakekjøp av aksjer

(2022-05-12) Kitron ASA igangsetter tilbakekjøp av aksjer

Kitron ASA ("Kitron" eller "Selskapet") har besluttet å igangsette et tilbakekjøp av inntil 55 000 egne aksjer for et totalt maksimumsbeløp på NOK 1 000 000. Tilbakekjøpsprogrammet kan gjennomføres i perioden fra denne kunngjøringen og frem til 19 mai 2022.

Tilbakekjøpsprogrammet vil bli gjennomført i samsvar med delegert kommisjonsforordning (EU) 2016/1052 av 8. mars 2016 om unntak fra markedsmanipulasjon for aksjeprogrammer. Formålet med tilbakekjøpsprogrammet er å erverve aksjer som kan benyttes som en del av godtgjørelsen til styremedlemmene for perioden fra og med mai 2022 til og med april 2023, som vedtatt av ordinær generalforsamling 27. april 2022.

Selskapet har engasjert Norne Securities AS for å gjennomføre tilbakekjøpet. Tilbakekjøpene vil gjennomføres i henhold til fullmakt gitt til styret av Selskapets ordinære generalforsamling avholdt 27. april 2022. I henhold til fullmakten kan det erverves inntil 19 701 439 aksjer til minimum NOK 1 og maksimalt markedskurs på den dagen tilbudet blir framsatt, likevel slik at pris per aksje ikke skal overskride NOK 25 per aksje. Fullmakten gjelder frem til ordinær generalforsamling i 2023, likevel senest 30. juni 2023.

Alle oppkjøp under tilbakekjøpsprogrammet vil bli gjennomført på Euronext Oslo Børs. Gjennomføringen av eventuelle tilbakekjøp vil avhenge av markedsforhold, tilbakekjøpsprogrammet kan avbrytes når som helst og Selskapet kan beslutte å avslutte tilbakekjøpsprogrammet før terskelen angitt ovenfor er nådd.

Kitron eier ingen egne aksjer i Selskapet per dato for denne kunngjøringen.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf.: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, Kina og USA. Inkludert oppkjøpet av BB Electronics i januar 2022, har Kitron rundt 2.800 ansatte, og proforma driftsinntekter var rundt 5 milliarder kroner i 2021.

www.kitron.com

Denne informasjonen er offentliggjort av Selskapet i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 5, supplementert av delegert kommisjonsforordning (EU) 2016/1052, og er underlagt kravene til offentliggjøring i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

ERYTECH Announces the Availability of the Documents for its Annual General Meeting to be held on June 24, 202224.5.2022 22:05:00 CEST | Press release

ERYTECHAnnounces the Availability of the Documents for its Annual General Meeting to be held on June 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), May 24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announced the availability of the documents for its Annual General Meeting to be held on Friday, June 24, 2022. ERYTECH’s shareholders are hereby informed of the Annual General Meeting which will be held on June 24, 2022 at 09:00am CEST at the Hôtel Intercontinental Paris – Le Grand, 2 rue Scribe, 75009 Paris (FRANCE). Shareholders may participate in the General Meeting as follows: Attend in person; Voting by mail or by internet on the secure voting platform Votaccess; or Give a proxy to any individual or legal entity of their choice, under the applicable legal and regulatory conditions, or give a proxy to the Chairman of the Shareholde

Data Quality Leaders Unite Around Alation’s ‘Open Data Quality Initiative’24.5.2022 16:50:06 CEST | Press release