Kinnevik investerar 100 MUSD i Spring Health, en globalt ledande tjänst för psykisk hälsa

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget investerar 100 MUSD i Spring Health, en globalt ledande tjänst för psykisk hälsa.

Spring Health hjälper arbetsgivare att modernisera sina erbjudanden inom beteendemässig hälsa med den mest omfattande lösningen för medarbetares välbefinnande. Bolaget grundandes av April Koh och Dr Adam Chekroud i New York med visionen om att bygga en värld där gissningar inte är en del av psykologisk vård. Alltför ofta måste patienter testa sig fram till effektiva lösningar för psykisk hälsa. Spring Health bygger en datainfrastruktur för att ta mer precisa beslut när det kommer till matchning av utförare och personanpassade behandlingsplaner. Data visar att metoden uppnår ledande resultat på halva tiden jämfört andra i branschen.

Spring Health erbjuder en samlad punkt för alla sorters stöd – från digitala övningar för personalen, till coachning, terapi eller medicinering – vilket leder till snabbare resultat, högre engagemang samt hälsosammare, gladare medarbetare och deras familjer. Idag arbetar Spring Health med över 150 bolag, från start-ups till multinationella Fortune 500-bolag.

”Vi ser väldigt mycket fram emot att stötta Spring Health och dess grundare April och Adam i detta nästa kapitel. Vi tror att Spring Healths distinkta och innovativa angreppssätt till mental hälsovård kommer sätta en ny standard inom branschen och etablera bolaget som en långsiktig marknadsledare. Investeringen bygger på vårt fortsatta momentum inom hälsovårdsinnovation i USA såväl som globalt,” sade Kinneviks vd Georgi Ganev.

Kinnevik ledde rundan på 190 MUSD med en investering om 100 MUSD för en andel om 5 procent i bolaget, tillsammans med nya investerarna Guardian Life Insurance Company of America (Guardian Life) och tidigare ägarna inkluderande Tiger Global och Northzone. Spring Healths totala kapitalresning uppgår till 300 USDM. Den senaste rundan tar bolagets nuvarande värdering till 2 MdUSD, efter cirka 6x intäktstillväxt det senaste året.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinneviks ambition är att vara Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare och vi stöttar de bästa digitala företagen, för en förnyad morgondag och för att leverera betydande avkastning. Vi förstår komplexa och snabbt föränderliga konsumentbeteenden och har en stark och expanderande portfölj inom healthtech, konsumenttjänster, foodtech och fintech. Som en långsiktig investerare tror vi starkt på att investering i hållbara affärsmodeller och team med mångfald kommer att ge störst avkastning för aktieägarna. Vi stöttar våra företag i varje skede av deras resa och investerar i Europa, med fokus på Norden samt i USA. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier är noterade på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Jotul Holdings SA to redeem its outstanding up to NOK 400,000,000 senior secured floating rate bonds with ISIN NO001081574919.10.2021 20:00:00 CEST | Press release

Jotul Holdings SA hereby refers to its outstanding up to NOK 400,000,000 senior secured floating rate bonds with ISIN NO0010815749 (the "Bonds") and to the terms and conditions of the Bonds (the "Terms and Conditions"). Reference is further made to a call notice dated 28 September 2021, in which Jotul Holdings SA informed the holders of the Bonds that it was exercising its option to redeem all outstanding Bonds in full pursuant to Clause 9.3 (Voluntary total redemption (call option)) of the Terms and Conditions (the "Call Notice") on 25 October 2021 (the "Redemption Date"). Jotul Holdings SA's obligation to redeem the Bonds on the Redemption Date was conditional upon Jøtul AS fulfilling the conditions precedent for disbursement of the net proceeds from its bonds issued 6 October 2021, which are, among other things, to be applied towards financing the redemption of the Bonds by way of repayment of shareholder loans provided by Jotul Holdings SA (the "Financing Condition"). Jotul Holding

Greenland Resources Appoints Jens Moberg as Senior Advisor19.10.2021 15:57:02 CEST | Press release

TORONTO, Oct. 19, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Greenland Resources Inc. (NEO:MOLY, FSE:2LF) (“Greenland Resources” or the “Company”) is pleased to announce that it has created a European Advisory Board with the objective of providing strategic and technical input to corporate decision-making in respect of relevant stakeholders in the European industry ecosystem, with particular reference to the development of the Malmbjerg molybdenum deposit in east Greenland. To this extent, Mr. Jens Moberg will join as Senior Advisor. Jens has over twenty-five years of experience in international executive positions. Currently, he is the Chairman of the Board of Grundfos, a leading pump and water technology company with over 19,000 employees represented in more than 60 countries. He also acts as Member of the Board of Kirk Kapital A/S, a family owned financial investment firm with a heritage that stretches back to the world-famous LEGO name; and as a member of The Poul Due Jensen Foundation Board. To nam