Embriq AS

Kirkens Nødhjelp forlenger driftsavtale med Embriq AS for femte gang. Som en av Nordens største bistandsorganisasjoner med arbeid i land der infrastruktur ikke finnes, settes det store krav til organisering av IKT

Oslo, (23 November 2015) Kirkens Nødhjelp forlenger driftsavtale med Embriq AS for femte gang siden 2007. Som en av Nordens største bistandsorganisasjoner med arbeid i land der infrastruktur ikke finnes, settes det store krav til organisering av IKT.

Vi jobber med bistand over hele verden og mest mulig bistand for hver krone er viktig forteller IT-Manager Bjørn Are Geithus i Kirkens Nødhjelp, her utenfor feltkontoret i Jerusalem, November 2015

Mest mulig bistand under ekstreme rammebetingelser
- Kirkens Nødhjelp jobber ofte under vanskelige forhold med en presset ressurssituasjon og manglende infrastruktur. I et slikt bilde er velfungerende IKT kritisk for at vi skal få gjort jobben vår best mulig, forteller IT-manager i Kirkens Nødhjelp, Bjørn Are Geithus. Kirkens Nødhjelp er en stor organisasjon og for oss handler det om å skape mest mulig bistand for hver krone.  - Vi er 500 ansatte på destinasjoner over hele verden, og IT-løsningene skal supportere driften vår best mulig og ha riktig pris, sier Geithus.

Omfattende avtale og utfordrende kunde

Avtalen som nå er forlenget er omfattende og favner om drift av infrastruktur, fagapplikasjoner, kontorstøttesystemer og IT-løsninger til 500 brukere spredt utover verden, herunder kommunikasjonsløsninger til i alt 19 feltkontorer i den tredje verden forteller René Eriksen, Direktør for Operations i Embriq. – Kirkens Nødhjelp er en veldig spennende og utfordrende kunde og vi synes det er en stor tillitserklæring at de nå har forlenget avtalen med oss for femte gang, sier Eriksen.

------------------

Om Kirkens Nødhjelp

Om Embriq
Embriq designer, utvikler og forvalter IT-løsninger gjennom forretningsområdene Consulting, Operations og Software. Embriq er et norsk integrert høykompetanseselskap med 120 ansatte og en årlig omsetning på ca. 230 millioner kroner. Embriq bidrar til forretningsmessig gevinst for sine kunder gjennom smarte valg og strategisk bruk av IT. Embriq leverer tjenester til kunder i hele Norden og er representert i Oslo, Halden, Drammen og Göteborg. Embriq inngår i Rejlers. Mer informasjon: www.embriq.no

Kirkens Nødhjelp: Bjørn Are Geithus, IT Manager, bjorn.are.geithus@nca.no /
tlf +47 916 80 817

Embriq AS: Thomas Pettersen, Adm. Dir., thomas.pettersen@embriq.no / +47 950 22 323

Bilder

Om Embriq AS

Embriq AS
Dronning Eufemiasgate 16

Om Kirkens Nødhjelp Kirkens Nødhjelp startet i 1947 som en liten kirkelig innsamlingsaksjon. I dag er de en av Nordens største bistandsorganisasjoner med årlig forvaltning av bistandsmidler på ca 1 Mrd NOK, aktivitet i 31 land og hjelpearbeid gjennom ACT alliansen til 130 land. www.nca.no Om Embriq Embriq designer, utvikler og forvalter IT-løsninger gjennom forretningsområdene Consulting, Operations og Software. Embriq er et norsk integrert høykompetanseselskap med 120 ansatte og en årlig omsetning på ca. 230 millioner kroner. Embriq bidrar til forretningsmessig gevinst for sine kunder gjennom smarte valg og strategisk bruk av IT. Embriq leverer tjenester til kunder i hele Norden og er representert i Oslo, Halden, Drammen og Göteborg. Embriq inngår i Rejlers. Mer informasjon: www.embriq.no

Følg saker fra Embriq AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Embriq AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Embriq AS

Nettalliansen velger Rejlers Embriq!5.12.2016 08:05:00 CETPressemelding

(Oslo, 5. Desember 2016) Nettalliansen velger Rejlers Embriq! Nettalliansen har inngått en avtale med Rejlers Embriq om leveranse av tjenester innen IT-drift. Avtalen omfatter helhetlige IT-driftstjenester til mer enn 47 energiselskap over hele Norge og inkluderer implementering, drift og vedlikehold av infrastruktur, sluttbrukerutstyr og standard kontorstøtteapplikasjoner. Rejlers Embriq får gjennom avtalen ansvar for etablering og helhetlig drift, samt ansvar for integrasjonsstøtte av fremtidige fagapplikasjoner som blir del av Nettalliansens digitaliseringsprosess.

Rejlers Embriq deltar i 400MNOK FME prosjektet CINELDI – Tildeling gitt fra Forskningsrådet!27.5.2016 06:00:00 CESTPressemelding

(Oslo, 26. Mai 2016) Energiminister Tord Lien offentliggjorde i dag tildelingen fra Forskningsrådet til nye FME (Forskningssentre for miljøvennlig energi) på Energiforskningskonferansen 2016. Rejlers Embriq er svært glad for å være en del av forskningssamarbeidet «CINELDI» som er blant de få utvalgte søknadene som har passert nåløyet og mottatt tildeling! Prosjektet går over 8 år og har en kostnadsramme på totalt 400 MNOK.