KingSkurkOne og Larsiveli gjør fet shit tusen ganger

Tekstforfatter, rapper og sanger KingSkurkOne i gang året med «Trapboi», første låt ut fra hans kommende album. I februar fulgte han opp med «Hasjkrisen» med Oslorapperen Siyabång, og nå slipper han «Tusen Ganger» feat. Larsiveli. En låt om å, ja, gjøre noe fet shit tusen ganger.

«Når man først har starta å gjøre fet shit, kan man like gjerne gjøre det tusen ganger. Eller mer» - KingSkurkOne

På «Tusen Ganger» får vi også høre to talentfulle brødre gjøre noe av det de kan best, med Palme på beaten og Larsiveli som feature.

«Larsiveli har jo også gjort fet shit sikkert tusen ganger han og, så jeg tenkte at det var schpa å ha han med. Har jo jobba mye med broren hans, som også har prodda den fete beaten du får høre. P-P-Palme!!» - KingSkurkOne

KingSkurkOne satt farge på hovedstaden lenge før han entret den norske rapscenen på tampen av 2015. Og med spraykanner byttet ut med en helt unik flow og fortellerstemme har han fortsatt med å sette sitt tydelige avtrykk. De fleste kjenner kanskje KingSkurkOne fra den kommersielle monsterhiten Bængshot (2017) eller platina-sertifiserte Lil Homie (2018), men det som kjennetegner ham best er hans distinkte rappestil og en helt enorm produktivitet og allsidighet.

«Tusen Ganger» feat. Larsiveli er ute 19. mars.

_____

KingSkurkOne er tett på undergrunnen, men komfortabel med at han er en av en håndfull norske rappere med mainstream suksess; sertifiserte hits, fete festivalgigs og fulle hus på spillesteder som for eksempel Rockefeller i Oslo og Samfunnet i Trondheim.

Som tekstforfatter skriver han om egne erfaringer, livet han lever og har levd, og det som er ekte og nært. Han leker med språket. Noen tekster har seriøse budskap og andre er klassisk rap-shit med en leveranse som alltid er on point. Hans unike flow og sound er etterlignet av mange, men mestret av få. Skurk er en original som har satt sitt preg på sjangeren i Norge, og som KingSkurkOne lager han musikk som fenger, fengsler og fanger.

3 x Spellemann-nominerte Musti slipper "mimi"16.4.2021 12:00:00 CEST | Pressemelding

20 år gamle Musti fra Tøyen har på flere måter blitt selve manifestasjonen på den neste generasjonen av norske rappere. De som tør å ta plass uten noen form for tilbakeholdenhet på ambisjonene, og som nekter å la seg sette i gammeldagse båser, enten det gjelder rapstil, opphav eller kjønn. I år, under ett år siden hennes artistdebut, er hun nominert til hele tre Spellemannpriser. I dag, dagen Spellemannprisen finner sted slipper hun passende nok låten «mimi», som står for «mama i made it».