Kinnevik har emitterat 2.0 miljarder kronor i hållbarhetslänkade obligationer

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") meddelade idag att bolaget har emitterat hållbarhetslänkade obligationer om 2.0 Mdkr på den nordiska obligationsmarknaden.

De hållbarhetslänkade obligationerna om 2.0 Mdkr är fördelade över två trancher, varav en om 1.5 Mdkr med fem års löptid och en om 0.5 Mdkr med sju års löptid. Båda trancherna har en rörlig ränta baserad på tre månaders STIBOR plus 0.70 procent för den kortare löptiden, och plus 0.90 procent för den längre. De hållbarhetslänkade obligationernas slutgiltiga inlösenpris beror på i vilken utsträckning Kinnevik uppnår de årliga mål för hållbarhetsprestanda (”SPTs”) som bolaget satt för sitt hållbarhetsarbete. Om Kinnevik inte uppnår en SPT ett visst år kommer inlösenpriset öka med 0.075 procent per SPT och år. För att eliminera ränterisken har Kinnevik ingått en ränteswap varigenom bolaget kommer betala en fast årlig ränta för det totala beloppet på båda löptiderna.

De hållbarhetslänkade obligationerna är emitterade under Kinneviks program för så kallade Medium Term Notes och samt det Hållbarhetslänkade Finansieringsramverk som publicerades i november 2021. Behållningen från obligationsemissionen kommer främst användas för att refinansiera obligationer som förfaller under 2022.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email press@kinnevik.com

Kinneviks ambition är att vara Europas ledande börsnoterade tillväxtinvesterare och vi stöttar de bästa digitala företagen, för en förnyad morgondag och för att leverera betydande avkastning. Vi förstår komplexa och snabbt föränderliga konsumentbeteenden och har en stark och expanderande portfölj inom healthtech, konsumenttjänster, foodtech och fintech. Som en långsiktig investerare tror vi starkt på att investering i hållbara affärsmodeller och team med mångfald kommer att ge störst avkastning för aktieägarna. Vi stöttar våra företag i varje skede av deras resa och investerar i Europa, med fokus på Norden samt i USA. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier är noterade på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS2.12.2021 10:10:00 CET | Press release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK COVERED BONDS Auction date2021-12-02Loan194Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012142206Maturity2024-09-18 Tendered volume, SEK mln400 +/- 200 Volume offered, SEK mln1,600 Volume bought, SEK mln600 Number of bids5 Number of accepted bids3 Average yield0.230 %Lowest accepted yield0.226 %Highest yield0.234 %% accepted at lowest yield 50.00 Auction date2021-12-02Loan1594Coupon2.00 %ISIN-codeSE0011062892Maturity2028-09-01 Tendered volume, SEK mln1,300 +/- 650 Volume offered, SEK mln2,600 Volume bought, SEK mln50 Number of bids5 Number of accepted bids1 Average yield0.857 %Lowest accepted yield0.857 %Highest yield0.857 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2021-12-02Loan146Coupon0.50 %ISIN-codeSE0013381571Maturity2025-06-11 Tendered volume, SEK mln600 +/- 300 Volume offered, SEK mln1,700 Volume bought, SEK mln900 Number of bids3 Number of accepted bids2 Average yield0.395 %Lowest accepted yield0.395 %Highest yield0.395 %% accepted at lowest yield 81.82

Incap Corporation: Incap’s schedule for financial reporting in the year 20222.12.2021 08:30:00 CET | Press release

Incap Corporation: Incap’s schedule for financial reporting in the year 2022 Incap Corporation will publish the following financial reports in 2022: financial statements release for 2021 on Thursday, 24 February 2022 annual report for 2021 during week 13/2022 (week commencing on 28 March 2022) business review for January-March 2022 on Wednesday, 27 April 2022 half-year report for January-June 2022 on Thursday, 28 July 2022 business review for January-September 2022 on Thursday, 27 October 2022. The annual report includes the report of the Board of the Directors, the financial statements of the Group and the parent company as well as the auditor’s report for the financial period 1 January–31 December 2021. At the same time, the company will also publish the corporate responsibility report, the report on Corporate Governance as well as the report on remuneration. Incap’s Annual General Meeting is scheduled to be held on Friday, 29 April 2022 in Helsinki. A shareholder has the right to ha