Kinnevik investerar 115 MUSD i Jobandtalent, världens ledande digitala bemanningsföretag

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget investerar 115 MUSD i Jobandtalent, en marknadsplats som matchar arbetstagare med tillfälliga roller och syftar till att göra arbetsmarknaden mer flexibel och tillgänglig genom att riva hindren för jobbsökande och anställning.

Jobandtalent har egenutvecklad jobbmatchningsteknik för att para ihop arbetastagare med tillfälliga roller på företag inom en rad sektorer inklusive logistik, e-handel, lager och tillverkning.

Digitalisering och globalisering tvingar arbetsgivare att anpassa sig till nya sätt att arbeta, och företag förväntas ta en större del av ansvaret för tillfälliga arbetstagare vilka möjliggör många av de nya och innovativa tjänster som tillhandahålls inom ett antal av Kinneviks fokussektorer. Inom konsumenttjänster har Kinnevik i allt högre grad fokuserat på kurerade marknadsplatser som hjälper till att lösa ett starkt fragmenterat utbud av produkter och tjänster, och enabler-företag som hjälper till att lindra smärtpunkter för konsumentinriktade företag. Jobandtalent-investeringen ligger i skärningspunkten mellan dessa teman.

Jobandtalents mål är att göra det enkelt för människor att hitta regelbundet, pålitligt arbete och ta del av den trygghet och de förmåner som vanligtvis förknippas med heltidsanställning – inklusive pensioner, sjuk- och semesterersättningar och utbildningar. Arbetarstagare kan ansöka om och hantera roller, skicka in pappersarbete, skriva kontrakt och få betalt, helt i Jobandtalent-appen. Företaget har sitt huvudkontor i Madrid och verkar för närvarande på 9 marknader med mer än 1 300 företag som använder plattformen. Över 100 000 arbetastagare har använt Jobandtalent för att hitta tillfälliga roller bara under de första nio månaderna av 2021.

Natalie Tydeman, Senior Investment Director på Kinnevik kommenterade: "Vi är glada över att investera i Jobandtalent och att stödja deras innovation på den moderna arbetsmarknaden genom deras workforce-as-a-service-plattform, och att placera människor tillbaka i centrum för anställningen, när Jobandtalent accelererar sin tillväxt."

Juan Urdiales, medgrundare och vd för Jobandtalent kommenterade: "Vi är glada över att ha Kinnevik som stöttar oss i nästa steg av vår resa. Kinnevik har en imponerande meritlista i att bygga framgångsrika och hållbara globala företag och delar vår långsiktiga syn och vår ambition att ha en verklig inverkan på livet för arbetstagare runt om i världen.”

Kinnevik ledde finansieringsrundan på 500 MUSD med en investering på 115 MUSD för en andel på 5 procent, tillsammans med SoftBank Vision Fund 2. Rundan tillskriver Jobandtalent en värdering på 2,35 MdUSD. Kapitalet kommer att användas för att påskynda företagets expansion på nyckelmarknader som USA, avsevärt öka storleken på dess teknik- och försäljningsteam under de kommande två åren och lägga till nyckelroller i ledande befattningar. Jobandtalent växer med 130% årligen och är EBITDA lönsamt.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinneviks ambition är att vara Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare och vi stöttar de bästa digitala företagen, för en förnyad morgondag och för att leverera betydande avkastning. Vi förstår komplexa och snabbt föränderliga konsumentbeteenden och har en stark och expanderande portfölj inom healthtech, konsumenttjänster, foodtech och fintech. Som en långsiktig investerare tror vi starkt på att investering i hållbara affärsmodeller och team med mångfald kommer att ge störst avkastning för aktieägarna. Vi stöttar våra företag i varje skede av deras resa och investerar i Europa, med fokus på Norden samt i USA. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier är noterade på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Nordic American Tankers Ltd (NYSE: NAT) – Further Purchase of NAT shares by Board Member Alexander Hansson21.1.2022 16:32:14 CET | Press release

Friday, January 21, 2022 Dear Shareholders and Investors, Alexander Hansson, Board Member in Nordic American Tankers Ltd (NAT) and son of Herbjorn Hansson, the NAT Founder, Chairman and CEO, has today bought 50,000 shares in NAT at $ 1.557 per share. Following the transaction, Alexander Hansson privately owns 1,185,000 shares in NAT. As in the past, the Hansson family is the largest private shareholder in the company. Alexander Hansson commented: "I strongly believe in the future of NAT" Sincerely, Herbjorn Hansson Founder, Chairman & CEO Nordic American Tankers Ltd. www.nat.bm CAUTIONARY STATEMENT REGARDING FORWARD-LOOKING STATEMENTS Matters discussed in this press release may constitute forward-looking statements. The Private Securities Litigation Reform Act of 1995 provides safe harbor protections for forward-looking statements in order to encourage companies to provide prospective information about their business. Forward-looking statements include statements concerning plans, obje

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK TREASURY BILLS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-26BillsSWEDISH T-BILL: SE0017232689. 2022-04-20 Bid date2022-01-26Bid times10.00-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK +/-1000 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SE0017232689: 2000 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-28Delivery of billsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-25BondsKOMMUNINVEST I SVERIGE: 2311. SE0010948240. 2023-11-13 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2611, SE0012569572, 2026-11-12 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2805, SE0015660139, 2028-05-12 BidsBids on interest and volume are entered via Bloomberg Bond Auction SystemBid date2022-01-25Bid times10.00-11.00Requested volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2611: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 2805: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2311: 500 mln SEK per bid 2611: 500 mln SEK per bid 2805: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-01-27Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383General Terms and ConditionsGeneral Terms and Conditions General Terms and Conditions för the Riksbank’s Purchase

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK GOVERNMENT BONDS21.1.2022 16:20:00 CET | Press release

Bid procedure, 2022-01-28BondsSWEDEN I/L BOND: 3109. SE0005703550. 2025-06-01 SWEDEN I/L BOND: 3114, SE0013748258, 2030-06-01 Bid date2022-01-28Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK +/-250 mln SEK 3114: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)3109: 500 mln SEK per bid 3114: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 10.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-02-01Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-01-21 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be