Kitron: Allokering av opsjoner

(2021-10-20) Styret i Kitron ASA ("Selskapet" eller "Kitron") vedtok 20. oktober 2021 å utstede 1 440 000 opsjoner, hvoretter 70 000 opsjoner er re-allokert fra Subprogram A (2019-2022), 120 000 opsjoner er re-allokert fra Subprogramn B (2020-2023) og 1 250 000 er allokert fra Subprogram C (2021-2024). Etter allokeringen av opsjoner, vil det være 80 000 opsjoner under Subprogram A (2019-2022) som ikke er allokert og som kan re-allokeres i henhold til beslutning fra styret.

Opsjonene blir utstedt i henhold til Kitrons langsiktige insentivprogram for 2019-2022 og styrets retningslinjer for godtgjørelse til ledende ansatte, som vedtatt av ordinær generalforsamling avholdt 21. april 2021.

Aksjeopsjonsprogrammet og egenskapene til opsjonene er beskrevet i note 19 og 27 til Kitrons årsregnskap for 2020.

Totalt er det allokert 1 120 000 opsjoner til primærinnsidere som følger:

* CEO Peter Nilsson mottok 270 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Peter Nilsson 1 030 000 opsjoner og eier 2 079 182 aksjer i Kitron.

* CFO Cathrin Nylander mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Cathrin Nylander 370 000 opsjoner og eier 868 752 aksjer i Kitron.

* COO Kristoffer Asklöv mottok 50 000 opsjoner fra Subprogram A, 100 000 opsjoner fra Subprogram B og 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Kristoffer Asklöv 250 000 opsjoner i Kitron.

* CTO Stian Haugen mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Stian Haugen 220 000 opsjoner i Kitron.

* MD Norway Hans Petter Thomassen mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Hans Petter Thomassen 370 000 opsjoner og eier 431 770 aksjer i Kitron.

* MD Lithuania Mindaugas Sestokas mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Mindaugas Sestokas 370 000 opsjoner og eier 316 978 aksjer i Kitron.

* MD Sweden Stefan Hansson Mutas mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Stefan Hansson Mutas 370 000 opsjoner og eier 219 261 aksjer i Kitron.

* MD China Zygimantas Dirse mottok 100 000 opsjoner fra Subprogram C. Etter tildelingen har Zygimantas Dirse 370 000 opsjoner og eier 452 622 aksjer i Kitron.

Primærinnsidemeldinger i henhold til markedsmisbruksforordningen artikkel 19 er vedlagt.

Fra Subprogram C, er det allokert 250 000 opsjoner til et opsjonspool som kan allokeres til lokale ledelsesteam og andre kvalifiserte personer, i henhold til de vilkår som følger av det langsiktige insentivprogrammet for 2019-2022.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Tuomo Lähdesmäki, styrets leder i Kitron
Tel.: +358-50-5879648
E-post: investorrelations@kitron.com (mailto:investorrelations@kitron.com)

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri,Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige,
Litauen, Tyskland, Polen, Kina og USA. Kitron omsatte for rundt 4,0 milliarderkroner i 2020 og har rundt 1.800 ansatte. www.kitron.com

Denne informasjonen er informasjonspliktig etter markedsmisbruksforordningen artikkel 19 og verdipapirhandelloven § 5-12.

Vedlegg

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

JLT Mobile Computers acquires French sales partner ID Work8.12.2021 23:30:00 CET | Press release

With an own sales office JLT strengthens its local presence in the French market, which has grown to become one of the largest and most important regionsin Europe for JLT Växjö, Sweden, 8Dec2021 * * * JLT Mobile Computers, a leading supplier of reliable computers for demanding environments, today announced that they have signed the agreement to acquire of ID Work, their French sales partner with effect from January 2022. Since its start in 2013 ID Work has successfully been driving sales in France through a country-wide network consisting of system integrators and resellers. Since then, the French market has grown to become one of JLT’s largest and most important markets in Europe. JLT will be taking over the business and establish a local sales office with own personnel. Through the acquisition JLT will get closer to its customers and sales partners in France. The founder of ID Work, who is running the company today will have a continued involvement in JLT over the next couple of year

JLT Mobile Computers förvärvar sin franska säljpartner ID Work8.12.2021 23:30:00 CET | Pressemelding