Kinnevik: Extra bolagsstämma 2019

Kinnevik AB (publ) ("Kinnevik") har idag hållit en extra bolagsstämma. Den extra bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om utskiftning av Kinneviks innehav i Millicom International Cellular S.A. ("Millicom") till sina aktieägare genom ett aktieinlösenprogram.

Extra bolagsstämman beslutade om utskiftning av Kinneviks innehav i Millicom (i form av svenska depåbevis ("SDBs") i Millicom noterade på Nasdaq Stockholm som är omvandlingsbara till aktier i Millicom noterade på Nasdaq New York), till Kinneviks stamaktieägare (d.v.s. ägare av A-aktier respektive B‑aktier), genom ett aktieinlösenprogram. Varje stamaktie i Kinnevik (oberoende av aktieslag) kommer att ge rätt till en (1) inlösenaktie, och varje inlösenaktie kommer ge rätt till 0,1372 Millicom SDBs, motsvarande en värdeöverföring om 59 kr per stamaktie i Kinnevik (baserat på stängningskursen på Millicom SDBs på Nasdaq Stockholm den 6 november 2019).

Extra bolagsstämman bemyndigade styrelsen att fastställa avstämningsdagar för rätten att ta emot inlösenaktier, för inlösen av dessa respektive för rätten att ta emot Millicom SDBs. Styrelsen har fastställt avstämningsdag för aktiesplit och rätten att motta inlösenaktier till den 14 november 2019 (d.v.s. samma dag som anges kallelsen och informationsbroschyren avseende aktieinlösenprogrammet). Sista dag för handel i Kinnevikaktien innan aktiesplit och med rätten att motta inlösenaktier är den 12 november 2019. Från och med den 13 november 2019 kommer Kinnevikaktien att handlas utan rätt att motta inlösenaktier.

Inlösenaktierna kommer att handlas på Nasdaq Stockholm från och med den 15 november 2019 till och med den 29 november 2019. Inlösenvederlaget, i form av Millicom SDBs, kommer utbetalas till ägare av inlösenaktier den 3 december 2019 och erhålls på VP-konto/aktiedepå eller motsvarande den 5 december 2019. Kinnevik kommer att ombesörja försäljning av fraktioner av Millicom SDBs aktieägarnas räkning och utbetalningen från denna försäljning beräknas vara aktieägarna tillhanda omkring den 16 december 2019.

För ytterligare information om utskiftningen av Kinneviks innehav i Millicom, se Kinneviks hemsida www.kinnevik.com under rubriken ”Bolagsstämma” (som finns under avsnittet ”Bolagsstyrning”) där det bland annat finns en informationsbroschyr om utskiftningen av Kinneviks Millicom SDBs och aktieinlösenprogrammet.

För ytterligare information, besök www.kinnevik.com eller kontakta:

Torun Litzén, Informations- och IR-chef
Telefon +46 (0)70 762 00 50
Email p ress@kinnevik.com

Kinnevik är ett sektorfokuserat investeringsbolag som brinner för entreprenörskap. Tillsammans med drivna grundare och företagsledare bygger vi digitala konsumentbolag som erbjuder människor fler och bättre valmöjligheter. Vi skapar, utvecklar och investerar i snabbt växande bolag i både utvecklade marknader och tillväxtmarknader. Vi tror på att skapa både aktieägarvärde och socialt värde genom att bygga bolag som bidrar positivt till samhället. Kinnevik grundades 1936 av familjerna Stenbeck, Klingspor och von Horn. Kinneviks aktier handlas på Nasdaq Stockholms lista för stora bolag under kortnamnen KINV A och KINV B.

Úlfar Freyr Stefánsson appointed Chief Risk Officer of Arion Bank – Gísli S. Óttarsson leaves the Bank25.5.2020 18:50:52 CESTPress release

Úlfar Freyr Stefánsson has been appointed Chief Risk Officer of Arion Bank. Úlfar is taking over from Gísli S. Óttarsson who will be leaving the Bank after having been Chief Risk Officer and a member of the Bank’s executive committee since 2009. Gísli will step down at the end of the month but will continue to work in an advisory capacity for the Bank. Úlfar joined the Bank’s Risk Management division in 2013 after having worked at Kaupthing since 2010, where his positions included head of risk management. Úlfar was Head of Portfolio Risk at Arion Bank from 2013 to 2015, when he took over as Head of Balance Sheet Risk. Úlfar has a doctorate in mathematics from Georgia Institute of Technology and a master’s from the same institution. He also has a BSc in mathematics from the University of Iceland and is a certified securities broker. Benedikt Gíslason, CEO of Arion Bank: “I would like to thank Gísli for his excellent work and vital contribution to the Bank over the years. His successor a

PRESS RELEASE: NACON: 2019/20 ANNUAL RESULTS25.5.2020 18:34:13 CESTPress release

Press release Lesquin, 25 May 2020, 18 :00 hrs Strong growth of profitability in 2019/20: ·Current Operating Profit: 22,6 M€ (+80,3%) ·Net Résult: 15,3 M€ (+41,8%) Outlook 2020/21 : ·Sales between 140 and 150 M€ ·Current Operating Profit Rate: 18% NACON (ISIN FR0013482791) today releases its audited consolidated results for the financial year closing on 31 March 2020 as approved by its Board of directors on 25 May 2020. Consolidated in M€ IFRS03/2020 (4)03/2019 (3) Var.Sales129.4113.1+14.4%Gross margin (1) In % of Sales EBITDA (2) In % of Sales 79.1 61.1% 48.4 37.4% 62.4 55.2% 33.4 29.5%+26.7% +45.0%Result from current operations In % of Sales Non recurrent items (including Bonus Shares)22.6 17.5% (2.0)12.5 11.1% 0.8 +80.3% Operating result In % of Sales20.6 15.9%13.4 11.8%+53.8%Financial result Including currency gain (loss)(0.6)(0.4) Earnings before tax In % of Sales20.0 15.4%13.0 11.5%+53.6%Tax(4.7)(2.2)Net result for the period In % of Sales15.3 11.8%10.8 9.5% +41.8% (1) Gross marg