KingSkurkOne teamer opp med Siyabång

KingSkurkOne følger opp «Trapboi» med «Hasjkrisen» feat. Siyabång fredag 12. februar.

Første uken i januar sparket tekstforfatter, rapper og sanger KingSkurkOne i gang året med «Trapboi», første låt ut fra hans kommende album. Nå følger han opp med «Hasjkrisen» feat. Siyabång. Da Norge og store deler av verden stengte ned som følge av Covid 19 i fjor resulterte det i mange typer kriser. Deriblant en krise som faktisk inntraff i forkant av coronautbruddet, og som ikke gikk over med det første.

«Det var så grov tørke helt fra november til kanskje juni eller no sånt as, husker ikke nøyaktig. Men det var helt krise. Bare spør Siyabång» - KingSkurkOne

«Hasjkrisen» er produsert av Dio Mudara (French Montana, Nicki Minaj, OnklP), og er feat. Oslo-rapperen Siyabång, som i fjor sommer hadde en aldri så liten gatehit med låten «Området».

Tekstforfatter, rapper og sanger KingSkurkOne satt farge på hovedstaden lenge før han entret den norske rapscenen på tampen av 2015. Og med spraykanner byttet ut med en helt unik flow og fortellerstemme har han fortsatt med å sette sitt tydelige avtrykk.

De fleste kjenner kanskje KingSkurkOne fra den kommersielle monsterhiten Bængshot (2017) eller platina-sertifiserte Lil Homie (2018), men det som kjennetegner ham best er hans distinkte rappestil og en helt enorm produktivitet og allsidighet.

«Hasjkrisen» feat. Siyabång er ute 12. februar.

_____

KingSkurkOne er tett på undergrunnen, men komfortabel med at han er en av en håndfull norske rappere med mainstream suksess; sertifiserte hits, fete festivalgigs og fulle hus på spillesteder som for eksempel Rockefeller i Oslo og Samfunnet i Trondheim.

Som tekstforfatter skriver han om egne erfaringer, livet han lever og har levd, og det som er ekte og nært. Han leker med språket. Noen tekster har seriøse budskap og andre er klassisk rap-shit med en leveranse som alltid er on point. Hans unike flow og sound er etterlignet av mange, men mestret av få. Skurk er en original som har satt sitt preg på sjangeren i Norge, og som KingSkurkOne lager han musikk som fenger, fengsler og fanger.