Kinnevik utökar ledningsgruppen med Chief Strategy Officer Samuel Sjöström

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att Samuel Sjöström utsetts till Chief Strategy Officer och medlem i Kinneviks ledningsgrupp.

Samuel Sjöström började på Kinnevik 2013 och har arbetat i alla Kinneviks funktioner och team, senast som Head of Strategy. I sin roll som Chief Strategy Officer kommer han att arbeta nära Kinneviks vd med utvecklingen, övervakningen och implementeringen av Kinneviks strategier när bolaget bygger vidare på sin position som Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare.

Georgi Ganev, Kinneviks vd, kommenterade: "Samuel har varit avgörande för Kinneviks omvandling under de senaste åren och har en unik förståelse för Kinneviks strategier, dagliga verksamhet, värderingar och kultur. Jag ser fram emot att arbeta ännu närmare med honom när vi fortsätter att bygga för framtiden och leverera på våra löften till våra intressenter.”

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinneviks ambition är att vara Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare och vi stöttar de bästa digitala företagen, för en förnyad morgondag och för att leverera betydande avkastning. Vi förstår komplexa och snabbt föränderliga konsumentbeteenden och har en stark och expanderande portfölj inom healthtech, konsumenttjänster, foodtech och fintech. Som en långsiktig investerare tror vi starkt på att investering i hållbara affärsmodeller och team med mångfald kommer att ge störst avkastning för aktieägarna. Vi stöttar våra företag i varje skede av deras resa och investerar i Europa, med fokus på Norden samt i USA. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier är noterade på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

mPrest Announces Expansion of Transformer Health Management Partnership with Energisa Group19.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Following a successful year-long first phase, Energisa Group will continue to leverage mPrest’s mTHM platform to ensure the reliability and security of their energy supply across an expanded amount of system transformers CATAGUASES, Brazil and TEL AVIV, Israel, Jan. 19, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- mPrest, a leading developer and provider of distributed asset orchestration and optimization software for the energy market, today announced the expansion of an ongoing partnership to provide further use of mPrest’s Transformer Health Management (mTHM) system to Energisa Group, a leading energy distribution group in Brazil. mTHM is part of mPrest’s Asset Performance Management system (APM), a holistic solution that supports a rich set of energy assets. This is the second phase of a deal between mPrest and Energisa to monitor and manage the health and reliability of Energisa’s power transformers and grid. Following the successful first phase of the partnership, which began one year ago and includ

RESULT RIKSBANK PURCHASES OF CORPORATE BONDS19.1.2022 11:30:00 CET | Press release

AuctionResult of auctionAuction date2022-01-19NameELLEVIO AB IsinXS1562583341Coupon, spread1.341Maturity2024-02-28Tendered volume, SEK mln30 +/- 30Offered volume, SEK mln-Volume bought, SEK mln-Number of bids-Number of accepted bids-Average yield, DM-Lowest accepted yield, DM-Highest yield, DM-Accepted at lowest yield, %- AuctionResult of auctionAuction date2022-01-19NameELLEVIO AB IsinXS1526292815Coupon, spread1.391 Maturity2023-12-09Tendered volume, SEK mln30 +/- 30Offered volume, SEK mln-Volume bought, SEK mln-Number of bids-Number of accepted bids-Average yield, DM-Lowest accepted yield, DM-Highest yield, DM-Accepted at lowest yield, %- AuctionResult of auctionAuction date2022-01-19NameFASTIGHETS AB BALDERIsinSE0011869825Coupon, spread1.477Maturity2024-06-05Tendered volume, SEK mln30 +/- 30Offered volume, SEK mln-Volume bought, SEK mln-Number of bids-Number of accepted bids-Average yield, DM-Lowest accepted yield, DM-Highest yield, DM-Accepted at lowest yield, %- AuctionResult of a